رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
این سؤال یکی از سختترین سؤال ها برای جواب دادن میباشد. قبل از اینکه بر سازگارترین سیستم عامل برای وب هاست جواب بدهیم ما نیاز داریم اصلا بدانیم سیستم عامل چیست و چرا این قدر مهم میباشد.

سیستم عمل چیست؟

برنامه کاربردی که شما بر روی کامپیوتر خود استفاده می کنید و چت های اینترنتی و گشت و گذار در اینترنت بوسیله مرورگر همه چیز با کمک سیستم عامل ممکن می شود. سیستم عامل ستون فقرات کامپیوتر میباشد و به شما در اتمام کارهای خود با سهولت زیاد کمک می کند.
بسیاری از کامپیوترها از سیستم عامل ویندوز مانند NT , XP و ME و چندین نوع دیگر استفاده می کنند. این برنامه ها سیستم عامل میباشد. این سیستم عامل برای عملکرد سرور هم حیاتی میباشد. هم اکنون انواع سیستم عامل و قابلیت هر یک از آنها را برای شما بیان می کنم.

سیستم عامل ویندوز:

ویندوز یک محصول از مایکروسافت که برای اجرای وب سرور طراحی شده است. زیبایی ویندوز یکپارچه سازی منحصر بفرد از محصولات مختلف مایکروسافت, و تسهیل وب سایت خود برای اجرای صفحات سرویس دهنده فعال, همچنین  به شما اجازه استفاده از پایگاه داده SQL را هم می دهد.
تنها ضرر سیستم عامل ویندوز گرانی قیمت آن میباشد. همچنین اگر شما تجربه لازم برای حفظ ویندوز را نداشته باشید می تواند این کار بسیار خسته کننده و وقت گیر برای شما باشد.

سیستم عامل لینوکس:

لینوکس نسخه دوم توسط برخی افراد که از پیشگامان طراحی سیستم عامل لینوکس بخش اصلی میباشند ایجاد شده است. مقدمات بعضی از بخش ها منجر به طراحی سیستم عامل برای مصارف خاصی شد. یکی از مزایای استفاده از سیستم عامل لینوکس PHP میباشد و بزرگ ترین مزیت آن این است که لینوکس به صورت مجانی در دسترس میباشد. و همچنین این سیستم بسیار پایدار و امن میباشد. بسیاری از شرکت ها مانند Red Hat و Debian در بازاریابی لینوکس درگیر میباشند.

سیستم عامل یونیکس:

این نسخه سوم از سیستم عامل است که تا حدودی شبیه به لینوکس میباشد. یونیکس دارای 2 سیستم عامل میباشد یکی OpenBSD و دیگری FreeBSD میباشد. یک نکته قابل ذکر در یونیکس هنگامی که شما سیستم عامل یونیکس را نصب کردید سیستم عامل یونیکس بسیار قوی میباشد و شما هیچ مشکلی در آن نخواهید داشت. اما مشکل نهفته در بخش نصب کردن آن نصب کردن این سیستم بسیار دشوار میباشد. OpenBSD در میان سیستم عامل های یونیکس بیشتر ترجیح داده می شود. هر دو این سیستم عامل به صورت مجانی در دسترس میباشد.

کدام یک را باید انتخاب کرد؟

ما الان به سؤال اساسی در اول این مقاله بر می گردیم کدام سیستم عامل برای استفاده ایده ال میباشد؟ بستگی به نوع نیاز شما باید سیستم عامل خود را انتخاب کرد. برای مثال اگر امنیت اولویت شما باشد پس شما باید برای سیستم عامل خود OpenBSD را انتخاب کنید. اگر شما به دنبال محصولات سازگار با ویندوز های مختلف میباشد بنابراین شما باید سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید و اگر نگرانی اصلی شما سازگاری با PHP باشد پس شما باید سیستم عامل لینوکس را انتخاب کنید. شما باید سیستم عاملی را انتخاب کنید که برای رسیدن به هدف خودتان کمکتان کند.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد