وب هاستینگ دارکوب

وب هاستینگ دارکوب

آدرس وب سایت: http://www.joomir.com ایمیل: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

کنترل پانل ابزاری است برای مدیریت میزبانی وب سایت ها. از کنترل پانل ها برای مدیریت موارد مختلفی استفاده می شود. برخی از قابلیت های کنترل پانل های هاستینگ عبارتند از: مدیریت نام دامنه، نصب برنامه ها، ایجاد و مدیریت اکانت های ایمیل، بارگذاری فایل های وب سایت و ... البته همه ی این موارد را با ورود مستقیم به سرور می توان انجام داد. ولی مدیریت هاستینگ از این طریق به کمی دانش فنی نیاز دارد. یک اشتباه کوچک می تواند کل وب سایت را خراب کند. بعلاوه، کنترل پانل های وب بصری هستند و کار کردن با آنها ساده است. این موضوع می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان شود.

سه شنبه ، 1 مهر 1399 ، 11:39

هاست و دامین چیست؟

برای داشتن یک وب سایت به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید. اما نام دامنه و میزبانی وب چیست؟

نام دامنه چیست؟

نام دامنه در واقع نام وب سایت شما می باشد. نام دامنه آدرسی می باشد که کاربران اینترنت می توانند توسط آن به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. از نام دامنه برای شناسایی و پیدا کردن کامپیوتر ها در اینترنت استفاده می شود. کامپیوتر ها از آدرس های
IP که یک سری شماره می باشد، استفاده می کنند. از آنجا که برای افراد بخاطر سپاری یک سری عدد سخت می باشد، از نام های دامنه به جای آدرس های IP برای شناسایی موجودیت ها در بستر اینترنت استفاده می شود.
نام دامنه می تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد و می تواند درترکیب مختلف پسوند نام دامنه مانند .com و یا .net و .... استفاده شود.
نام دامنه پیش از آنکه استفاده شود بایستی ثبت گردد. هر نام دامنه ای منحصر به فرد است. هیچ دو وب سایتی نمی توانند از یک نام دامنه استفاده کنند. اگر کسی در مرورگر اینترنت خود نام دامنه ی شما را تایپ کند دقیقاً به آدرس وب سایت شما هدایت می شود و نه به هیچ وب سایت دیگری.
نام های دامنه ی متفاوت قیمت های متفاوتی دارند.
نام دامنه بخش مهمی از داشتن یک وب سایت است، اما این تنها قسمتی از این موضوع می باشد. برای راه اندازی یک وب سایت همچنین به محتوا و سرویس میزبان برای ذخیره کردن فایل های خود که از طریق اینترنت قابل دسترسی باشند، نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که داشتن نام دامنه به این معنا نیست که از سرویس میزبانی نیز برخوردارید.

نام دامنه چگونه کار می کند؟

هنگامی که شما نام دامنه ای را در مرورگر اینترنت خود تایپ می کنید، مرورگر شما درخواستی به شبکه ی جهانی سرور ها که سیستم نام دامنه (DNS) را تشکیل می دهد، می فرستد.
این سرور ها سپس به جستجوی سروری که با نام دامنه هماهنگ است، می پردازند و هر درخواستی را به سرور مربوط به نام خودش می فرستند.
این سرور های نام، کامپیوترهایی هستند که از طریق شرکت میزبانی شما مدیریت می شوند. شرکت میزبانی شما درخواست شما را به کامپیوتری که وب سایت شما در آنجا ذخیره شده است، می فرستد.
این کامپیوتر، سرور وب نامیده می شود. این کامپیوتر نرم افزار نصب شده ی خاصی دارد. سپس وب سرور، صفحه ی وب و اطلاعاتی که مربوط به آن می باشد را می گیرد.
در مرحله ی آخر این اطلاعات را به مرورگر برمی گرداند.

چگونه یک نام دامنه خریداری کنم؟

شما می توانید نام دامنه ی مورد نظر خود را از یکی از رجسیتر های نام دامنه خریداری کنید. خرید نام دامنه به این معنا نیست که از خدمات میزبانی نیز برخوردار می شوید. برای برخورداری از خدمات نام دامنه یک اکانت میزبانی وب سایت بایستی داشته باشید.
خیلی از شرکت ها هستند که هم نام دامنه و هم سرویس میزبانی را به کاربران ارائه می دهند. اینگونه می توانید هر دو سرویس را تحت یک اکانت مدیریت کنید و لازم نیست برای تنظیمات سرور نام برای دامنه ی خود نگران باشید.

سؤالات متداول در مورد نام دامنه

زیر دامنه چیست؟

زیر دامنه در واقع یک نام دامنه تحت نام دامنه ی اصلی می باشد.
وقتی شما یک نام دامنه را ثبت می کنید، می توانید چندین زیر دامنه برای آن ایجاد کنید.
به عنوان مثال یک وب سایت تجاری می تواند یک زیر دامنه برای وبلاگ خود داشته باشد.

آیا میتوانم ثبت نام دامنه ی خود را کنسل کنم؟

برخی رجیستر ها به شما امکان کنسل کردن ثبت نام دامنه را به شما می دهند. اگر شما ثبت خود را کنسل کنید، نام دامنه ی مورد نظر می تواند در دسترس دیگران قرار بگیرد.
برخی رجیستر ها به شما امکان منقضی کردن ثبت را به شما می دهند.
با کنسل کردن ثبت خود معمولاً مبلغی به شما برگردانده نمی شود. با این حال برخی از شرکت ها سیاست هایی در این مورد دارند که بایستی سعی کنید قبل از لغو ثبت خود از آن آگاهی پیدا کنید.
اگر شما ویژگی دوباره سازی خودکار را فعال نکرده باشید، نام دامنه ی شما بعد از مدت ثبتی که برای آن پرداخت کرده اید، منقضی خواهد شد.

آیا می توانم وب سایت خود را به یک نام دامنه ی دیگر منتقل کنم؟

بله، شما می توانید نام دامنه ی خود را به سرور نام دامنه خاطر نشان کنید. شما همچنین می توانید هر دو نام دامنه را به یک وب سایت خاطر نشان کنید.
اگرچه، موتور های جستجوگر این موضوع را به عنوان محتوای تکراری در نظر می گیرند و این امر می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر گذار باشد.

آیا می توانم نام دامنه ی خود را بفروشم؟

بله، شما می توانید نام دامنه ی خود را بفروشید. نام های دامنه حکم املاک و مستغلات را در وب سایت ها دارند. برای نام های دامنه ی سفارشی و خوب درخواست های زیادی وجود دارد.
تجارت نام دامنه یک صنعت چندین میلیون دلاری است. اگر می خواهید نام دامنه ی خود را بفروشید، شرکت هایی هستند که این کار را برای شما انجام می دهند.

Tucows

شرکت tucows دومین و بزرگترین شرکت ثبت دامنه در دنیا می باشد. tucows یک شرکت اینترنتی و ارتباط از راه دور می باشد که در کانادا، تورنتو مستقر است. در سال 2012، tucows پشتیبانی اینترنت فیبر و خدمات وایرلس را ارائه داد.
شرکت توکاز خدمات گوناگونی را ارائه می دهد، اما نسبت به محتوای وب سایت ها کنترلی ندارد و موضوعات مربوط به محتوا بایستی به پشتیبان میزبان هدایت شود. اغلب پشتیبان دامنه همان پشتیبان میزبان هستند و بهتر است اول به آنها مراجعه کنید. با اجرای whois lookup می توانید اطلاعاتی در مورد دارنده ی دامنه ی کسب کنید.

تحریم و انتقال دامنه ها

از آنجا که ایران تحت تحریم های خارجی قرار گرفته است، خیلی از شرکت های خارجی مجبور به قطع همکاری با ایران شده اند. یکی از این شرکت ها، شرکت توکاز که در حوزه ی ثبت دامنه فعالیت دارد می باشد. از این شرکت خواسته شده که دامنه هایی که در مشخصات مالکیتی آن، اطلاعاتی در مورد ایران وجود دارد را تحریم کند. خوشبختانه این موضوع راه حل دارد. دامنه های اینچنینی یا بایستی به یک رجیستر دیگر منتقل شوند و یا در whois آنها اطلاعاتی در مورد ایران وجود نداشته باشد.
نکاتی در این زمینه قابل ذکر است:

  • دامنه ها تا پایان زمان اعتبار خود می توانند فعال باشند. اما از رجیستر های خارجی تقاضا شده است که طی چند ماه آینده اقدام به انتقال دامنه ها به شرکت های دیگر کنند.
  • حتماً قبل از انقضای دامنه ی خود اقدام به انتقال آن کنید.
  • با انتقال دامنه ی خود به یک رجیستر دیگر وب سایت شما بدون مشکل خاصی فعال خواهد ماند.

هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید، یکی از مهمترین تصمیماتی که شما بایستی بگیرید، انتخاب نام دامنه ی مناسب است. سالیان سال است که متخصصین سئو برای کسب رتبه ی بالاتر در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر روش های گوناگونی را امتحان می کنند و انتخاب نام دامنه ی مناسب یکی از فاکتور های مهم در این بازی بوده است.

يكشنبه ، 27 بهمن 1398 ، 05:55

کنترل پنل های هاستینگ وب سایت

کنترل پنل میزبان وب یک رابط مبتنی بر وب است که توسط یک سرویس میزبانی وب ارائه شده است و به کاربران امکان می دهد سرور ها و خدمات میزبانی شده خود را مدیریت کنند.
پانل های کنترل میزبانی وب معمولاً شامل ماژول های زیر است:

ایرنیک سامانه ثبت دامنه های مرتبه ی اول کشوری .ir و .ایران می باشد. در این سامانه می توانید اقدام به تمدید، انتقال و حذف و انجام تمامی کار های فنی، اداری، مالی و حقوقی در رابطه با دامنه های مرتبه ی اول و دوم کشوری و کد کشوری بین المللی شده کنید.

چهارشنبه ، 25 دی 1398 ، 11:08

مزایا و معایب هاست خارجی

داشتن وب سایت برای بسیاری از مشاغل دیگر یک برنامه ی لوکس نیست و بلکه به یک الزام و اجبار برای ثبت نام تجاری و دستیابی به مشتریان بیشتر شده است. اما پیش از اینکه یک وب سایت بتواند در اینترنت به مشتریان و کاربران دسترسی داشته باشد بایستی از طریق یک میزبان داخلی و یا خارجی سرویس دهی شود.

هاست چیست؟
هاست (host) یعنی میزبانی و به کامپیوتر و یا سروری گفته می شود که اطلاعات و محتوای شما را مانند: ویدئو و فیلم ها، عکس ها و فایل های متنی را در حافظه خود نگهداری می کند. این سرور بایستی سخت افزار خوبی داشته باشد و دائماً به اینترنت متصل باشد و به تمام کاربران امکان دسترسی بدهد. هر هاست دارای یک نام منحصر بفرد یا همان IP می باشد که آن را از بقیه کامپیوتر ها و سرور ها متمایز می کند. به طور کل میزبانی یک وب سایت یعنی فراهم آوردن یک محل مناسب برای ارسال و دریافت اطلاعات و محتوای کاربران از طریق اینترنت.
بر روی یک کامپیوتر سرور ممکن است بین 1 تا 10 و حتی 500 یا بیشتر وب سایت، سرویس بگیرند. میزان فضای سرور و قدرت پردازنده و حافظه از عوامل تعیین کننده تعداد وب سایت هایی که بر روی یک سرور قرار می گیرند و می توانند سرویس دریافت کنند می باشد.

يكشنبه ، 8 دی 1398 ، 06:05

مقایسه هاست داخل و خارج ایران

دارکوب برای میزبانی سایت ها هاست داخل ایران و خارج از ایران را ارائه می نماید که موقعیت هاست داخل ایران این مجموعه در تهران و موقعیت هاست خارج از ایران در آلمان می باشد.
در این مقاله قصد داریم هاست داخل ایران را با خارج از ایران مقایسه نماییم تا بتوانید تصمیم گیری درستی برای مکان هاست خود انجام دهید.

مزایای هاست داخل ایران


با توجه به آن که سرور در ایران قرار دارد سایت با سرعت بالاتری نسبت به هاستینگ های خارجی بارگذاری می گردد.
در صورت قطعی اینترنت وب سایت شما در اینترانت ملی ایران بدون مشکل باز می شود.

معایب هاست داخل ایران


ممکن است زیر ساخت ایران دسترسی گوگل را به سرورهای داخلی مسدود نماید و همین مورد ممکن است تاثیر منفی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.
کیفیت سرورهای داخلی معمولاً با همان تعرفه نسبت به سرورهای خارجی پایین تر می باشد.
معمولاً مشکلات ارسال و دریافت ایمیل در سرور های داخل ایران بیشتر از هاستینگ های خارجی می باشد.
با توجه به آی پی سرور که مربوط به ایران می باشد و تحریم‌های موجود ممکن است نتوانید از برخی از خدمات اینترنتی استفاده نمایید.

مزایای هاست خارج از ایران


معمولا کیفیت این نوع هاستینگ ها نسبت به هاستینگ های داخلی بالاتر است
برای امور سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار مناسب هستند
مشکلات کمتری در ارسال و دریافت ایمیل دارند
با توجه به آنکه آی پی سرور شما خارج از ایران می باشد می توانید از کلیه خدمات اینترنتی استفاده نمایید

معایب هاستینگ خارجی


در زمان قطعی اینترنت به وب سایت دسترسی نخواهید داشت
سرعت لود وب سایت با توجه به دور بودن مکان سرور نسبت به هاستینگ های داخل ایران پایین تر می باشد

البته مقایسه ذکر شده برای هاست داخل و خارج ایران مربوط به سرورهای دارکوب می باشد و ممکن است برای هاستینگ سایر شرکت ها صدق نکند.

* کنترل پانل هاستینگ های داخل کشور دارکوب دایرکت ادمین Directadmin و کنترل پانل هاستینگ های خارج از کشور دارکوب سی پانل Cpanel می باشد.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی نوعی میزبانی وب است که در آن یک سرور فیزیکی میزبان چندین سایت می شود. بسیاری از کاربران از منابع موجود در یک سرور منفرد استفاده می کنند که این موضوع باعث کاهش هزینه ها می شود. هر یک از کاربران بخشی از سرور را دریافت می کنند که در آن بخش می توانند فایل های وب سایت خود را میزبانی کنند. سرورهای اشتراکی می توانند میزبان صد ها کاربر باشند. هر کاربر با استفاده از سرور پلتفرم میزبانی اشتراکی به امکاناتی مانند بانک های اطلاعاتی، ترافیک ماهانه، فضای دیسک، اکانت های ایمیل، اکانت های FTP و سایر افزودنی های ارائه شده توسط میزبان دسترسی دارد. منابع سیستم در صورت تقاضا توسط کاربران روی سرور به اشتراک گذاشته می شود و هر یک درصدی از چیزهایی مانند RAM و CPU و سرور MySQL و سرور Apache و سرور پست الکترونیکی را دریافت می کنند.
هاستینگ اشتراکی مقرون به صرفه ترین روش برای آنلاین نگه داشتن یک سایت است زیرا هزینه های نگهداری یک سرور بین همه کاربران تقسیم می شود. این سبک از میزبانی بهترین روش برای وب سایت ها و وبلاگ های کوچک است که نیازی به تنظیمات پیشرفته و یا پهنای باند بالا ندارند. از آنجا که هاست اشتراکی برای سایت های دارای ترافیک زیاد کافی نیست، سایت های با حجم بالا به جای آن بایستی به VPS یا راه حل های اختصاصی میزبانی مراجعه کنند.

میزبانی اشتراکی چگونه کار می کند؟

همانطور که پیشتر بیان شد، در هاستینگ اشتراکی یک سرور میزبان چندین سایت است. بسته به فضای موجود در هارد دیسک، رم و سرعت پردازش تعداد سایت هایی که میزبانی می شوند، می تواند از چند صد تا چند هزار متغیر باشد. این میزبانی روی ماشینی است که با یک سرور اختصاصی یکسان است اما منابع آن توسط تعداد بیشتری از کاربران استفاده می شود. اکانت پرورنده های هر کاربر سایت در قسمت های جداگانه در سرور ذخیره می شوند و هر کدام دارای درخت مسیریابی پرونده های خود هستند. کاربران به ریشه یا پرونده های یکدیگر دسترسی ندارند. همه اکانت های موجود در سرور اشتراکی، منابع حسابگر سرور وب را به اشتراک می گذارند.

برخی از مزایای میزبانی وب اشتراکی

ارزانتر است

میزبانی اشتراکی مقرون به صرفه ترین راه حل هاستینگ را ارائه می دهد. زیرا با مشارکت بسیاری از افراد در هزینه های سرور، هزینه های شرکت میزبان بین آنها توزیع می شود.

انعطاف پذیر است

سرمایه گذاری های آنلاین جدید می توانند با یک برنامه اشتراکی شروع کنند و با بزرگتر شدن سایتشان بدون هیچ زحمتی آن را به روزرسانی کنند.

مدیریت آن آسان است

میزبانی اشتراکی برای راه اندازی ساده و سر راست است. بیشتر پشتیبان ها برای مدیریت وب سایت شما یک کنترل پنل پیشنهاد می دهند. این رابط کاربری ساده وظایف اداری و هرگونه وظیفه نظارت به اجرای سرور را مدیریت می کند.

می توانید چندین دامنه را میزبانی کنید

می توانید وب سایت های متعددی را در فهرست کاربری خود نصب کنید. فقط بایستی اطمینان حاصل کنید که دامنه هایی که خریداری می کنید به آن متصل شده اند.
با میزبانی اشتراکی می توانید وب سایت های پویا را میزبانی کنید
وب سایت های پویایی مانند توییتر یا فیسبوک که سیستم مدیریت محتوا آنها وردپرس یا جوملا می باشند می توانند روی یک سرور اشتراکی اجرا شوند.
میزبانی اشتراکی به صورت حرفه ای مدیریت می شود.
با هاست اشتراکی می توانید برای همه چیز از ارتقا سخت افزار گرفته تا به روزرسانی و حملات DDos و قطع شبکه انتظار کمک فنی داشته باشید.

هاست مجازی

میزبانی مجازی روشی برای میزبانی چندین نام دامنه در یک سرور واحد یا مجموعه سرور ها می باشد. این نوع میزبانی به یک سرور اجازه می دهد تا منابع خود مانند چرخه های پردازنده و حافظه را، بدون نیاز به ارائه کلیه خدمات به اشتراک بگذارد. دو نوع میزبانی مجازی اصلی بر اساس نام و بر اساس IP می باشند. میزبانی مجازی مبتنی بر نام از نام میزبان ارائه شده توسط مشتری استفاده می کند. این باعث می شود که آدرس های IP و سربار مدیریتی مربوط به آن ذخیره شود اما پروتکل ارائه شده بایستی نام میزبان را در یک نقطه مناسب تامین کند. در استفاده از میزبانی مجازی مبتنی بر نام با SSL/TSL مشکلات زیادی وجود دارد.
میزبانی مجازی مبتنی بر IP برای هر نام میزبان از یک آدرس IP جداگانه استفاده می کند و می تواند با هر پروتکل انجام شود اما به هر نام دامنه ای که ارائه می شود نیاز به یک آدرس IP اختصاصی دارد.
میزبانی مجازی مبتنی بر ورودی نیز امکان پذیر است اما به ندرت استفاده می شود زیرا برای کاربران غیر دوستانه است.
میزبانی مجازی مبتنی بر نام و بر IP می توانند با هم ترکیب شوند. یک سرور ممکن است دارای چندین آدرس IP باشد و چندین نام را در برخی یا تمام این آدرس های IP ارائه دهد. این روش می تواند در هنگام استفاده از SSL/TSL با گواهی نامه های کارت ویزیت مفید باشد.

هاست اختصاصی

یک سرویس هاست اختصاصی، سرور اختصاصی یا سرویس میزبانی مدیریت شده نوعی میزبانی اینترنتی است که در آن منابع سرور بین تعداد محدودی دامنه به اشتراک گذاشته می شود. در این نوع میزبانی، سرور کاربران کمتر و در نتیجه لود کمتری نسبت به هاست اشتراکی دارد.
این نوع میزبانی منعطف تر از میزبانی اشتراکی است زیرا سازمان ها کنترل کاملی بر روی سرور (ها) از جمله انتخاب سیستم عامل، سخت افزار و ... دارند.
برخی مغایرت های میزبانی اختصاصی و اشتراکی

استفاده از منابع

در هاست اختصاصی میزان استفاده از منابع سرور تقریبا نا محدود است در حالیکه در هاست اشتراکی محدودیت وجود دارد.

امنیت و سرعت

میزبانی اختصاصی به دلیل محدود بودن سایت هایی که سرویس می گیرند، از امنیت و همچنین سرعت بیشتری نسبت به میزبانی اشتراکی برخوردار است.

پهنای باند و ترافیک

برای سایت های پربازدید و یا سایت هایی که لود زیادی دارند میزبانی اختصاصی مناسب تر است زیرا پهنای باند در میزبانی اختصاصی بیشتر است.

فضای دیسک

سایت هایی که اطلاعات زیادی در آنها درج می شود میزبانی اختصاصی برایشان مناسب تر است زیرا فضای دیسک در این نوع میزبانی بیشتر است.

هزینه ها

از آنجا که امکانات در هاست اختصاصی بیشتر است هزینه ها نیز در هاست اختصاصی بیشتر از هاست اشتراکی است. استفاده از هاست اشتراکی یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های قرار دادن اطلاعات در فضای اینترنت می باشد.

نتیجه گیری

اغلب کاربران نمی دانند که چه نوع هاستی را برای کار خود انتخاب کنید. در این قسمت به طور خیلی اجمالی این موضوع را بررسی می کنیم.
هاست های اشتراکی: این نوع هاستینگ معمولا برای وبلاگ ها و سایت های شخصی و کم بازدید و لود کم مناسب است.
هاست VPS : قیمت این هاست ها مناسب است و حافظه و امنیت خوبی دارند. این نوع هاستیگ برای کسب و کار های متوسط خوب است.
هاست اختصاصی: شرکت ها و سایت هایی که ترافیک زیادی دارند و یا از منابع زیادی استفاده می کنند بهتر است از هاست اختصاصی استفاده کنند.

<< شروع < قبلی 1 > >>
صفحه 1 از 47
دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد