رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای

 

این مقاله بطور کلی در مورد ابزارهای مفید مربوط به وب هاستینگ می باشد . با استفاده از این ابزارها می توان تشخیص داد که سرور میزبانی در کجا واقع شده است ، چه کسانی دیگر در ان سرور وب سایت دارند ، یا تاریخ انقضا دامنه ، و یا چگونگی نظارت بر آب تایم وب سایت ،  و غیره ...

بررسی Whois دامنه

هنگامی که شما اقدام به ثبت یک دامنه می کنید اطلاعات مربوط به مالک آن دامنه در جستجو دامنه مورد دسترس قرار می گیرد مگر اینکه شما تصمیم بگیرید که اطلاعات و دادهای شما به طور خصوصی باشد.
ثبت دامنه شامل اطلاعاتی مربوط به نام دامنه ،  ثبت ، و اطلاعات مدیریتی و تماس های فنی ( در صورتی که اطلاعات متفاوت با داده های ثبت باشد ) . ابزاری وجود دارد که می تواند نه تنها این چنین اطلاعاتی برای شما فراهم کند بلکه می تواند اطلاعات دیگری مانند :
اطلاعات سرور : می توان شامل نام دامنه میزبانی و مرکزداده ای آن ، آدرس آی پی ،  نوع وب سرور ، وضعیت دامنه ، و تشخیص اینکه نام دامنه در لیست سیاه می باشد یا نه
تاریخچه نام دامنه : می تواند شامل تاریخچه دی ان اس و آی پی و همچنین تاریخ ثبت دامنه
از این ابزار هم می توان برای تشخیص اینکه پسوند دیگری برای ثبت این دامنه هم استفاده کرد .
نام این ابزار Domain Tools می باشد و آدرس این ابزار:
http://www.joomirhosting.com/whois-example.php

همسایه شما در وب هاستینگ

اگر شما وب سایت خود را بر روی یک حساب میزبانی مشترک میزبانی کرده باشید در این صورت شما منابع سرور را با صدها وب سایت دیگر به اشتراک گذاشته اید. صدها سایت یک عدد بزرگ بنظر می رسد اما این بستگی به این دارد که چه نوع وب سایت های بر همان سرور با وب سایت شما به صورت مشترک میزبانی شده اند . اگر وب سایت های دیگر به طور متوسط روزانه از 10 تا 20 بازدید کننده داشته باشند در این صورت وب سایت شما خوب کار خواهد کرد البته همیشه عدد کمتر دلیل بر بهتر بودن نیست همچنین به اندازه و ترافیک دیگر سایت هم بستگی دارد اما اینکه چگونه می توانید همسایگان سایت خود را تشخیص بدهید یک ابزار بسیار مفیدی وجود دارد که فقط لازم است شما نام وب سایت یا آی پی وب سایت خود را وراد کنید و تشخیص دهید چه کسانی دیگر در ان سرور با شما به اشتراک گذاشته شده اند. اسم این ابزار myIPneighbours و آدرس آن:
http://www.myipneighbors.com/

چک کردن آپ تایم وب هاستینگ

آپ تایم وب هاست بسیار مهم می باشد زیرا از کار افتادگی طولانی وب سایت می تواند اعتبار شما را کاهش دهد . و برای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند از کار افتادگی باعث کاهش فروش آنها می شود و حتی می تواند سبب افت رتبه بندی سایت آنها در موتورهای جستجو باشد. مگر در مواردی که شما برنامه ای برای چک کردن وب سایت خود هر دو ساعت یکبار یا بیشتر را داشته باشید. برخی از ابزارهای مانیتورینگ خودکار میتواند گزینه بهتری باشد . من به شما دو وب سایت خوب و رایگان برای مانیتورینگ آپ تایم وب هاستینگ معرفی می کنم . شما فقط نیاز به ثبت نام در این سایت با آدرس ایمیل خود دارید تا هشدارهایی در هنگامی که وب سایت پایین باشد دریافت کنید نام این ابزار Montastic و آدرس آن :
http://montastic.com/
Free Web Monitoring و آدرس آن:
http://www.freewebmonitoring.com/

 



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد