رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

هاستینگ سرویس ارائه فضا در اینترنت برای وب سایت ها میباشد.

هنگامی که شما یک وب سایت طراحی می کنید و می خواهید دیگران در اینترنت آن را مشاهده کنند، شما نیاز به انتشار یا ( آپلود) آن وب سایت را در سرویس وب هاستینگ خواهید داشت .
سرویس هاستینگ ارائه شده توسط کامپیوتر هایی با قدرت بالا ( وب سرور ) ، با شبکه ای با سرعت بالا ، برای اجرای وب سایت شما میباشد . هنگامی که شخصی آدرس وب سایت شما را تایپ می کند ( مثلا www.joomir.com  ) آن به وب سرور شما متصل شده و می تواند در وب سایت شما گشت و گذار و دانلود صفحات شما را انجام دهد.

انواع هاستینگ

همانطور که تکنولوژی پیشرفت کرده است، انواع مختلف میزبانی وب به نظر می رسد پاسخگوی نیاز های مختلفی از وب سایت ها و مشتریان میباشد . انواع مختلف وب هاستینگ عبارتند از:
هاست اشتراکی
VPS ( سرور خصوصی مجازی )
سرور اختصاصی

هاست اشتراکی

میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده شایع ترین نوع از وب هاستینگ و همچنین ساده ترین راه برای شروع میباشد .
هاستینگ به اشتراک گذاشته شده سرویسی است که در آن یک سرور بین بسیاری از مشتریان به اشتراک گذاشته می شود . معمولا این سرویس از مزایا و معایبی برخوردار میباشد که در زیر برای شما بیان می کنم:
- ارزان میباشد، شما نیازی برای پرداخت هزینه کل سرور را ندارید.
- برای استفاده ساده تر میباشد – سرور با شایع ترین گزینه های کاربردی تنظیم شده و خود شرکت هاستینگ مسئولیت مراقبت تعمیر نگهداری امنیت و به روز رسانی را به عهده دارد.
- منابع سرور بین همه مشتریان به اشتراک گذاشته شده است، در این صورت اگر وب سایت ترافیک بالایی داشته باشد ممکن است سرعت سرور را کاهش دهد و بر همه وب سایت ها موجود در آن سرور اثر بگذارد.
- انعطاف پذیری کم خواهد داشت – مثل زندگی در یک آپارتمان با همسایگان زیاد همیشه نیاز به در نظر گرفتن همسایگان خود میباشد بنابراین در این چنین سرویس میزبانی شما قادر به بستن یک پورت خاص و یا تغییر جزء از هسته نخواهید بود .
از آنجا که هاستینگ به اشتراک گذاشته شده پر طرفدارترین نوع میزبانی وب میباشد، اکثر شرکت های هاستینگ به آن به عنوان وب هاستینگ یا وب سایت هاستینگ اشاره می کنند، و با توجه به سیستم عامل مورد نیاز شما در هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز هاستینگ ارائه داده می شود.

هاست vps

VPS مخفف سرورهای مجازی خصوصی میباشد و اساسا یک خانه نیمه راه بین هاستینگ به اشتراک گذاشته شده و میزبانی وب اختصاصی میباشد.
مشتریان VPS هم سخت افزار فیزیکی سرور را با دیگر مشتریان VPS به اشتراک می گذارند. اما پارتیشن های ویژه فن آوری های مجازی سازی سرور خود را دارد. به طوری که هر پارتیشن منابع اختصاص داده شده به خود را دارد و می تواند مثل یک سرور اختصاصی کامل پیکربندی شود.
این سرویس معمولا مزایا و معایب زیر را دارد:
- وب سایت شما نیاز به تقسیم منابعی مانند CPU و حافظه با دیگر مشتریان VPS را دارد. اگر یکی از این مشتریان از منابع به شلوغی استفاده کند بر روی وب سایت شما اثر بسیار کمی خواهد داشت.
- تعداد مشتریان در یک سرور کم میباشند، بنابراین وب سایت شما منابع بیشتری در اختیار خود خواهد داشت تا میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده ولی هزینه ماهانه این گونه سرویس به طور معمول بالاتر خواهد بود .
- نرم افزار مجازی سازی آزادی بیشتری برای پیکربندی سرور شما خواهد داشت. اما آن نیاز به داشتن سطح بالایی از تجربه فنی میباشد.

سرور اختصاصی

هاستینگ سرور اختصاصی سرویسی است که در آن کل سرور و تمام منابع آن به مشتری اختصاص داده می شود. سرور اختصاصی به طور معمول مزایا و معایب زیر را دارد :
- کاملا انعطاف پذیر و سفارشی میباشد، مشتریان می توانند سخت افزار دقیق و خصوصیات نرم افزار سرور دلخواه را برای رفع نیاز خود انتخاب کنند.
- منابع اختصاص داده شده و تضمین عملکرد، مشتریان منابع سرور خود را با هیچ کس دیگر به اشتراک نمی گذارند.
- کنترل کامل، مشتریان دسترسی کامل به ریشه سرورها را خواهند داشت و می توانند پیکربندی و انجام تنظیمات مناسب را برای رفع نیازهای خود انجام دهند.
- دانش فنی بالایی مورد نیاز میباشد، چون مشتریان مسئولیت مدیریت و پیکربندی را خود به عهده دارند.
- گران قیمت و پر هزینه میباشد، بدلیل اینکه مشتریان هزینه سرور را با دیگران به اشتراک نمی گذارند.
هاست دارکوب یک شرکت هاستینگ بین المللی میباشد و طیف گسترده ای از هاستینگ های سرور اختصاصی و انواع دیگر هاستینگ برای میزبانی را در بهترین قیمت ارائه می دهد. جهت مشاوره برای بهترین نوع سرویس هاست برای شما با شماره تلفن های هاست دارکوب تماس حاصل فرمایید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد