رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی نوعی میزبانی وب است که در آن یک سرور فیزیکی میزبان چندین سایت می شود. بسیاری از کاربران از منابع موجود در یک سرور منفرد استفاده می کنند که این موضوع باعث کاهش هزینه ها می شود. هر یک از کاربران بخشی از سرور را دریافت می کنند که در آن بخش می توانند فایل های وب سایت خود را میزبانی کنند. سرورهای اشتراکی می توانند میزبان صد ها کاربر باشند. هر کاربر با استفاده از سرور پلتفرم میزبانی اشتراکی به امکاناتی مانند بانک های اطلاعاتی، ترافیک ماهانه، فضای دیسک، اکانت های ایمیل، اکانت های FTP و سایر افزودنی های ارائه شده توسط میزبان دسترسی دارد. منابع سیستم در صورت تقاضا توسط کاربران روی سرور به اشتراک گذاشته می شود و هر یک درصدی از چیزهایی مانند RAM و CPU و سرور MySQL و سرور Apache و سرور پست الکترونیکی را دریافت می کنند.
هاستینگ اشتراکی مقرون به صرفه ترین روش برای آنلاین نگه داشتن یک سایت است زیرا هزینه های نگهداری یک سرور بین همه کاربران تقسیم می شود. این سبک از میزبانی بهترین روش برای وب سایت ها و وبلاگ های کوچک است که نیازی به تنظیمات پیشرفته و یا پهنای باند بالا ندارند. از آنجا که هاست اشتراکی برای سایت های دارای ترافیک زیاد کافی نیست، سایت های با حجم بالا به جای آن بایستی به VPS یا راه حل های اختصاصی میزبانی مراجعه کنند.

میزبانی اشتراکی چگونه کار می کند؟

همانطور که پیشتر بیان شد، در هاستینگ اشتراکی یک سرور میزبان چندین سایت است. بسته به فضای موجود در هارد دیسک، رم و سرعت پردازش تعداد سایت هایی که میزبانی می شوند، می تواند از چند صد تا چند هزار متغیر باشد. این میزبانی روی ماشینی است که با یک سرور اختصاصی یکسان است اما منابع آن توسط تعداد بیشتری از کاربران استفاده می شود. اکانت پرورنده های هر کاربر سایت در قسمت های جداگانه در سرور ذخیره می شوند و هر کدام دارای درخت مسیریابی پرونده های خود هستند. کاربران به ریشه یا پرونده های یکدیگر دسترسی ندارند. همه اکانت های موجود در سرور اشتراکی، منابع حسابگر سرور وب را به اشتراک می گذارند.

برخی از مزایای میزبانی وب اشتراکی

ارزانتر است

میزبانی اشتراکی مقرون به صرفه ترین راه حل هاستینگ را ارائه می دهد. زیرا با مشارکت بسیاری از افراد در هزینه های سرور، هزینه های شرکت میزبان بین آنها توزیع می شود.

انعطاف پذیر است

سرمایه گذاری های آنلاین جدید می توانند با یک برنامه اشتراکی شروع کنند و با بزرگتر شدن سایتشان بدون هیچ زحمتی آن را به روزرسانی کنند.

مدیریت آن آسان است

میزبانی اشتراکی برای راه اندازی ساده و سر راست است. بیشتر پشتیبان ها برای مدیریت وب سایت شما یک کنترل پنل پیشنهاد می دهند. این رابط کاربری ساده وظایف اداری و هرگونه وظیفه نظارت به اجرای سرور را مدیریت می کند.

می توانید چندین دامنه را میزبانی کنید

می توانید وب سایت های متعددی را در فهرست کاربری خود نصب کنید. فقط بایستی اطمینان حاصل کنید که دامنه هایی که خریداری می کنید به آن متصل شده اند.
با میزبانی اشتراکی می توانید وب سایت های پویا را میزبانی کنید
وب سایت های پویایی مانند توییتر یا فیسبوک که سیستم مدیریت محتوا آنها وردپرس یا جوملا می باشند می توانند روی یک سرور اشتراکی اجرا شوند.
میزبانی اشتراکی به صورت حرفه ای مدیریت می شود.
با هاست اشتراکی می توانید برای همه چیز از ارتقا سخت افزار گرفته تا به روزرسانی و حملات DDos و قطع شبکه انتظار کمک فنی داشته باشید.

هاست مجازی

میزبانی مجازی روشی برای میزبانی چندین نام دامنه در یک سرور واحد یا مجموعه سرور ها می باشد. این نوع میزبانی به یک سرور اجازه می دهد تا منابع خود مانند چرخه های پردازنده و حافظه را، بدون نیاز به ارائه کلیه خدمات به اشتراک بگذارد. دو نوع میزبانی مجازی اصلی بر اساس نام و بر اساس IP می باشند. میزبانی مجازی مبتنی بر نام از نام میزبان ارائه شده توسط مشتری استفاده می کند. این باعث می شود که آدرس های IP و سربار مدیریتی مربوط به آن ذخیره شود اما پروتکل ارائه شده بایستی نام میزبان را در یک نقطه مناسب تامین کند. در استفاده از میزبانی مجازی مبتنی بر نام با SSL/TSL مشکلات زیادی وجود دارد.
میزبانی مجازی مبتنی بر IP برای هر نام میزبان از یک آدرس IP جداگانه استفاده می کند و می تواند با هر پروتکل انجام شود اما به هر نام دامنه ای که ارائه می شود نیاز به یک آدرس IP اختصاصی دارد.
میزبانی مجازی مبتنی بر ورودی نیز امکان پذیر است اما به ندرت استفاده می شود زیرا برای کاربران غیر دوستانه است.
میزبانی مجازی مبتنی بر نام و بر IP می توانند با هم ترکیب شوند. یک سرور ممکن است دارای چندین آدرس IP باشد و چندین نام را در برخی یا تمام این آدرس های IP ارائه دهد. این روش می تواند در هنگام استفاده از SSL/TSL با گواهی نامه های کارت ویزیت مفید باشد.

هاست اختصاصی

یک سرویس هاست اختصاصی، سرور اختصاصی یا سرویس میزبانی مدیریت شده نوعی میزبانی اینترنتی است که در آن منابع سرور بین تعداد محدودی دامنه به اشتراک گذاشته می شود. در این نوع میزبانی، سرور کاربران کمتر و در نتیجه لود کمتری نسبت به هاست اشتراکی دارد.
این نوع میزبانی منعطف تر از میزبانی اشتراکی است زیرا سازمان ها کنترل کاملی بر روی سرور (ها) از جمله انتخاب سیستم عامل، سخت افزار و ... دارند.
برخی مغایرت های میزبانی اختصاصی و اشتراکی

استفاده از منابع

در هاست اختصاصی میزان استفاده از منابع سرور تقریبا نا محدود است در حالیکه در هاست اشتراکی محدودیت وجود دارد.

امنیت و سرعت

میزبانی اختصاصی به دلیل محدود بودن سایت هایی که سرویس می گیرند، از امنیت و همچنین سرعت بیشتری نسبت به میزبانی اشتراکی برخوردار است.

پهنای باند و ترافیک

برای سایت های پربازدید و یا سایت هایی که لود زیادی دارند میزبانی اختصاصی مناسب تر است زیرا پهنای باند در میزبانی اختصاصی بیشتر است.

فضای دیسک

سایت هایی که اطلاعات زیادی در آنها درج می شود میزبانی اختصاصی برایشان مناسب تر است زیرا فضای دیسک در این نوع میزبانی بیشتر است.

هزینه ها

از آنجا که امکانات در هاست اختصاصی بیشتر است هزینه ها نیز در هاست اختصاصی بیشتر از هاست اشتراکی است. استفاده از هاست اشتراکی یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های قرار دادن اطلاعات در فضای اینترنت می باشد.

نتیجه گیری

اغلب کاربران نمی دانند که چه نوع هاستی را برای کار خود انتخاب کنید. در این قسمت به طور خیلی اجمالی این موضوع را بررسی می کنیم.
هاست های اشتراکی: این نوع هاستینگ معمولا برای وبلاگ ها و سایت های شخصی و کم بازدید و لود کم مناسب است.
هاست VPS : قیمت این هاست ها مناسب است و حافظه و امنیت خوبی دارند. این نوع هاستیگ برای کسب و کار های متوسط خوب است.
هاست اختصاصی: شرکت ها و سایت هایی که ترافیک زیادی دارند و یا از منابع زیادی استفاده می کنند بهتر است از هاست اختصاصی استفاده کنند.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد