رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

تصورات غلط زيادي در مورد بازاريابي توسط موتورهاي جستجو (Search-Engine-Marketing , SEM) وجود دارند و بسياري از آنها به افسانه تبديل شده اند. در زير 10 مورد از اين افسانه ها آورده شده اند که اگر بازارياب ها به آنها توجه نکنند، به گمراهي کشيده خواهند شد.

1-بهينه سازي در منزل ارزان تر است.

تحقيقات نشان مي دهد کمتر از 1% از هزينه تبليغات صرف بازاريابي توسط موتورهاي جستجو مي شود، پس تعجبي ندارد که اکثر سايتها بطور نا مناسبي بهينه سازي شده اند. متخصصين بازاريابي توسط موتورهاي جستجو، موقعيت بهتر در موتور جستجو را در زمان کمتري بدست مي آورند زيرا آنها به پيچيدگي، ماهيت فني و فرايند همواره متغير الگوريتم موتورها آشنا هستند. سپردن اين کار به اهل فن، بسيار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

2-اين کار توسط نرم افزارهاي موجود در يک لحظه اتفاق مي افتد.

چگونه يک نرم افزار همان کاري را که متخصصين شرکتها انجام مي دهند را با کسري از قيمت، انجام مي دهد؟ هيچ راهي وجود ندارد که نرم افزار بتواند کلمات کليدي را تشخيص دهد يا اينکه محتوا و کد HTML شما را بهينه سازد. اکثر موتورها معيارهاي خاصي دارند که مثل حرکت ساعت، تغيير مي کنند. هيچ نرم افزاري امکان فراهم آوردن مکان مناسب در موتورهاي جستجو را ندارد.

3-بازايابي موتورهاي جستحو اولويت کمتري نسبت به روشهاي قديمي دارد.

اين خلاف واقعيت است. نتايج حاصل از بازاريابي توسط موتورهاي جستجو بالاترين کيفيت را دارند زيرا مردمي که توسط موتورهاي جستجو دنبال محصول مي گردند، در وضعيت نياز هستند و آماده خريد مي باشند. ترافيک ناشي از جستجو در موتورهاي جستجو، مناسب است زيرا مردم با هدف و بصورت خودجوش اقدام به جستجو مي کنند که اين روش مناسب تر از روشهاي تبليغات در ساير رسانه ها مي باشد.

4-بازايابي موتورهاي جستجو داراي کيفيت بالا نيست.

ايده آل اين است که يک برنامه تبليغاتي شامل تبليغات تلويزيوني، نامه مستقيم(Direct Mail) و تبليغات بنر (Banner Ad) داشته باشيم ولي با توجه به بودجه محدود، اين کار براي همه مقدور نيست. يک سايت بهينه شده در مدت زمان کوتاهي فروش مناسب را به دنبال خواهد آورد. تحقيقات نشان مي دهد که بازاريابي موتورهاي جستجو از ساير روشهاي گران قيمت، بهتر عمل مي کند.

5-وعده رتبه اول و يا بازگشت پول پرداختي.

وعده بازگشت پول (Money Back Guarantee) بي ارزش ترين وعده است زيرا نتايج اين خدمات غير قابل پيش بيني و هميشه در حال تغيير است. همواره سايتهاي جديد به موتورهاي جستجو معرفي مي شوند و رتبه ها همواره در حال تغيير است. خلاصه اينکه نتايج اين خدمات تحت کنترل نيست.

6-شما به ليست شدن در هزاران موتور جستجو نيازمنديد.

نرم افزارهائي که ادعا مي کنند شما را در 1500 موتور جستجو ثبت مي کنند، کاري جز ارسال سايت شما به ليست هاي FFA یا Free-For-All نمي کنند. اين ليست ها ارزش کمي دارند و قابل مقايسه با موتورهاي جستجو نيستند. نتيجه اينکه آدرس شما در اختيار مزاحمان (Spammer) قرار خواهد گرفت.

7-همينکه موقعيت خوبي در ليست پيدا کرديد ديگر کار تمام است.

موقعيت مناسب در موتورهاي جستجو نياز به سعي و خطا دارد و موفقيت در آن، گذرا است. موقعيت خوب در يک ليست ممکن است فردا تغيير کند و حتي برخي موتورها هر ساعت تغيير مي کنند. حفظ موقعيت مناسب نياز به مراقبت و بررسي دائم دارد. هيچ چيز را نمي توان تضمين کرد و موقعيت بدست آمده دائمي نيست.

8-بازاريابي توسط موتورهاي جستجو بازگشت سرمايه مناسب ندارد.

اين کاملا اشتباه است. اين روش بهترين بازگشت سرمايه را دارد. در مقايسه با ساير روشهاي بازاريابي مثل تبليغات بنر و نامه مستقيم و هزينه هاي جانبي، اين روش بسيار مناسب تر است.

9-بازاريابي موتورهاي جستجو بصورت حرفه اي خيلي گران است.

ثابت شده است اين روش در مقايسه با تبليغات بنر و نامه مستقيم و تبليغات چاپي، هزينه نصف دارد در ضمن نتايج آن بسيار مناسب تر و قابل لمس تر است.

10-همه خدمات بازاريابي در موتورهاي جستجو مثل هم هستند.

در واقع، خدمات و قيمتها خيلي متفاوت هستند. ولي در مجموع همه چيز مشخص است و استانداردها هم تنظيم شده است. فقط چند سوال از مجري مي شود پرسيد مثل تعريف دقيق خدماتي که ارائه مي کند، قيمتها، قرارداد، تجربه هاي قبلي آنها و همچنين پرس و جو از مشتريان قبلي آنها.

 



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد