رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

ایرنیک سامانه ثبت دامنه های مرتبه ی اول کشوری .ir و .ایران می باشد. در این سامانه می توانید اقدام به تمدید، انتقال و حذف و انجام تمامی کار های فنی، اداری، مالی و حقوقی در رابطه با دامنه های مرتبه ی اول و دوم کشوری و کد کشوری بین المللی شده کنید.

دسته ایرنیک
اگر تاکنون عضو این سایت نبوده اید با اخذ دسته ایرنیک می توانید عضو این سامانه شوید. یک کد به عنوان نام کاربری در سایت به شما ارائه می شود.

چگونه یک دسته ایرنیک را اخذ کنیم؟


به قسمت ایجاد دسته جدید بروید و مشخصات شخصی یا سازمانی را پر کنید. همه نوشته ها بایستی به الفبای لاتین پر شود. لطفاً توجه داشته باشید:
افراد برای تکمیل باید نوع دسته شخصی را انتخاب کنند. تحت شناسه ملی، می توانید یک کد عددی شخصی را وارد کنید که در تشخیص افراد با نام های یکسان انجام می شود.
اشخاص حقوقی باید بخش ذیل این قسمت را پر کنند. شرکت ها و سایر افراد ثبت شده باید شماره ثبت خود را وارد کنند. پاسخ پنهایی به عنوان اطلاعات شخصی کاربر در نظر گرفته می شود و جزئی از اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی کاربر محسوب می شود.
پس از ارسال فرم، ایمیلی از جمله رمز موقت به صندوق ورودی شما ارسال می شود. از این رمز عبور و پاسخ مخفی خود برای تنظیم " رمز عبور دسته " خود استفاده کنید. سپس می توانید با استفاده از رمز ورود به حساب خود وارد شوید.
رمز عبور خود را چگونه عوض کنم؟
اگر اخیراً وارد سیستم شده اید، برای تنظیم رمز جدید، از صفحه ی تغییر گذرواژه استفاده کنید. اگر رمز ورود خود را فراموش کرده اید، از صفحه تنظیم مجدد رمز عبور استفاده کنید. با وارد کردن دسته یا ایمیل خود رمز عبور موقت به ایمیل شما ارسال می شود. سپس می توانید با استفاده از این رمز به سیستم وارد شوید و پس از پاسخ دادن به سؤال رمزی، می توانید یک رمز ورود جدید را تنظیم کنید.
دامنه

چگونه می توانم یک نگهدارنده ی جدید برای یک دامنه ی قدیمی تعریف کنم؟


دامنه هایی که دارندگان آنها به عنوان یکی از موارد زیر لیست شده است:
-iran, -ir-oldirnic, -oldirnic باید مراحل زیر را طی کنند:
یک دسته با اطلاعات دقیق مطابق با نگهدارنده که در WHOIS لیست شده است، اخذ کنید. آدرس این دسته برای دسته های قدیمی بایستی تأیید شود و یا می توانید از دسته های طبقه بندی شده استفاده کنید. شما می توانید درخواست تأیید آدرس را برای دسته های طبقه بندی نشده ایرنیک ارسال نمایید. آخرین وضعیت درخواست شما از صفحه پروفایل دسته قابل مشاهده است. پس از تأیید به صفحه ی My Domain بروید، دامنه ی مورد نظر را انتخاب کرده و روی نگهدارنده کلیک کنید تا وارد نگهدارنده ی حقوقی شوید. در آنجا روند احراز هویتی وجود دارد که ممکن است از چند ساعت تا دو روز به طول بیانجامد.

چگونه می توان دامنه را انتقال داد؟


ابتدا باید توجه داشته باشید که فقط دامنه هایی که در سیستم جدید ایرنیک ثبت شده اند یا به سیستم جدید مهاجرت کرده اند قابل انتقال هستند. برای انتقال به سیستم جدید به قسمت بالا مراجعه کنید. این قسمت بایستی توسط هر کسی انجام شود:
انتقال (نگهدارنده ی فعلی)

 

  • با دسته ی نگهدارنده ی خود وارد شوید.
  • به صفحه ی انتقال دامنه بروید و روی open transfer مقابل دامنه ی مورد نظر برای انتقال کلیک کنید. شما یک پین کد دریافت خواهید کرد، پین کد در همان ردیف که برای باز کردن انتقال کلیک کرده اید، نشان داده خواهد شد.
  • پین را به نگهدارنده ی آینده منتقل کنید.
  • برای نگهدارنده ی آینده صبر کنید تا یک درخواست برای انتقال را واگذار کند. وقتی که درخواست واگذار شد، یک پیوند برای قبول یا رد در صفحه Domain Transfer نشان داده خواهد شد.
  • در صورت قبول شدن، درخواست برای تأیید به ایرنیک ارسال می شود.
  • رجیستری برای مستندات بسته به وضعیت نگهدارنده( شخصی و یا موجودیت حقوقی) می پرسد.
  • نگهدارنده ها با آدرس در ایران باید یک فرم را پر کنند و به ایرنیک یا فکس و یا ایمیل کنند.
  • افراد حقوقی بایستی این فرم را به صورت یک نامه ی رسمی پر کنند.
  • افراد همچنین بایستی مشخصات معتبر خود را همراه این فرم ضمیمه کنند. ایرنیک فرم های مختلفی را به نگهدارنده ها با آدرس هایی غیر از ایران می فرستد. شرایط برای افراد حقوقی یا حقیقی با آدرس هایی غیر ایران یا در ایران یکسان است.
  • در صورت عدم تأیید، وضعیت دامنه به اصل آن بازگردانده می شود.

 

یک شناسه ی کاربری بسازید


برای ساخت حساب کاربری ابتدا بایستی به سایت nic.ir بروید. سپس مراحل ذیل را دنبال کنید:

 

  • نوع شناسه را انتخاب کنید
  • اطلاعات شناسه را وارد کنید
  • بازنگری و امضاء
  • ساخت شناسه

با استفاده از صفحه ی مورد نظر در سایت ایرنیک بایستی نوع دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را وارد نمایید و دسته ی ایرنیک را به دست آورید. به این ترتیب نه تنها نیازی به تأیید آدرس پستی شما برای ایجاد دسته نیست بلکه با انتخاب نوع دسته و تهیه ی اطلاعات شخصی دقیق، مقدار زمان لازم برای ثبت دامنه با این دسته ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
اگر اسناد ثبت شده ای وجود دارد که بر اساس آنها و قوانین ثبت دامنه، شما مجاز به ثبت دامنه ها با استفاده از TLD هایی هستید که مطابق با نوع دسته ی شما نیست، بایستی درخواست و مدارک مربوطه را برای بررسی بیشتر به آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ارسال نمایید.
انواع دارندگان و دامنه های مربوطه

  • شخص

دارندگان این نوع دسته فقط می توانند به عنوان دارندگان انوع دامنه های زیر (TDL) معرفی شوند:
.ir
.ایران
.id.ir

  • سازمان شرکتی یا خصوصی، کلیه شرکت ها از جمله (LTD، LLP ...)

دارندگان این نوع دسته فقط می توانند به عنوان دارندگان انواع دامنه ی زیر (TLD) معرفی شوند:
.ir
.ایران
.co.ir
.org.ir
.net.ir

  • نهاد های دولتی، قدرت های سه گانه و نهاد های مرتبط با آنها، کلیه ی سازمان ها، وزارتخانه ها و آژانس های وابسته به نهاد های سه گانه

دارندگان این نوع دسته فقط می توانند به عنوان دارندگان انواع دامنه ی زیر (TLD) معرفی شوند:
.ir
.ایران
.gov.ir
.co.ir

  • مؤسسات آموزشگاهی یا دانشگاهی، کلیه سازمان ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه ها، مدارس و کلیه ی افرادی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش یا وزارت (وزارتخانه) بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دریافت کرده اند

دارندگان این نوع دسته فقط می توانند به عنوان دارندگان انواع دامنه ی زیر (TLD) معرفی شوند:
.ir
.ایران
.sch.ir
.ac.ir
.org.ir



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد