رتبه بندی این آیتم
رتبه 2 در 5 رای

پهنای باند میزان انتقال داده هایی که شما اجازه می دهد در پکیج وب هاستینگ خود داشته باشید . به عنوان مثال فرض کنیم صفحه وب سایت شما حجم سایز آن 48kb باشد ، و هر دفعه بازدید کننده ای برای مشاهده وب سایت شما بیاید او 48 کیلوبایت از اطلاعات را از وب سایت شما به کامپیوتر خود دانلود می کند. اگر 100 نفر این صفحه وب سایت شما را در یک زمان مشاهده کنند ، در نتیجه 4800kb حجم داده های منتقل شده از سرور بر هر فایل که شما ذخیره کرده اید و به کامپیوتر بازدید کنندگان ارسال می شود می باشد . سایز صفحه وب : 48 کیلو بایت
تعداد بازدید کننده ای که این صفحه وب را مشاهده کردن باشند : 100 نفر
مقدار کل داده های منتقل شده :48kb * 100 =4800kb
اصطلاح پهنای باند برای مقدار داده ها که از فضای وب شما منتقل می شود به کار برده می شود.
میزان پهنای باند مورد نیاز شما در هنگام انتخاب هاست به دو عامل بستگی دارد
1 – حجم وب سایت شما
2 – اندازه مشهور بودن وب سایت و تعداد بازدید کنندگان 
اگر سایت شما حجم بزرگی نداشته باشد ، و هر گونه دانلود صوتی / تصویری در سایت نداشته باشید ، و سایت شما محبوب و مشهور نباشد ، یعنی تعداد بازدید کننده از وب سایت شما زیاد نباشند ، در نتیجه شما پهنای باند زیادی لازم نخواهید داشت. به طور متوسط یک وب سایت تنها به 500 مگابایت پهنای باند در ماه نیاز دارد . اگر سایت شما کوچک ولی بسیار مشهور و محبوب باشد شما ممکن است نیاز به پکج هاستینگی دارید که پهنای باند بالایی برای شما ارائه کند.
از طرف دیگر اگر حجم سایت شما بسیار بزرگ باشد ، و ارائه دانلود های تصویری / صوتی داشته باشید ، و سایت شما محبوب و مشهور باشد ، پس قطعا شما نیاز به پهنای باند زیادی خواهید داشت. فرض بگیریم شما یک فایل ویدئویی در سایت خود با حجم 150MB داشته باشید و روزانه 100 نفر این این ویدئو را دانلود می کنند . این بدین معنا میباشد که 15GB گیگابایت پهنای باند استفاده شده است . اگر این مقدار را ضربدر 30 روز یعنی یک ماه کنید 450GB گیگابایت در ماه می شود .
جنجال پهنای باند نا محدود
بسیاری از شرکت های هاستینگ وجود دارند که ظاهرا پهنای باند نا محدود با پکیج های هاستینگ خود ارائه می دهند . آیا واقعا این کلام درست میباشد یعنی شما می توانید پهنای باند نا محدود داشته باشید ؟ اگر درست باشد شما باید مقدار نا محدودی از پول در کنار خود داشته باشید . اگر شما هر وقت این گونه شرکت ها را مشاهده نمودید که این ادعا ها را می کنند مطمئن باشید دروغ است و توصیه می کنم که از همان راهی که آمدید بر گردید.
شما فکر کنید اگر واقعا می توانید پهنای باند نا محدود فقط با 25$ هزینه در ماه داشته باشید پس چرا کمپانیهای بزرگ مثل مایکروسافت سان اوراکل و غیره از هاستینگ انها اتفاده نمی کنند؟ در واقع چرا تمام کمپانیهای عظیم دنیا از سایت خود را بر روی آن ها هاست نمی کنند ؟ اگر پهنای باند نا محدود یک ویژگی استاندارد در عرصه هاست و هاستینگ است چرا تمام شرکت های هاستینگ این ویژگی را ارائه نمی کنند ؟ دلیل آن این است که هزینه آن بسیار گران میباشد  و نیاز به سخت افزارهایی خیلی بالا و بهتر میباشد. 
اگر بخواهیم با آمار صحبت کنیم ، کابل اتصال به اینترنت T-1 (برای پهنای باند عظیم ) برابرچیزی حدود 500GB در ماه ، هزینه ای در حدود 1200$ در ماه میباشد . پس چگونه ممکن است برای بدست آوردن همان پهنای باند و یا پهنای باند نا محدود فقط با 30$ در ماه یک هاست خریداری کنیم ؟
راه های بسیار وجود دارد که شرکت های هاستینگ می توانند مشتریان خود را با ادعای پهنای باند نا محدود فریب دهند . راز نا محدود بودن پهنای باند یعنی 15GB  است . اغلب شرکت های هاستینگ نوع فایل هایی که شما ممکن است بروی سرور آنها هاست می کنید را محدود می کنند . به طور کلی گالری عکس و فایل های صوتی /تصویری خالی از بازدید کنند گان را برای دانلود جذب می کنند در نتیجه منجر به صرف میزان زیادی از پهنای باند می شوند . بنابراین اگر فایل هایی از این نوع در وب سایت خود داشته باشید شما شما واقعا نیاز به پهنای باند زیاد خواهید داشت .
بعضی از شرکت های هم وجود دارند که آنها پول شما را می گیرند و پس از چند ماه که سرور آنها کند و یا به حد مجاز خود رسید شرکت را تعطیل و پا به فرار می گذارند .
بعضی دیگر از شرکت های میزبانی وب شرایطی برای نا محدود بودن پهنای باند ادعا شده می گذارند ، که باید سایت شما پهنای باندی بگذار بگوییم 2 گیگابایت به منظور واجد شرایط شدن سایت شما برای پهنای باند نا محدود ، به محض اینکه سایت شما شروع به عبور حد اعلام شده آنها بکنند آنها یا از شما شارژ اضافه و یا دسترسی به برخی از فایل های دانلودی وب سایت تان را قطع می کنند .
در زندگی یک حقیق جهانی وجود دارد که شما همیشه آنچه دریافت می کنید که برای آن پرداخت کرده باشید. در مورد هاست و هاستینگ هم این صداقت می کند .
اگر هر شرکت میزبانی وب از چنین حیله پهنای باند نا محدود استفاده می کند پس آنها قطعا ممکن است در چند چیز دیگر هم دروغ بگویند و احتمال اینکه تیم ساپورت آنها فقط یک نفر باشد و تمام تماس ها جواب دهد.
آیا شما یک هاست با پهنای باند نا محدود از شرکت هاستینگی که بسیاری از منابع نا محدود خود را در اختیار شما بگذارد دارید ؟ یا آیا می خواهید هاستی از شرکت هاستینگی که صد ها هزار دلار برای ساختار های زیر شبکه ای خود ، سرورها ، کابل های اتصال پیشرفته ، یک تیم مجرب و متخصص ، هزینه کنید هاست دارکوب بهترین انتخاب میباشد و می توانید در باره آن هم تحقیق کنید. این شرکت با 3 سایت و به 3 زبان خدمات خود را در کل قاره های دنیا ارائه می کند.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد