رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای

هاست چیست؟
هاست (host) یعنی میزبانی و به کامپیوتر و یا سروری گفته می شود که اطلاعات و محتوای شما را مانند: ویدئو و فیلم ها، عکس ها و فایل های متنی را در حافظه خود نگهداری می کند. این سرور بایستی سخت افزار خوبی داشته باشد و دائماً به اینترنت متصل باشد و به تمام کاربران امکان دسترسی بدهد. هر هاست دارای یک نام منحصر بفرد یا همان IP می باشد که آن را از بقیه کامپیوتر ها و سرور ها متمایز می کند. به طور کل میزبانی یک وب سایت یعنی فراهم آوردن یک محل مناسب برای ارسال و دریافت اطلاعات و محتوای کاربران از طریق اینترنت.
بر روی یک کامپیوتر سرور ممکن است بین 1 تا 10 و حتی 500 یا بیشتر وب سایت، سرویس بگیرند. میزان فضای سرور و قدرت پردازنده و حافظه از عوامل تعیین کننده تعداد وب سایت هایی که بر روی یک سرور قرار می گیرند و می توانند سرویس دریافت کنند می باشد.


محل قرارگیری میزبان وب


برای خیلی از وبمستر ها این سؤال مطرح است که که برای سئو هاست داخل ایران بهتر است و یا هاست خارج از ایران؟
منظور از هاست در ایران این است که سرور و امکانات سرویس دهی داخل ایران هست و منظور از هاست خارجی اینست که این سرور و امکانات سرویس دهی در خارج از ایران می باشد.
در انتخاب محل قرارگیری سرور فاصله بین سروریس دهنده و سرویس گیرنده از اهمیت خاصی برخوردار است. هرچقدر این فاصله بیشتر باشد زمان جواب دهی بیشتر می شود و حتی در برخی موارد باعث کاهش کیفیت می شود. البته قدرت و کیفیت میزبان در میزان بروز و یا عدم بروز این مشکلات بسیار دخیل هستند.
مسئله فاصله و در نتیجه ی آن سرعت بارگذاری، بر موتور های جستجوگر از جمله گوگل تأثیر گذارند. به این صورت که هرچه فاصله بیشتر و سرعت بارگذاری وب سایت ها کمتر باشد، گوگل توجه کمتری به این وب سایت ها می کند و در نتیجه رنکینگ اینگونه سایت ها افت می کند. زیرا از عوامل مؤثر بر سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر سرعت بارگذاری می باشد و هر چه این سرعت بالاتر باشد، کاربران زمان کمتری معطل می مانند و در نتیجه هم تجربه کاربر مثبت تر خواهد بود و همچنین گوگل توجه بیشتری به این وب سایت ها می کند.

چگونه مکان سرور بر سرعت بارگذاری صفحه ی وب شما تأثیر می گذارد؟


هر وب سایت به یک سرور نیاز دارد که از لحاظ فیزیکی در جایی قرار می گیرد. یکی از رایج ترین راه ها، استفاده از یک برنامه میزبانی وب مشترک ارزان است. علاوه بر این محیط وب مشترک، می توانید از یک سرور خصوصی مجازی نیز استفاده کنید.

زمان بارگذاری سریعتر و بهره وری بیشتر


طبق تحقیقات سرعت بارگذاری صفحه وب با نرخ تبدیل و همچنین بهره وری بیشتر ارتباط مستقیم دارد.
اگرچه اختلاف یک یا دو ثانیه در زمان بارگذاری ممکن است کوچک به نظر برسد، اما می تواند به طرز شگفت آوری مهم باشد. طبق تحقیقات 53% بازدید از سایت ها که بارگذاری آنها بیش از 3 ثانیه طول کشیده است، توسط کاربران به پایان می رسند. بهترین نتیجه را سایت هایی دریافت کرده اند که در 1.4 ثانیه بارگذاری شدند. بعد از 3 ثانیه درصد تبدیل به خصوص در دستگاه های تلفن همراه به شدت کاهش یافت.

یک سرویس دهی خوب سرعت سایت شما را ارتقاء می دهد


صنعت میزبانی وب گسترده است و گزینه های مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارند. نه تنها چندین پشتیبان و رنج قیمت وجود دارند، بلکه موقعیت جغرافیایی زیادی وجود دارند که ممکن است سرور خود را به صورت فیزیکی در آنجا قرار دهید. اما چگونه مکان و سرویس دهنده انتخابی بر روی سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر می گذارد؟
ارائه سویس دهنده خدمات نقشی اساسی در سرعت سایت دارد. زیرا یک سرور سریع باعث بهبود تجربه کاربر می شود. از طرفی میزبانی وب ارزان و سریع می تواند باعث کندی سایت شود و دید موتور های جستجوگر را تضعیف کند و از این طریق باعث افت بهره وری شود. سرعت بارگذاری صفحه تحت تأثیر موارد زیادی است. به عنوان مثال فناوری های استفاده شده، منابع سرور، تعداد بازدیدکنندگان همزمان و میزان داده های بارگذاری شده. با این وجود یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر سرعت بارگذاری صفحه، موقعیت جغرافیایی سرور است.

موقعیت جغرافیایی سرور


امروزه اتصالات شبکه سریع است و به وب سایت هایی که حتی در کشور های مختلف قرار دارند اجازه می دهد تا سریع بارگذاری شوند. از طرف دیگر به دلیل اتصالات سریع شبکه، مشتریان نیز انتظار بارگذاری سریع را نیز دارند. پس حتی چند ثانیه تأخیر هم در بارگذاری می تواند بر رنکینگ وب سایت ها تأثیرگذار باشد.
چگونه موقعیت جغرافیایی بر سرعت تأثیر می گذارد؟
موقعیت جغرافیایی سرور مستقیماً بر زمان بارگذاری صفحه سایت اثر می گذارد. هر چه سرور از مشتری دورتر باشد، باگذاری سایت کندتر می شود.

چگونه می توانم مکان سرور را انتخاب کنم؟


برای این کار بایستی در نظر بگیرید که مشریان هدف شما چه کسانی هستند و کجا هستند. هر چه به مشتریان خود نزدیک تر باشید بهتر است. مثلاً اگر مشتریان شما در کشور ایران هستند بهتر است سرور شما در ایران نیز نصب شود. چرا که سرعت بارگذاری بالاتر خواهد بود.
حال که به بررسی برخی موارد هاست و تعریف آن پرداختیم، جا دارد کمی در مورد مزایا و معایب هاستینگ در ایران صحبت کنیم:

مزایای هاست در ایران

 

  • فاصله فیزیکی کمتر بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده باعث افزایش سرعت بارگذاری این وب سایت ها و کاربر پسند بودن آن می شود.
  • فیلترینگ معمولاً باعث عدم دسترسی کاربران به سایت هایی که بر روی سرور های خارج از کشور باگذاری می شوند، می شود و  سرویس دهی سرور های داخل ایران برای کاربران داخلی بسیار بهتر هستند و در این شرایط کاربران رضایتمندی بیشتری دارند.
  • امنیت میزبانی سرورهای ایرانی بیشتر است چرا که دسترسی فیزیکی به این سروریس دهنده ها راحت تر است و همچنین بحث تحریم های خارجی اثری بر این سرور ها ندارد.

 

معایب هاست در ایران

 

  • قیمت سرویس دهی در ایران به دلیل پهنای باند گرانتر و محدودیت نگهداری سرویس ها کمی گرانتر از مشابه خارجی آنست.

 

و اما مزایای هاست در خارج از کشور

 

  • استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی
  • سرعت پورت و کیفیت دیتاسنتر از نظر فنی بالاست
  • پهنای باند و ترافیک بیشتر

معایب

  • تحریم ها و عدم دسترسی
  • سرعت بارگذاری پایین به دلیل فاصله فیزیکی زیاد

خلاصه
از آنجا همه کاربران چه در داخل ایران و چه خارج از ایران به وب سایت شما دسترسی دارند لزومی ندارد سرور خود را در خارج از ایران بگذارید و همچنین قراردادن سرور داخل ایران مزایای بیشتری دارد.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد