رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

این بدترین کابوس یه مدیر سایت میتونه باشه که آدرس وب سایتشو تایپ کنه و ببینه سایتش نیست! هاست وب کلا از بین رفته و مدیر سایت که وحشت کرده فکر کنه دیگه سایتشو برای همیشه از دست داده. به نظرتون چی کار باید بکنه؟
این اتفاق اجتناب ناپذیره و همه وبمستره باید دیر یا زود باهاش مواجه بشن. حالا که حرفش شد بگم هاست های دارکوب از نظر این بهترینند و متخصصان دارکوب با تجربیاتی که طی این 14 سال داشتند خوب میدونن چطور از پس مشکلات بربیان و از وقوعشون پیشگیری کنند. این مشکل برای مشتریهای دارکوب به ندرت ممکنه پیش بیاد و تقریبا میشه گفت احتمالش برابر با صفره اما هیچ وقت برای هیچ سروری نمیتونه صفر باشه. چون ارتباطات اینترنتی بر اساس مسائلی خارج از کنترل قرار داره و حتی معتبرترین شرکتها مثل آمازون و گوگل هم از این زمانها داشتند که سایتشون خراب شده باشه.
اگه این اتفاق برای سایت شما افتاده و از هاست های دارکوب استفاده نمیکنید، باز هم میتونید با ما تماس بگیرید. ما بهتون کمک میکنیم.
اما چی کار کنیم تا وقتهایی که وب سایت از دسترس خارج میشه کمتر وحشت کنیم و بالعکس از این شرایط استفاده ببریم.

1- مطمئن بشید که سایتتون واقعا از دسترس خارج شده باشه

اولین مرحله اینه که ببینید آیا برای همه سایتتون از دسترس خارج شده یا فقط برای شما. میتونید از DownForEveryoneOrJustMe.com کمک بگیرید.
در حال سفر یا جایی هستید که همیشه اونجا نبودید؟ شاید ارائه دهنده خدمات اینترنت اون ناحیه بعضی از سایتها رو به دلایلی مسدود کرده. مثلا شاید سایتهایی رو که تو کار فروش یا بازی آنلاین هستند بسته باشند. میتونید از یه پروکسی سایت مثل  Anonymouse.org استفاده کنید و ببینید آیا سایت داخل شبکه ای که الآن دارید ازش استفاده میکنید در دسترس هست یا نه.
اگه این دو سایت نشون دادند سایتتون داره خوب کار میکنه، باید از یه کانکشن دیگه استفاده کنید یا کش مرورگرتونو پاک کنید و مرورگر رو رفرش کنید تا آخرین نسخه وب سایت رو ببینید.

2- ببینید میتونید مشکل رو رفع کنید یا نه

بعضی وقتها مشکلات اتصال باعث میشه سایت به طور موقتی از دسترس خارج بشه اما بعضی وقتها هم دلایل رایجی داره که خودتون میتونید حلش کنید. وارد اکانتتون بشید و مسائل زیر رو یکی یکی بررسی کنید:

آیا پرداخت های هاستینگ تون به تأخیر افتاده؟

در این صورت روی اکانتون درشت و قرمز مینویسه SUSPENDED. پرداخت رو انجام بدید و صبر کنید تا DNS دوباره گسترده بشه. سایتتون چند ساعت دیگه سرجاشه.

اخیرا DNSتونو تغییر دادید؟

دامنه تونو از یه شرکت هاستینگ به یکی دیگه منتقل کردید؟ اسم سرورهاتونو عوض کردید یا برنامه هاستینگ تونو ارتقا دادید یا DNS اضافه کردید؟ اگه اینطوره، (معمولا 6 ساعت) طول میکشه تا فایلهاتون دوباره گسترده بشن. بخاطر همین بهتره این جور تغییرات رو وقتی بدید که میدونید ترافیک وب سایتتون اون ساعتها پایینه.

دامنه تون منقضی شده؟

معمولا قبل از اینکه دامنه منقضی بشه، ایمیلهای یادآوری براتون میاد و تا یه مدت مشخصی دامنه رو براتون نگه میدارند.

فایلهاتون سر جای خودشون نیستند؟

یه وبسایت بدون فایلهای index.html یا index.php نمایش داده نمیشه. اگه این فایلها یا هر فایل مهم دیگه ای رو جابجا کنید، سایتتون از دست میره. با FTP یا SSH به قسمت file structure وارد بشید و مطمئن بشید که همه چی سر جای خودشونن.

اخیرا کدی وارد کردید که باعث بروز خطا شده باشه؟

اگه هر تغییری تو کدهای وبسایتتون داده باشید، به خصوص تو PHT، احتمال داره تقصیر همین تغییر باشه. میتونید وارد سرورتون بشید و گزارش خطا رو ببینید. اگه کدی که اضافه کردید باگ داشته باشه یا هر اطلاعات جزئی دیگه ای تو گزارش نوشته میشه. حتی اگه تخصصی تو این زمینه نداشته باشید هم میتونید از این اطلاعات استفاده کنید. فقط باید با دارکوب تماس بگیرید و به متخصصین ما بگید چی نوشته.

3- اگه خودتون نمیتونید درستش کنید نترسید

بعد از اینکه مطمئن شدید سایتتون از دسترس خارج شده و دیدید خودتون نمیتونید درستش کنید، وقتشه که از یه متخصص کمک بگیرید. گوشی تلفنو بردارید و با دارکوب تماس بگیرید.
از همه مهمتر اینه که نگران نباشید. این مسئله برای همه پیش میاد، حتی اسم های بزرگی مثل گوگل! با اینکه آدمو میترسونه اما قابل حله و سایتتون دوباره صحیح و سالم برمیگرده.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد