رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای

داشتن وب سایت برای بسیاری از مشاغل دیگر یک برنامه ی لوکس نیست و بلکه به یک الزام و اجبار برای ثبت نام تجاری و دستیابی به مشتریان بیشتر شده است. اما پیش از اینکه یک وب سایت بتواند در اینترنت به مشتریان و کاربران دسترسی داشته باشد بایستی از طریق یک میزبان داخلی و یا خارجی سرویس دهی شود.


یک وب سایت برای اجرا به یک وب سرور نیاز دارد که به آن کامپیوتر میزبان گفته می شود. برخی از شرکت ها سرور های وب داخلی خود را خریداری و پیکربندی می کنند در حالیکه برخی از شرکت ها میزبانی وب سایت خود را به میزبان های خارجی(شخص ثالث) واگذار می کنند.
ئر مورد هاست داخی، در کنار کنترل کامل برای تعیین نوع سرور، شبکه سازی و پیکربندی فایروال، میزبان داخلی وظیفه دارد تا ترافیک را چه در حالت نرمال و چه در حالت سنگین کنترل کند همچنین بروزرسانی ها از بایستی به طور منظم انجام شود تا زمان پاسخ دهی به کاربران مناسب باشد.
به طور کل، دو نوع میزبانی یا هاستینگ برای وب سایت ها وجود دارد. هاستینگ داخلی و خارجی. دانستن مزایا و معایب هاستینگ داخلی و خارجی صاحبان وب سایت ها را قادر می سازد تا به هنگام راه اندازی و یا بروزرسانی وب سایت خود تصمیم درست بگیرند. یک شرکت با میزبانی داخلی باید منابع لازم برای نظارت و نگهداری شبکه و سرور های مناسب با وب سایت های خود را داشته باشد. همانطور که گفته شد، میزبانی داخلی توسط خود شرکت انجام می شود و برای این کار باید وسیله ای برای میزبانی وب سایت خود داشته باشد زیرا این امر می تواند گران باشد. جدا از یک بخش IT داخلی، این شرکت ها بایستی سخت افزار ها، سرور ها و برنامه های کاربردی دیگری برای هاست داخلی نیز داشته باشند. نکته خوب در مورد این روش اینست که اغلب سریعتر از میزبان خارجی است. نکته مهم در مورد این امر اینست که این شرکت ها بایستی از سخت افزار، نرم افزار و محیط میزبانی وب سایت بسیار مراقبت کنید تا از ورود هکر ها و یا هر نوع آسیب پذیری سایبری جلوگیری شود. علاوه بر اینها باید موارد دیگری از قبیل منابع خنک کننده سخت افزار، فضای کافی برای داده ها، بروزرسانی سرور و ... مورد توجه قرار بگیرند.
در این بخش سعی داریم مزایا و معایب هاست خارجی را بررسی کنیم.
برخی شرکت ها ترجیح می دهند تا میزبانی وب سایت خود را به یک فروشنده و یا یک شرکت دیگر که متخصص در زمینه میزبانی می باشد، بسپارند. این شرکت های میزبان معمولاً سرور های وب خود را اجاره می دهند و هزینه های اجاره بر اساس قابلیت وب سرور، ذخیره سازی مورد استفاده و ترافیک دریافت شده محاسبه می شود. فروشنده ها معمولاً سطح مشخصی از بروزرسانی و اتصال به شبکه را تضمین می کنند. مثلاً 99.9% کار های پشتیبانی و بروزرسانی را انجام می دهد و اغلب می توانند به طور خودکار ظرفیت سرور را در صورت کاهش سرعت غیر منتظره بازدیدکنندگان افزایش دهند و اگر مشکلی پیش بیاید شرکت های پشتیبان بایستی پاسخگو باشند.

 

میزبانی خارجی چیست؟


میزبانی خارجی برای وب سایت ها شامل خرید فضای سرویس و قابلیت پهنای باند از یک شرکت دیگر است. ارائه ی برنامه های متنوع با هزینه های ماهانه مختلف توسط این شرکت ها باعث می شود مشاغل مختلف در هر اندازه بتوانند بدون نیاز به تجهیزات و منابع خاص، برای خود وب سایت داشته باشند.
بسیاری از شرکت ها تمایل دارند هاستینگ وب سایت های خود را به دلیل یک سری تسهیلات به شرکت های خراجی واگذاری کنند. واگذاری میزبانی وب سایت ها به شرکت های خارجی این امکان را برای صاحبان کسب و کار به وجود می آورد که بیشتر بر روی محتوا و نرم افزار تجاری خود بدون نگرانی در مورد امنیت و زیر ساخت های شبکه برای وب سایت خود تمرکز کنند. در بیشتر موارد شما می توانید به دنبال یک شرکت توسعه و طراحی وب باشید که میزبانی وب سایت شما و همچنین ارائه ی  خدمات دیگری مانند بازاریابی دیجیتالی برای کسب شما را به عهده بگیرد.
برنامه های میزبانی متنوعی با هزینه های ماهانه و یا سالانه ی مختلفی وجود دارد که می تواند انواع مختلفی از تقاضاهای شرکت ها را پوشش دهند. اما پرداخت هزینه برای هاست خارجی از جهاتی به نفع است، زیرا در هاست خارجی شما نیاز به منابع دیگر و کارمند بیشتر ندارید.

مزایا و معایب هاست خارجی


هاست خارجی معمولاً ارزان و شروع کار با آن آسان است. برنامه های میزبانی برای بسیاری از شرکت ها از 6 پوند در هر ماه و یا حتی کمتر شروع می شود. برای استفاده از هاست های خارجی نیاز به خریداری تجهیزات اضافی و یا استخدام کارمند بیشتر و یا استفاده از منابع دیگری ندارید. از آنجا که شرکت های زیادی وجود دارند که در این تجارت مشغول به کار هستند، همیشه می توانید با مبلغی معقول و مناسب شرکتی را پیدا کیند. این باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا همانطور که گفته شد نیاز به منابع زیادی ندارید. هچنین به دلیل وجود کارشناسان فناوری اطلاعات حرفه ای لزومی ندارد در مورد مشکلات فنی نگران باشید. در صورت بروز هر مشکلی این شرکت ها خدمات شبانه روزی و با کیفیت ارائه می دهند. اگر همیشه نیاز به یکسری تغییرات مشخص دارید می توانید آن تغییرات را ایجاد کنید و یا بسته خود را ارتقاء دهید. هاست خارجی پشتیبانی و امنیت برای مشاغل را نیز فراهم می کند. اما در کنار این مزایا معایبی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در هاست خارجی عدم نظارت مستقیم و احتمال افزایش خرابی یا قطع شدن بسته به مقیاس برنامه میزبانی خریداری شده وجود دارد. همچنین سرویس دهنده می تواند به محتوای شما دسترسی داشد. همچنین اگر شما دارای یک شرکت بزرگ هستید نیاز میزبانی شما نیز بزرگتر خواهد بود و هر ماه تا زمانی که به خدمات نیاز داشته باشید بایستی هزینه ی آن را بپردازید.
از دیگر مزایا و معایب هاست خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مزایا:

 

  • پهنای باند بالا
  • افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر مانند گوگل
  • قرار داشتن سرور در دیتا سنتر های بزرگ و معروف

معایب:

  • احتمال تحریم

به طور مجموع شرکت ها با هم متفاوت هستند و همه آنها با روشی متفاوت فعالیت می کنند. با این حال معمولاً شرکت های کوچکتر هاست خارجی را انتخاب می کنند، زیرا این کار آسانتر و مقرون به صرفه تر است. هنگام انتخاب نیاز های خود را در نظر بگیرید و سعی کنید میزبانی را انتخاب کنید که در طولانی مدت کارایی داشته باشد. به طور کل سایت های پر بازدید که ترافیک بالایی دارند بهتر است از هاست خارجی استفاده کنند.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد