رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای
در حال حاضر شما فقط می توانید ثبت و انتقال این 6 دامنه سطح به بالا .com .net .org .info .biz .us و همچنین دامنه لوکال .ir را با شرکت هاست دارکوب داشته باشید.
اگر دامنه شما یکی از آنها نباشد پس شما نمی توانید ثبت و انتقال دامنه را با هاست دارکوب انجام دهید. با این حال فقط به خاطر اینکه شما نمی توانید ثبت و انتقال دامنه را با دارکوب داشته باشید به این معنا نیست که شما نمی توانید آنها را با ما میزبانی کنید. شما قطعا می توانید هر نام دامنه ای را با ما هاست کنید همه کاری که شما باید انجام دهید این است نام سرور نام دامنه را با نام سروری که شرکت دارکوب به شما ارائه می دهد بروز رسانی کنید.
برای شروع به سایت هاست دارکوب بروید در سمت راست صفحه یک جعبه جستجو برای نام دامنه وجود دارد. نام دامنه ای را که می خواهید انتقال دهید را جستجو کنید آن را به سبد خرید اضافه کنید و فرآیند سفارش را ادامه دهید.
برای انتقال یک دامنه به شرکت بین المللی هاستینگ دارکوب از یک شرکت ثبت کننده دیگر قبل از شروع شما باید چند چیز را چک کنید و از آنها اطمینان حاصل نماید و بعدا انتقال دامنه را به ما انجام دهید.
1 ) مطمئن شوید نام سرور ( server name ) در شرکت ثبت کننده قدیمی نام دامنه به سرور نام دارکوب اشاره کند تا وب سایت خود بتواند در اجرا بماند و قابل دسترس باشد چون در طول انتقال ممکن است این قابلیت در دسترس نباشد. نام سرور می توانید در حساب هاستینگ ایمیل یافت کنید. می توانید در صورت نیاز داشتن به هر گونه کمک به گفتگوی آنلاین و یا تماس با تیم پشتیبانی داشته باشید.
2 ) بررسی کنید و ببینید که نام دامنه خود از ثبت و ساخت آن 6 ماه گذشته باشد. اگر این طور نبود مقررات ICANN به شما اجازه نقل و انتقال نام دامنه را نخواهد داد. برای انتقال باید از ثبت و انتقال دامنه 6 ماه گذشته باشد.
3 ) ثبت کننده فعلی دامنه خود باید نام دامنه را باز ( unlock ) کند تا بتوان درخواست انتقال را انجام داد.
4 ) آدرس ایمیل خود را در بخش تماس اطلاعات دامنه بروز رسانی کنید. مطمئن شوید که اطلاعات WHOIS پایگاه داده به طور خصوصی نباشد و یا اطلاعات تماس WHOIS در دسترس باشد.
5 ) مجوز کلید EPP را از ثبت کننده فعلی خود بازیابی کنید و آن را در هنگام خرید وارد کنید. اگر شما آن را هنوز ندارید شما می توانید با تماس با گروه پشتیبانی دارکوب از طریق تلفن و گفتگوی آنلاین بدهید.
این کد همان چیزی است که به ما اجازه در اختیار داشتن دامنه شما را می دهد.
6 ) لطفا مطمئن شوید که در هنگام تماس با بخش فروش و پشتیبانی و سرور ایمیل پوشه ها خود را چک کنید تا اسپم در مدت زمان انتقال دامنه در آنها وجود نداشته باشد.
چند نقطه مورد نظر :
- در عرض 24 ساعت پس از آغاز انتقال یک ایمیل تایید به مالک دامنه ارسال خواهد شد. ایمیل به آدرس ایمیل وارد شده در فایل پایگاه داده WHOIS فرستاده خواهد شد. ( مگر اینکه به صورت خصوصی ثبت شده باشد در این صورت ایمیل به گروه خصوصی در شرکت ثبت قدیم خود ارسال خواهد شد).
- پس از دریافت ایمیل تایید شرکت ثبت کننده قدیمی در باره دامنه پرسش خواهد کرد. اپر دامنه قفل نباشد شرکت ثبت قدیمی حق داشتن دامنه در مدت 5 روز را خواهد داشت. پس از 5 روز دامنه به صورت اتوماتیک منتقل خواهد شد.
- پس از اینکه شرکت دارکوب به شما برای اطلاعات انتقال ایمیل بفرستد باید خدمات ارائه دهنده قدیمی لغو شود.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد