رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
اساسا این یک سوال میلیون دولاری از کارآفرینان وب تازه کار در هنگامی که آنها می خواهند هاست سایت خود را به یک هاستینگ جدید انتقال دهند میباشد. ریسک از دست دادن رتبه صفحه PR و صفحات نتایج موتور جستجو SERP معمولا از چیزهایی میباشد که آنها با دقت زیاد قبل از شروع انتقال به یک هاست دیگر در نظر می گیرند . بنابراین آیا انتقال به یک هاست شرکت دیگر بر بهینه سازی موتورهای جستجوی سایت شما تاثیر می گذارد؟
از لحاظ تئوری جواب " خیر " میباشد. انتقال از یک هاست به هاست دیگر بر SEO هیچ تاثیری نمی گذارد. با این حال اگر شما به اندازه کافی دقیق نباشید و قادر به انجام دستور العمل های سایت خود نبودید در نتیجه شما با خطر ناشی از شکستن SEO وب سایت خود روبه رو خواهید شد. تاثیر تا حد زیادی بستگی به روند انتقال از هاست قدیم خود به هاست جدید میباشد ولی در نهایت تاثیر واقعی بستگی به خود شما دارد.
معمولا مسئله مهمی که شما هنگام تغیر هاست وب سایت خود مواجه خواهید شد پایین آمدن سرور میباشد. پایین آمدن سرور یا همان (   Downtime ) مطمئن برای بهینه سازی موتورهای جستجوی وب سایت شما خوب نیست بویژه هنگامی که این پایین آمدن سرور طولانی باشد. در هنگام پایین آمدن سرور عنکبوت موتور جستجوی صفحات وب شما قادر به بالا کشیدن صفحات وب شما نمیباشد و در نتیجه این بر رتبه بندی SERP صفحات شما تاثیر می گذارد. پایین آمدن سرور معمولا مهمترین مسئله میباشد که شما در هنگام انتقال به یک هاست جدید ممکن است مواجه شوید است. چیز خوبی که وجود دارد این است که شما می توانید از شانس احتمالی پایین آمدن سرور جلوگیری کنید. یک شرکت هاستینگ خوب باید گام های زیر را برای انتقال صاف و شفاف وب سایت خود از هاست قدیمی به هاست جدید ارائه کند.
اگر شما می خواهید همچنین نام دامنه خود را به هاست جدید انتقال دهید باید قفل دامنه خود را از ثبت کننده دامنه هاست قدیمی باز کرده و مجوز کد EPP دامنه خود را به شرکت هاست جدید بدهید. این کار به آنها اجازه درخواست انتقال دامنه را از میزبان قدیمی را خواهد داد. اما اگر شما فقط می خواهید سایت خود را به یک هاست جدید انتقال دهید بدون انتقال دامنه پس مراحل زیر را انجام دهید.
سایت خود را بر وب هاست جدید راه اندازی و ست کنید. شروع این کار را با اضافه کردن نام دامنه خود در کنترل پنل وب هاست جدید آغاز کنید. تمام فایل های خود را در فولدر دامنه مناسب کپی کنید و یک کپی هم از پایگاه داده های لازم  در هاست قدیم به هاست جدید خود انجام دهید تا وب سایت شما به روز بماند. شما می توانید تست / مشاهده فایل هایی که به هاست جدید خود آپلود کردید را با تایپ کردن نام دامنه مستعار ( domain name alias ) خود در مرورگر انجام دهید . اگر شما در این مورد چیزی نمی دانید از لایو چت وب هاست جدید خود سؤال کنید. پیکربندی سرور دامنه یا همان ( DNS ) را تغییر دهید و بگذارید DNS به میزبان جدید خود اشاره کند. پس از اتمام این مرحله باید وب سایت شما به صورت آنلاین در دسترس باشد.
در آن روند اگر شما اقدام به پایین آوردن وب سایت خود در حالی که DNS  هنوز در حال انتشار باشد کردید قطعا این کار سبب خرابی وب سایت شما خواهد شد. و در این هنگام است که خطرات SEO بوجود خواهد آمد. برای جلوگیری از این اتفاق فایل های وب سایت خود را در هاست قدیم به مدت یک هفته نگه دارید. این  مدت زمان کافی میباشد تا انتشار DNS شما تکمیل شود و بتواند قادر به شناسایی در هنگام اشاره وب سایت شما باشد. اگر دامنه شما در نهایت به فایل ها در وب هاست جدید شما اشاره کرد در نتیجه انتقال سایت انجام شده و کامل میباشد. اکنون شما می توانید وب سایت خود را از هاست قدیمی پایین آورده و از خدمات سرویس دهی وب هاست جدید خود لذت ببرید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد