رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید، یکی از مهمترین تصمیماتی که شما بایستی بگیرید، انتخاب نام دامنه ی مناسب است. سالیان سال است که متخصصین سئو برای کسب رتبه ی بالاتر در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر روش های گوناگونی را امتحان می کنند و انتخاب نام دامنه ی مناسب یکی از فاکتور های مهم در این بازی بوده است.


ما در این مقاله سعی داریم به این موضوع که چگونه انتخاب نام دامنه بر روی سئو تأثیر می گذراد و مسائل پیرامون آن بپردازیم.
آیا نام دامنه برای سئو اهمیت دارد؟
بله، اگر شما نام دامنه را بدون در نظر گرفتن مسائل فنی انتخاب کنید، مطمئناً مردم، برند و شغل و وب سایت شما را به رسمیت نخواهند شناخت.
نام دامنه ی بهینه سازی شده توسط سئو، نامی است که به مردم می گوید وب سایت شما در چه موردیست و چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهد. در این حالت نام دامنه ی شما میان صد ها هزار نام نامه برجسته تر خواهد شد و بیشتر مورد کلیک قرار خواهد گرفت.
هرزنامه ها و نام دامنه هایی که حاوی کلمات کلیدی مورد نظرشان می باشد را خریداری می کنند. این کار برای آنها سودمند خواهد بود، چرا که از این طریق نرخ کلیک آنها افزایش خواهد یافت و رتبه های بالاتری را در نتایج موتور های جستجوگر پیدا خواهند کرد.
بنابراین نام دامنه در سئو تأثیر گذار است. داشتن نام دامنه ی مناسب می تواند به شما در هدف گیری مخاطبان و تسریع در قرار گیری موتور های جستجو کمک کند. اما دست یابی به این موضوع چیزی فراتر از صرفاً انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد.
نام دامنه ی شما می تواند بر سئوی وب سایت شما و همچنین رتبه بندی موتور های جستجوگر تأثیر بگذارد. دو راه برای این موضوع وجود دارد:

 

  • نام تجاری
  • کلید واژه ها

دامنه های تجاری
نام دامنه ی شما بایستی بر اساس نام تجارت شما باشد. اینگونه، کابران می توانند شغل شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، به خاطر بسپارند، به اشتراک بگذارند و شناسایی کنند.
معمولاً هنگامی که شما نام تجارت خود را انتخاب می کنید، همزمان بایستی نام دامنه ی خود را نیز انتخاب کنید و اگر از قبل نام تجاری دارید، بهتر است از همان نام به عنوان نام دامنه نیز استفاده کنید.
کلید اصلی برای یک نام دامنه ی سئو دوستانه، برند سازی است. از آنجا که کاربران، به برند ها علاقه نشان می دهند، گوگل نیز از برند ها استقبال می کند. یک برند آنلاین قوی می تواند کاربران را به سمت خود بکشاند و آنها را به گذران زمان در وب سایت مورد نظر ترغیب کند. هر چقدر کاربران نام تجاری شما را بیشتر بشناسند، احتمال اینکه دوباره به وب سایت شما بازگردند، بیشتر است و این می تواند به محبوبیت و اعتبار وب سایت شما کمک کند. بنابراین برندسازی می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه ی بهتری کسب کند.
استفاده از نام تجاری در نام دامنه به این معناست که:

  • نام تجاری شما قبلاً تأسیس و شناخته شده است.
  • شما قبلاً در مورد نام تجاری خود تبلیغات داشته اید.
  • شما می خواهید نام تجاری شما در نتایج جستجو رتبه ی خوبی کسب کند
  • نام تجاری شما بی همتا است.

دامنه های کلمات کلیدی
شما می توانید برای وب سایت خود نام دامنه ای را انتخاب کنید که شامل کلمات کلیدی در مورد شغل شما، محصولات و یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال اگر شغل شما در رابطه با حیوانات خانگی است، نام دامنه ای که در آن از کلمه ی " حیوانات خانگی" استفاده شده است، می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کند.
اما در خاطر داشته باشید که گوگل برای نام دامنه های حاوی کلمات کلیدی به اندازه ی نام دامنه های تجاری ارزش قائل نیست.
برندسازی، استفاده از کلمات کلیدی و یا هر دو؟
اگر شما وب سایتی دارید و به دنبال نام دامنه ای هستید که با استفاده از آن به مشتریان خود دست پیدا کنید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:
نام دامنه های تجاری
مزایای سئو: نام دامنه به تنهایی، اطلاعات خاصی در مورد تجارت و محصولات یا خدمات شما نمی دهد. وب سایت ها می توانند در مورد هر چیزی باشند. اما انتخاب یک نام دامنه ی مناسب که با تجارت شما همخوانی داشته باشد، می تواند باعث رتبه بندی بهتر وب سایت شما در گوگل شود.
مضرات: اینکار کمی از وقت و تلاش شما را تقاضا می کند و همچنین برای آن بایستی مقداری هزینه کنید. برای ایجاد ارتباط بین نام تجاری و خدمات خود بایستی راهکار های خلاقانه ای ارائه دهید تا در ذهن مردم باقی بمانید.
دامنه هایی محلی
مزایای سئو: این نوع نام دامنه می تواند به شما در هدف گیری مخاطبان محلی کمک کند. این نوع دامنه به مشتریان شما و موتور های جستجوگر اجازه می دهد تا بدانند شما در کجا هستید.
مضرات: اگر بخواهید تجارت خود را گسترش دهید و یا ترافیک خارج از محدوده ی جغرافیایی خود به دست آورید، هم از نقطه نظر موتور های جستجو و هم از نظر برندسازی  راه دشواری را پیش رو دارید.
دامنه های خدمات
مزایای سئو: این نوع نام دامنه به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید. با برجسته کردن سرویس در نام دامنه، افراد به راحتی می توانند متوجه شوند که وب سایت شما در چه موردیست و خواهند فهمید که چه نوع خدماتی را بایستی از شما انتظار داشته باشند. همچنین محدودیت های جغرافیایی دامنه های محلی را نخواهید داشت. تنها کاری که شما باید انجام دهید، اینست که مکان های خدمات خود را در محتوای وب سایت خود بایستی تعریف کنید.
مضرات: اگر تصمیم داشته باشید که خدماتی را دیرتر ارائه دهید، رتبه بندی کلمات کلیدی برای این خدمات سخت خواهد بود.
دامنه های خدمات + دامنه های محلی
مزایای سئو: این نوع نام دامنه به موتور های جستجوگر کمک می کند تا دقیق تر موقعیت مکانی و نوع تجارت شما را متوجه شوند.
مضرات: چون این نوع دامنه ها از مدت ها قبل خریداری می شوند شاید لازم باشد موقعیت مکانی و یا تعریف تجارت خود را محدود کنید.
خلاصه
برای انتخاب یک نام دامنه که در آن اصول سئو رعایت شده باشد، کافیست بر روی برندسازی تمرکز کنید. بخاطر داشته باشید که برای داشتن رتبه های بالاتر در موتور های جستجوگر، فقط تمرکز بر روی نام دامنه کافی نیست. نام دامنه بخش کوچکی از این موضوع را تشکیل می دهد.
در نهایت، بعد از انتخاب یک نام دامنه ی مناسب سازگار با سئو، به این موضوع فکر کنید که اگر به جای کاربر بودید، آیا بر روی این دامنه کلیک می کردید یا خیر. این موضوع می تواند در انتخاب نام دامنه و دادن ایده های بهتر سودمند باشد.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد