رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای

آی پی آدرس چیست

آدرس آی پی مجوعه ای از 4 عدد می باشد که بروری شبکه به دستگاه کامپیوتر اختصاص داده می شود . هنگامی که ما درخواست یک آدرس در اینترنت می کنیم ، آی پی آدرس می تواند نماینگر عددی آن تعریف برای آدرس وب سایت در نظر گرفته شود . به عنوان مثال دامنه Joomir.com نماینگر عددی آن 174.120.117.126  می باشد

آی پی آدرس چگونه عمل می کند

هنگامی که شما نام یک دامنه را در مرورگر خود تایپ می کنید ، مرورگر شما ابتدا نام دامنه را با آی پی آدرس مطابقت می کند ، سپس دسترسی به سروری که در آن این آی پی آدرس وجود دارد را فراهم می کند .

چرا شما باید یک آی پی آدرس منحصر بفرد برای وب هاست خود داشته باشید

وب هاست هایی که دارای آی پی آدرس منحصر به فرد می باشند با ثبات تر و قابل اطمینان تر می باشند
به اشتراک گذاشتن یک آی پی آدرس ممکن است به احتمال بسیار زیاد باعث قطع اتصال وب سایت از اینترنت  شود ، و این یکی از بزرگترین معایب به اشتراک گذاشتن آی پی آدرس هاست به شمار می آید. بسیاری از شرکت های میزبانی وب امروزه هزارن وب سایت را در یک سرور میزبانی می کنند ، و از آنجایی که آدرس آی پی در تامین کوتاه مدت میباشند ، آنها معمولا وب سایت هایی که در یک سرور میزبانی شده اند رابا یک آی پی ادرس به اشتراک می گذارند ، این عمل خطرناک می باشد و ثبات و عملکرد هر وب سایت بروی سرور را به خطر می اندازد. اگر وب سایت شما آی پی آدرس به اشتراک گذاشته شده با صدها وب سایت دیگر در یک سرور داشته باشد اگر در این حالت یکی از وب سایت ها بسته یا در لیست سیاه قرار گیرد در این صورت تمام وب سایت ها از جمله وب سایت شما هم بسته یا در لیست سیاه قرار می گیرد.
مزایای داشتن یک آی پی آدرس منحصر بفرد ، سبب افزایش ثبات و اطمینان بیشتر برای وب سایت شما می شود ، با داشتن آی پی آدرس منحصر بفرد خود ، وب سایت شما دیگر هیچ تاثیرپذیری از دیگر وب سایت ها که در همان سرور وجود دارند ندارد ، در این صورت اگر وب سایتی بروی این سرور بسته یا در لیست سیاه واقع شود هیچ تاثیری بر عملکرد وب سایت شما نمی گذارد.
آدرس فعلی پروتکل IPv4 تقریبا به طور کامل مورد استفاده واقع شده است . در اوایل سال 2011 اعلام شد که آخرین دسته از آدرس های آی پی اختصاص داده شده است ، احتمالا این آخرین دسته از ادرس های آی پی خواهد بود که تا پایان سال 2011 مورد استفاده قرار می گیرد . آدرس سیستم فعلی پروتوکل Ipv4 در حدود 4.3 ملیارد آدرس آی پی در خود جا می دهد . با استفاده رو به رشد کاربران از اینترنت و و دستگاه های متصل شده به اینترنت ، 4.3 میلیارد آدرس آی پی به اندازه کافی پاسخگوی تقاضای روبه رشد روزمره نمی تواند باشد ، خوشبختانه محققان و برنامه نویسان توانستند سیستم آدرس آی پی جدیدی طراحی کنند به نام Ipv6 این سیستم جدید دارای 360 میلیارد آدرس آی پی می باشد و از سال 1998 در دسترس بوده است ، اما انتقال به این سیستم جدید آدرس آهسته و کند به نظر میرسد و آن هم به این دلیل که اولا انتقال 4.3 میلیارد آدرس آی پی به سیستم جدید مدت زمان نسبتا طولانی نیاز دارد دوما تجهیزات موجود فعلی نیاز به روز رسانی به منظور حمایت سیستم آدرس جدید را دارند سوما بسیاری از ارئه دهندگان خدمات اینترنت از Ipv6 پشتیبانی نمی کنند این به این معنی می باشد که شما قادر نخواهید بود به وب سایت های میزبانی با آدرس آی پی Ipv6 دسترسی داشته باشید  چهارما در حال حاضر آدرس های Ipv4 از طریق تمام Isp در دسترس هستند در صورتی که آدرس جدید از طریق تمام آی اس پی ها در دسترس نمی باشد.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد