رتبه بندی این آیتم
رتبه 4 در 6 رای

امروزه با توجه به وجود مشکلات فراوان برای سرورها از قبیل هک شدن، خرابی سخت افزارهای سرور، خرابی نرم افزارهای سرور، تحریم و سایر مشکلات سرور ممکن است سرور و یا طراح وب سایت نتواند آخرین اطلاعاتی را که در سایت درج نموده اید در اختیار شما قرار دهد بنابراین بهتر است بک آپ به صورت منظم از وب سایت داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در وب سایت بتوانید اطلاعات وب سایت را به راحتی بازیابی نمایید.

برای گرفتن بک آپ وب سایت از طریق Cpanel ابتدا اطلاعات کنترل پانل هاست خود را از شرکت هاستینگ خود درخواست نمایید. پس از دریافت اطلاعات از طریق ورود به آدرس YourSiteAddress.com/cpanel می توانید وارد کنترل پانل وب سایت شوید. پس از ورود به کنترل پانل بر روی کلیک Backups کلیک نمایید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

نکنته: ممکن است قالب کنترل پانل سایت شما با قالب مورد نظر متفاوت باشد می توانید از بخش انتخاب قالب خود Switch Theme در بالای صفحه قالب x3 را انتخاب نمایید تا آموزش های موجود در این مقاله هم خوانی داشته باشد.

پس از کلیک بر روی کلید بک آپ Backups وارد صفحه زیر می شوید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

برای دانلود فایل های روی سرور در بخش زیرین Download a Home Directory Backup بر روی کلید Download و برای دانلود دیتابیس های وب سایت در بخش Download a MySQL Database Backup زیر بخش Databases بر روی نام دیتابیس های خود کلیک نمایید.

تبریک شما هم اکنون فایل بک آپ و پشتیبان وب سایت خود را دارید.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد