رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
قبل از ثبت هر نام دامنه ای ، مهم است که مطمئن شوید نام دامنه ای را که می خواهید ثبت کنید دارای ترافیک بالا یا قطعا در آینده نزدیک ترافیک بالایی خواهد داشت . اول باید در ذهن داشته باشید که نام دامنه نامی خواهد بود که در مرورگر برای مشاهده وب سایت شما تایپ می شود . هر دامین دارای قسمت اصلی قابل مشاهده برای کاربر اینترنت میباشد ، نام دامنه و پسوند آن . نام دامین وب سایت همچنین نشان دهنده نوع وب سایت میباشد ، به عنوان مثال .info   دامنه سایتی در باره  ارسال خبری حوادث جاری یا موضوعاتی درمورد اطلاعات باشد ، و .biz  دامنه سایتی در مورد کسب وکار و کلا بیزنس ، در حالی که .gov دامنه سایتی مرتبط با قانون یا مسائل مربوط به دولت یا سایت های دولتی باشد . گاهی اوقات خرید دامنه های قدیمی می تواند سود آورتر از خرید و ثبت یک دامنه جدید باشد ، نکات زیر را در هنگام خرید دامنه در ذهن داشته باشید :

تاریخ ثبت دامنه

این نشان دهنده مدت وجود دامنه و ارتباط دامنه با دیگر سایت ها میباشد . اگر نام دامنه با هر سایت فرومایه لینک شده بود و در گزشته فعالیت داشته بنابراین برای خرید آن نباید اقدام کرد چون این نام دامنه دارای ترافیک کم یا هیچ ترافیکی در حاضر و آینده نخواهد داشت و این دامنه برای فعالیت های مشکل دار شناخته شده است .  تاریخ یک دامنه را می توانید براحتی از طریق دیگر منابع آنلاین بررسی کنید . برای این کار از رتبه صفحه گوگل (google page rank) استفاده کنید . صفحه رتبه گوگل نشان می دهد که چگونه اغلب مردم برای دیدن دامنه می آیند . متناوبا نام دامنه را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید تا بیبیند که اطلاعات مربوط به این دامنه کجا وقع شده است . گاهی اوقات فروشندگان جعلی می توانند نامی شبیه  به نام دیگری بروری اینترنت به شما بفروشند بنابراین شما باید تطابق دقیق با آنچه در صفحه گوگل پیدا می کنید را بدست آورید .

واژه های کلیدی در دامنه

کلمات کلیدی اگر خوب باشند می توانند کمک به افزایش پتانسیل جستجوی نام دامنه باشند . بنابراین اگر یک دامنه دارای کلمات کلیدی با سطح بالایی از علاقه مندی باشد خرید آن دامنه ممکن سود آور باشد .

شهرت دامنه

یک نام دامنه خوب باید مشهور و محبوب باشد . برای دانستن مقدار شهرت یک دامنه باید لیست ترافیک آن بررسی شود .  ابزار بسیار مفید برای چک کردن ترافیک دامنه alexa traffic state میباشد .

DMOZ ها و دیگر دایرکتورها

گوگل احترام زیادی برای DMOZ ها دارد و آن هم بدلیل دقیق و چک کردن دستی آنها میباشد . اگر دامنه در  DMOZ درج نشود ، شما می توانید به دایرکتوری ها دیگر بروید که آنها می توانند در ایجاد ترافیک به وب سایت شما کمک کنند .
ثبت یک دامنه شامل صرف پول و کمی زمان میباشد . بنابراین تجزیه و تحلیل باید در زمان خرید دامنه در نظر گرفته شود . حقیقتا خرید نام دامنه و فروش دوباره آن کار دشواری نمی باشد . با استفاده از داده های جستجو به شما در کشف آخرین زمینه های مورد علاقه بر روی اینترنت کمک می کند . برای کمک در فروش دامنه آنها باید پارک شده ، یا دایرکت شوند ، یا به عنوان لینک استفاده شوند .  هیچ نیازی به عجله برای خرید و ثبت دامنه وجود ندارد . اگر شما نام دامنه مناسب خود را امروز پیدا نکردید فردا حتما پیدا خواهید کرد .


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد