رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
نام دامنه معمولا برای مشتریان وب هاستینگ گیج کننده میباشد و تلاش برای درک تفاوت بین parked domain ، addon domain ، ulr forwarding و sub domain خسته کننده میباشد. بنابراین من تصمیم گرفتم نام های دامنه را در این مقاله برای شما توضیح دهم.

هاستینگ دامنه های متعدد چیست ؟

بسیاری از وقت ها شما ممکن وب هاستینگ می بینید که ارائه دهنده هاستینگ با دامنه های متعدد میباشد. به عبارت ساده این به این معنا میباشد که شما با خریدن یک حساب هاست ساده می توانید چندین وب سایت داشته باشید. به عنوان مثال اگر یک حساب هاست برای شما امکان 5 نام دامنه را فراهم کند ، شما می توانید یک نام دامنه برای وب سایت خود استفاده کنید ، و 4 دامنه دیگر نیز برای شما باقی خواهد ماند . حتی می توانید این 4 دامنه را به کسان دیگر هم بفروشید اگر به آنها نیازی نداشته باشید.

Parked domain چیست؟

اگر شما در حال برنامه ریزی برای طراحی یک وب سایت هستید و همچنین نام دامنه هم برای وب سایت خود انتخاب کرده اید ، بنابراین شما باید نام دامنه را خریداری و ثبت کنید. بعد از خرید این نام دامنه شما بروی سرور قرار داده می شود تا بعدا شما بتوانید از آن استفاده کنید . این نام دامنه را parked domain می گویند. اگر محتوای وب سایت شما کامل نشده باشد شما این نام دامنه را در حساب هاست خود پارک کنید ، در غیر این صورت ممکن در آینده کسی دیگر آن را بدست آورد و از آن استفاده کند.

Sub domain  چیست؟

Sub domain حوزه نام های دامنه سطح سوم میباشند این به این معناست که این دامنه ها برای سازماندهی محتوای وب سایت شما استفاده می شود . آنها به سادگی فولدرهایی در زیر دایرکتوری روت شما میباشند اما برای دسترسی به انها از ulr خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال http://www.joomir.com یک URL عادی بدون sub domain میباشد اما http://hosting.joomir.com یک URL با دامنه فرعی یا sub domain میباشد. .com نام دامنه سطح اول joomir نام دامنه سطح دوم hosting نام دامنه فرعی سطح سوم میباشد.

Addon domain چیست؟

Addon domain توسط وب هاستینگ که شما برای وب سایت خود خریداری می کنید ارائه داده می شود. آنها به شما امکان داشتن 2 وب سایت در یک حساب هاستینگ را می دهند و هر کدام از این وب سایت ها یک URL دومین مختلف خواهد داشت . فرض بگیریم شما هاستی از شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب خریداری کردید و این هاست امکان 2 addon domain را به شما بدهد ، شما می توانید برای سایت اصلی خود دامنه فرضا www.joomir.com را بگذارید اما از طریق کنترل پنل هاست خود می توانید یک سایت یا URL دومین دوم فرضا www.joomirhosting.com را بگذارید در این صورت شما می توانید دو وب سایت با دو نام دامنه مختلف و URL دومین آدرس مختلف در یک حساب هاستینگ داشته باشید ،. این مورد همچنین می تواند صرفه جویی در هزینه برای شما داشته باشد.

تا چه مدتی نام دامنه متعلق به شما میباشد؟

به طور کلی زمانی که شما یک دامنه خریداری می کنید برای حداقل یک سال این دامنه برای شما ثبت می شود . با این حال شما می توانید برای سال های بیشتر هم آن را ثبت کنید . این کار آسان و سریع میباشد.

تمدید دامنه چیست؟

پس از یک سال شما نیاز به تمدید ثبت نام دامنه خود را دارید تا وب سایت شما از دست نرود. به طور کلی وقتی که شما دامنه خود را برای اولین بار خریداری و ثبت می کنید دامنه بعد از یک سال منقضی می شود و توسط یک ایمیل به شما برای تمدید ثبت دامنه یاد آوری می شود . اگر شما دامنه خود را تمدید نکنید شما حق داشتن آن را دست می دهید و کسی دیگر می تواند این نام دامنه را دوباره خریداری و برای خودش ثبت کند.

زمانی که دامنه منقضی می شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

زمانی که نام دامنه شما تاریخش منقضی می شود شما باید در مدت یک ماه آن را تمدید کنید .اگر شما آن را تمدید نکنید به مرحله بدهی می رود . در این مرحله به مدت 15 تا 30 روز باقی می ماند بعد از آن دوباره برای خرید فعال می شود . اگر شما نام دامنه خود را تمدید نکنید آن را از دست می دهید و کسی دیگر می تواند آن را خریداری کند.

چگونه می توانیم صاحب دامنه را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن صاحب یک دامنه می توانید از ابزار های جستجو دامنه در اینترنت استفاده کنید . برای مثال به سایت http://www.joomirhosting.com/whois-example.php بروید و نام دامنه را در آن تایپ کنید آن در جواب به شما نام ثبت نام کننده دامنه و مالک وب سایت را می دهد .

رکورد whols چیست ؟

Whols record برنامه موتور جستجو اینترنتی نام دامنه میباشد . کاربران می توانند یک نهاد اینترنتی ( به عنوان مثال نام دامنه ، شبکه ، و بعضی از هاست ها ) را وارد کنند و اطلاعات دقیق در مورد ثبت دامنه ، صاحب دامنه ، سوابق مربوطه ،  و DNS  را بدست آورند.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد