رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

آنها چرا از سایت شما خارج میشوند؟!

افراد به ميزان زيادی وقت صرف گشتن در وب سايتها می کنند. اين وب سايتها در رابطه با کار آنها و يا سايتهای عمومی است. در برخی از اين سايتها، به محض ورود، بنا به دلايلی، فورا کليد Back را می زنند و از آن سايت خارج می شوند. برخی دلايل که باعث اين رفتار آنها می شود در زير ليست شده اند.

سايت به روز رسانی نشده است: اگر متوجه شوند سايـتی که وارد آن شده اند نسبت به بازديد قبلیشان به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوند. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهيتا متغير و در حال عوض شدن است. در واقع توقع آنها اين است که اطلاعات سايت بايد خيلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت: وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می دهد که سايت به روز رسانی نمی شود، بلکه دليل عدم آمادگی سايـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همين دليل آنها فورا از سايت خارج میشوند، هزاران سايت هستند که آماده هستند و افراد به آنها سر خواهند زد.

خطاهای جاوا اسکريپت: جاوا اسکريپت، چنانچه مناسب استفاده شود، خيلی خوب است. هر چند که اغلب سايتها، به نحو مناسب از جاوا اسکريپت استفاده نمی کنند. در واقع، قانون اين است که هر سايتی با يا بدون جاوا اسکريپت بايد درست کار کند. دليل آن اين است که امکان از کار انداختن جاوا اسکريپت در مرورگرها هست و خيلی ها به خاطر اشکالات امنيتی، از اين امکان استفاده می کنند و فقط برخی از سايتها را در ليست سايتهای مطمئن قرار می دهند که جاوا اسکريپت برای آنها فعال بماند. در سایتهای طراحی شده توسط تیم HataMo.com، معمولا برای امکانات جانبی از JavaScript استفاده می شود که غیرفعال شدن آنها، هیچ لطمه ای به نمایش سایت شما نخواهد زد. میتوانید امتحان کنید.


ActiveX: خوب اگر می خواهيد خيلی سريع مردم را از سايت خود فراری دهيد، از ActiveX استفاده کنيد. هر بار که بازديدکننده سايت شما را می بيند، با پيغام نصب و يا تائيد اجرای ActiveX مواجه می شود. همچنين، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می توان آنها را غير فعال کرد. استفاده از ActiveX در برنامه کاری تیم HataMo.com، یکی از ممنوعات میباشد.

تبليغات Popup: هر چند اين نوع تبليغات برای سايتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی استفاده مکرر از آنها باعث اذيت بازديدکننده می شود. پيشنهاد می شود که از آنها استفاده نکنيد. ولی اگر مجبور هستيد، کاری کنيد که در هر بار بازديد فقط يکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

خطاها در نگارش اطلاعات: این مورد،نشان دهنده غير حرفه ای بودن سايت است. وجود چند اشکال اينجا و آنجای سايت قابل تحمل است ولی اگر زياد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. اين موضوع به نوع سايت شما مربوط نيست. حتما از برنامه های کنترل املاء استفاده کنيد.

خطاهای دستور زبان: اين خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند. چون همه مردم که استاد صرف و نحو نيستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سايت خود اختصاص دهيد.

زمان بالا آمدن زياد: بزرگترين خطر برای سايت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرويسگر و يا حجم گرافيک بالای سايت يا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بيايند، احتمال فشردن کليد Back بيشتر می شود. در طراحی سایت ها توسط تیم HataMo.com، سعی بر آن است که کمتر از قالبهای گرافیکی استفاده شود. چرا که گرافیک، حجم سایت را بالا و در نتیجه سرعت آن را کاهش میدهد.

متن چشمک زن: البته از آن زمان که اين جور کارها در سايتها مد بود گذشته است. ولی باز هر از چندگاهی به اينگونه سايتها بر می خوریم. در اين سايتها تقريبا بلافاصله کليد Back را می زنند.

رنگهای پر زرق و برق و تند: بعنوان يک قانون، مردم از زيادی رنگهای تند يا عجيب در وب سايتها خوششان نمی آيد. اگر شما از اين رنگها، مثل صورتی براق يا سبز نئونی در سايت خود استفاده کرده ايد، مطمئن باشيد تعدادی از بازديدکنندگان سايت خود را از دست داده ايد. البته ظاهر سایت امری سلیقه ای است و سازنده سایت، نظر شخصی خود را در طراحی یک سایت اعمال کرده است. تیم HataMo.com از گرافیست های حرفه ای آشنا به روانشانسی رنگها استفاده مینمایند که البته سلیقه و نظر شما حتما در طراحی اعمال خواهد شد.

اطلاعات اشتباه: در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهيد که درست نيست، بازديدکننده از دست خواهيد داد. وب سايتها بايد اطلاعات صحيح بدهند و از دروغ و شايعه پرهيز کنند.

سبد خريد نامناسب: خيلی پيش آمده که تصميم به خريد از طريق اينترنت داشته اید، ولی امکان سبد خريد آن سايـت آنقدر بد طراحی شده است که از اين کار منصرف شده اید و از آن سايت خارج شده اید. روی امکانات مناسب برای سهولت خريد در سايـت خود، بيشتر وقت صرف کنيد. سبد خرید HataMo.com، طی 2 مرحله بسیار ساده، امکان خرید در حداقل زمان را به خریدار خواهد داد.

نبود قيمت کالا: اولين چيز که مورد نياز برای خريد کالاست، قيمت آن است. مخفی کردن قيمت به روشهای مختلف در برخی سايتها اتفاق می افتد. مثلا تا لحظه رسيدن به سبد خريد، قيمت را نشان نمی دهند. می دانيد چه می شود؟ بازدیدکنندگان هيچ وقت به سبد خريد نخواهند رفت، آنها می خواهند همين حالا قيمت را بدانند نه بعدا.

نبود اطلاعات يا تصوير کالا: قبل از خريد، می خواهند کالا را حسابی زير و رو کنند. از زوايای مختلف آنرا ببينند. کاتالوگ آنرا بخوانند و بعد تصميم به خريد بگيرند. قبول، اين امکانات در وب نيست، حداقل عکس آن محصول را می خواهند ببينند. اگر شما اين اطلاعات را ندهيد به سايت ديگری برای خريد می روند. در سایتهای طراحی شده توسط تیم HataMo.com، امکان درج حداقل 3 تصویر متفاوت برای محصول وجود دارد. همچنین شما میتوانید به میزان نامحدود در مورد هر محصول، اطلاعات متنی یا تصویری ثبت کنید.

نياز به ثبت نام در سايت برای خريد يا مشاهده: بدترين کار در سايتهای تجاری همين است که اول بازديدکننده را مجبور به ثبت نام کنيد و بعدا او بتواند در سايت شما گشت بزند. ثبت نام برای خريد کالا قابل قبول نيست. چرا بايد فقط برای گشت زدن در سايت شما تمام اطلاعات خود را در اختيار شما قرار دهند؟ ترجيح ميدهند به سايت ديگری بروند. در سایتهای طراحی شده توسط HataMo.com , خریدارن و بازدیدکنندگان نیازی به ثبت نام ندارند و به راحتی و با سرعت میتوانند خرید خود را انجام دهند.

نبود اطلاعات تماس: شايد نبود اطلاعات تماس برای سايت شخصی يا اطلاع رسانی زياد مهم نباشد. ولی اگر چيزی برای فروش داريد، حتما بايد راهی برای ارتباط با شما در سايت قرار دهيد. مخصوصا برای خريد از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سايت شما خواهند بود. همچنين آدرس و ساير اطلاعات تماس. می خواهند بدانند برای پرسيدن سوالاتشان و يا رفع اشکال آنچه خريده اند، با چه کسی بايد صحبت کنند.

نکات فوق چندان پيچيده يا غيرقابل پياده سازی نيستند و با صرف وقت و حوصله مناسب قابل اجرا می باشند و حتما با رعايت آنها، جلوی فشرده شدن کليد Back توسط بازديد کننده سايت شما، گرفته خواهد شد. پس زياد به تعداد بازديد از صفحه اول سايت خود دل خوش نکنيد، ماندگاری بازديدکننده و مراجعه مجدد او و رسيدن به صفحه مورد توجه شما در سايت شما، خيلی مهم تر است.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد