رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
انتخاب نام دامنه برای وب سایت خود ، مانند انتخاب یک نام برای حیوان خانگی است .برای انتخاب یک نام دامنه ممکن است وقت زیادی بگذارید و هنگامی که شما نام دامنه برای وب سایت خود انتخاب کردید تغییر آن نام بسیار مشکل می باشد، بنابراین، من در این مقاله سعی خواهم کرد اصول اولیه برای انتخاب یک نام دامنه،  قبل از اینکه شما اقدام به خرید آن بکنید بیان کنم.
اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که تعیین کنید چه کلمات کلیدی برای سایت خود مورد هدفتان می باشد، سعی نکنید نامی که میخواهید انتخاب کنید فقط یک نام هوشمندانه یا منحصر بفرد باشد، تنها نامی را انتخاب کنید که مردم بلا فاصله بتوانند سایت شما را و هدف از سایت شما را تشخیص دهند. انجام کمی جستجو برای تست واژهای کلیدی، قبل از این که شما نام دامنه را بر روی وب سایت خود بگذارید مهم می باشد .
اگر نام دامنه ای که شما می خواهید گرفته شده باشد، در این صورت شما چند گزینه مختلف می توانید داشته باشد، شما می توانید همان نام را با فرمت های مختلف انتخاب کنید مثل .net ،.info  ، Biz با این حال من همیشه دات کام یا دات نت را ترجیح می دهم. شما می توانید با قرار دادن یک خط تیره بین کلمات کلیدی نام خود با همان فرمت مورد نظر انتخاب کنید. مثلا www.mydomain.com میتواند www.my_domin.com شود، این تغییر ظریف تفاوت چشم گیری در نظر بازدید کنندگان سایت ایجاد نمی کند، و ترجیحی بیشتر نسبت به اینکه همان نام با یک فرمت دیگر مثل بیز دارد، شما همچنین می توانید شماره ها رو تبدیل به حروف، یا تغییر املایی کلمه، یا ترکیبی از گسترش دامنه های جدید و خط تیره بین کلمات استفاده کنید، اگر شما به خوبی تلاش کنید قادر به پیدا کردن یک نام دامنه خوب و مناسب با اهدافتان برای سایت تان می باشید .
هنگامی که شما یک نام دامنه انتخاب کردید سپس باید شما یک کمپانی برای ثبت نام دامنه پیدا کنید، مانند Go daddy ،  Namecheap ، 1and1 یا سایر کمپانی های ثبت نام کننده دامنه و در آنجا اقدام به ثبت و خرید دامنه کنید، من به شخصه ثبت نام خصوصی را ترجیح می دهم ولی اختیار با شما می باشد که چه نوع ثبت را برای دامنه خود انتخاب می کنید ، هزینه ثبت یک دامنه حدود 15 تا 20 دلار می باشد، هنگامی که شما نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کردید ، شما می توانید روند ساخت و آپلود وب سایت خود را آغاز کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما نام دامنه خود را چندین ساله خرید نکرده اید، باید هر سال ثبت آن را تمدید کنید در غیر این صورت شما نام دامنه را  از دست خواهید داد و شخص دیگری می تواند نام دامنه شما را خریداری کند .


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد