رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
هنگامی که شما به فکر راه اندازی کارو کسب اینترنتی جدید میباشید ، انتخاب نام دامنه اولین و مهم ترین گام میباشد. یک نام دامنه مناسب می تواند کمک زیادی در جلب مشتریان برای وب سایت شما باشد. یک نام دامنه منحصر بفرد می تواند کمک زیادی برای مردم در پیدا کردن یک وب سایت در سراسر جهان باشد. نام دامنه از دو بخش تشکیل می شود مثلا اگر آدرس وب سایت www.joomir.com باشد joomir قسمت اول نام دامنه است که نشان دهنده نام کسب و کار شما میباشد و بخش دوم .com به عنوان پسوند دامنه شناخته می شود. و این دو بخش بسیار مهم میباشد که باید با دقت انتخاب شوند. بخش اول دامنه نشان دهنده هویت کسب و کار شما میباشد. و این نام باید کوتاه و به خاطر سپردن ان آسان باشد و بخش مهم بعدی نام دامنه پسوند دامنه میباشد و این بخش از نام دامنه نشان دهنده ماهیت یا محل کار شما میباشد. برای  مثال اگر شما به عنوان یک سازمان غیر دولتی در حال اجرا هستید با استفاده از پسوند
.org
شما می توانید ماهیت کار خود را توضیح دهید. بسیاری از پسوندهای دامنه در حال حاضر بر اساس منطقه ای مبتنی میباشند مثلا
.in .PK .asia
بترتیب این پسوند ها نشان دهنده در هند و یا پاکستان و یا آسیا و غیره . اغلب پسوندهای مورد استفاده عبارتند از
.com
که توسط سازمان ها با کار و کسب سودمند مورد استفاده قرار می گیرد.
.net
این پسوند دامنه برای اشاره به شبکه توزیع از کامپیوتر مورد نظر گرفته می شود و یا به عنوان پورتال به مجوعه ای از وب سایت های کوچک تر در نظر گرفته می شود.
.org
اساسا برای سازمان های دولتی و غیر دولتی مورد نظر گرفته می شود.
.info
اساسا بمنظور اصلاع رسانی به منابع اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد.
.biz
هر شخص یا هر بنیادی مجاز به ثبت نام این پسوند میباشند .این پسوند برای ارائه کمک به طور گسترده ایجاد شده است.
.mobi
توسط یک دستگاه تلفن همراه برای دسترسی به منابع اینترنتی از طریق موبایل وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.
.tel
تماس با دایرکتوری که چه منازلی اطلاعات تماس مستقیم در سیتم نام دامنه را دارند.
.co.ir
توسط نهادهای تجاری کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرند.
.net.ir
در اصل برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ایران در نظر گرفته شده است.
.org.ir
در اصل برای سازمان های دولتی و غیر دولتی ایران در نظر گرفته شده است.
.ind.ir
در اصل برای افراد ایران در نظر گرفته شده است.
.firm.ir
در اصل برای مغازه ها ، دفاتر ارتباطی ، مالکیت تنها ، در ایران در نظر گرفته شده است.
.gen.ir
در اصل برای استفاده عمومی و متفرقه در ایران

اگر شما نام دامنه ای را برای کسب و کار و یا سازمان خود انتخاب کردید که توسط شخص دیگر این نام دامنه ثبت و استفاده شده باشد در این صورت شما قادر به ثبت و استفاده از این نام دامنه نخواهید بود. شما در هنگام انتخاب نام یک دامنه برای اطمینان از در دسترس بودن این نام دامنه می توانید آن را در این وب سایت چک کنید و از در دسترس بودن آن مطمئن بشوید این سایت http://www.joomirhosting.com/whois-example.php میباشد. همچنین شما اگر مایل به خرید یک نام دامنه باشید می توانید اطلاعات کامل در مورد ثبت دامنه را در  وب سایت بالا دریافت کنید.

در صورتی که شما در حال برنامه ریزی برای شروع کار و کسب معینی هستید و می خواهید بعد از مدتی این کار و کسب را اجرا کنید و شما نام مناسب دامنه را انتخاب کرده اید شما باید این نام دامنه را ثبت کنید چون بعد از ثبت این نام فقط برای شما میباشد و کسی دیگری نمی تواند از آن استفاده و ثبت کند و هزینه ثبت سالیانه میباشد. و اگر شما در حال حاضر یک نام دامنه و یک وب سایت دارید و مایل به تغییر نام دامنه میباشید شما براحتی می توانید دامنه موجود را به یک نام دامنه جدید تغییر دهید و آن را به یک وب دومین جدید انتقال بدهید بدون اینکه در محتوای سایت تغییراتی بوجود اید. بنابراین برای ثبت نام دامنه یا انتقال دامنه هر چه سریعتر از طریق هاست و دامنه دارکوب اقدام کنید.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد