رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
سرور مجازی خصوصی یا همان VPS در حال حاضر یکی از مفید ترین انواع برای سرویس خدمات هاستینگ بدلیل مزایای بیشمار آن به کار برده می شود. اکثر صاحبان کسب و کار اینترنتی و وبلاگ نویسان از وی پی اس برای میزبانی وب سایت های خود استفاده می کنند و این نوع هاست ویژگی هایی بسیار بالا با هزینه مناسب برای آنان خواهد داشت.
هنگامی که کسی می خواهد کسب و کار اینترنتی آنلاین خود را شروع کند برای هاستینگ وب سایت تجاری خود با چندین گزینه روبرو خواهد شد. بهترین نوع هاستینگ برای میزبانی وب سایت هاستینگ سرور اختصاصی میباشد. اما همانطور که همه شما می دانید هاستینگ سرور اختصاصی قدرتمند ترین سرویس میزبانی میباشد که در دسترس است اما هزینه بسیار زیادی را در بر خواهد داشت و برای صاحبان کسب و کار کوچک مقرون به صرفه نخواهد بود. از سوی دیگر هاستینگ به اشتراک گذاشته شده ارزان و کم هزینه میباشد اما همیشه احتمال خطر هک امنیتی و خطرات دیگر را در بر خواهد داشت.
سرور هاستینگ VPS حد وسط بین این دو نوع هاستینگ ذکر شده میباشد که شما می توانید با آن بهترین ویژگی های یک سرور اختصاصی را با پرداخت هزینه به اندازه هاستینگ به اشتراک گذاشته شده دریافت کنید. به همین دلیل هاستینگ VPS روز به روز در حال تبدیل شدن به یک هاستینگ محبوب در سراسر دنیا است.
در صورتی که شما یک سرور VPS لینوکس برای برای میزبانی وب سایت خود انتخاب کرده اید بنابراین شما باید همیشه راه هایی برای بهینه سازی آن و بهتر نگاه داشتن آن را یاد بگیرید. در این مقاله برخی از روش های بهینه سازی سرور VPS برای عملکرد بهتر و بالاتر و بهره برداری بیشتر از آن برای شما بیان می کنم.
پیکر بندی MySQL : پیکر بندی MySQL یکی از بهترین راه ها برای بهینه سازی سرور VPS لینوکس میباشد. با پیکر بندی و بهینه سازی MySQL شما براحتی می توانید ظرفیت RAM سرور خود را افزایش دهید و آن را قدرتمند سازید. در صورتی که شما متوجه شدید که نمونه MySQL در حال مصرف بیش از حد از حافظه میباشد شما می توانید به راحتی سایز کش خود را پیکربندی کنید و آن را کوچک تر کنید. این کار اندازه واقعی حافظه را نگه خواهد داشت و سرور خود را سریع تر و بهتر خواهد کرد.
غیر فعال کردن کنترل پنل: این روزها نصب و استفاده از برخی از پنل های سنگین مانند سی پنل و پلسک تبدیل به مد شده است. اگر چه این کنترل پنل ها در آنها ویژگی های بارگذاری شده و چندین مزایا برای کاربران فراهم می کند در صورتی که شما نیاز کمی به آن داشته باشید می توانید آن را غیر فعال کنید و می توانید با این کار حافظه RAM خود را در بعضی موارد تا حد 150 MB آزاد سازید. اگر سرور شما آهسته و کند باشد پس قطعا شما باید غیر فعال کردن کنترل پنل را به طور جدی در نظر بگیرید و به جای آن از اسکریپت های کوچک و دستور فرمان shell استفاده کنید.
غیر فعال کردن ویژگی های ناخواسته: همیشه چندین پلاگین و برنامه در پس زمینه سرور شما در حال اجرا میباشند. اگر سرور VPS شما کند و آهسته در حال اجرا میباشد پس شما باید غیر فعال کردن این ویژگی های ناخواسته را در نظر بگیرید و حافظه RAM سرور خود را آزاد کنید. با غیر فعال کردن این نرم افزارها و برنامه های کاربردی ناخواسته شما قطعا عملکرد سرور خود را بهبود خواهید بخشید.
پیکربندی APACHE : APACHE نقش مهمی در عملکرد کلی سرور دارد. از این رو قبل از پیکربندی آپاچی به شما توصیه می کنم از شخص حرفه ای کمک بخواهید. در بعضی موارد ما مشاهده کرده ایم که پیکربندی آپاچی می تواند تا حد زیادی عملکرد سرور VPS لینوکس را بهبود بخشد و آن را سازنده تر سازد.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد