رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
در دنیای گسترده اینترنت نام دامنه هویت منحصر بفرد شما بروی نت میباشد . هیچ دو نفری نمی توانند یک نام دامنه مشابه را به طور همزمان داشته باشند . بنابراین هویت اینترنتی هر کسی کاملا منحصر بفرد میباشد . اگر شما یک وب سایت تجاری برای کسب و کار بروی اینترنت داشته باشید نام دامنه شما به عنوان نام تجاری آنلاین شما به شمار می آید . با نام دامنه خود وب سایت شما و آدرس ایمیل شما در کسب و کار اینترنتی شکل حرفه ای می گیرد . بسیاری از مردم اهمیت داشتن و نگه داشتن دامنه را نمی دانند . وقتی که دامنه را از دست می دهند به زودی خواهند فهمید که آنها هویت اینترنتی خود را از دست داده اند .
برای ارزیابی یک وب هاست قیمت تنها عامل مهم نمی باشد شما نیاز به در نظر گرفته ویژگی های دیگری را نیز دارید و این ویژگی ها عبارتند از :

اتصال هاست به اینترنت

یکی از مهمترین ویژگی های کیفیت اتصال هاست به اینترنت میباشد . چندین نوع اتصال وجود دارد اعم از T-1 و T-3 و OC-3 و OC-256 و غیره . شرکت هاستینگی که ارائه دهنده اتصال T-1 به اینترنت باشد تنها امکان انتقال 1.544 مگابایت در ثانیه T3 امکان تا 45 مگابایت در ثانیه و OC-256 امکان انتقال 13000 مگابایت در ثانیه را می دهد . توانایی انتقال اطلاعات بیشتر در سرعت بیشتر هزینه بیشتری در پی خواهد داشت در جدول زیر انواع اتصال و سرعت انتقال را برای شما بیان می کنم
پهنای باند هاستینگ

سرعت هاستینگ

اکثر مردم به طور جدی نگرانی از سرعتی که بیننده سایت آنها را می بیبیند را دارند. نیاز به در نظر گرفتن سرعت سرورها برای پهنای باند و اتصال یکی از عوامل اصلی به حساب می آید همچنین سرعت پردازشگر خود سرور هم مهم میباشد . اگر سروری  بروی آن وب سایت های زیادی میزبانی کرده باشند و همه این وب سایت ها به طور همزمان در دسترس قرار گیرند باعث کاهش سرعت سرور می شود. مهم نیست که چه نوع اتصالی استفاده کرده باشند این عامل سبب کاهش گشت گذار در وب سایت شما می شود . یک راه ساده برای تست سرعت سرور ping به یک سایت می باشد . از طریق ping چگونگی سرعت سرور در هنگام دریافت و ارسال یک قطعه کوچکی از داده ها از طریق اتصال شما به آن را تعیین می کنید .
سرعت پرازشگر نیز مهم می باشد . سایت های خاصی وجود دارند که نیاز بیشتری به سرعت CPU را دارند و اگر سرعت پردازشگر برای این چنین سایت ها بالا نباشد اجرای این سایت ها کند تر می شود و باعث کاهش سرعت سایت های دیگر هم می باشند . اگر سایتی دارای  ویدئو و صدا ، چت و گفتگو ، بوردهای پیام ، نظر سنجی آنلاین و انیمیشن باشد ، نیاز به مقدار زیادی از حافظه و دسترسی سریع به سرور اصلی را دارد . لود کردن بروی پردازشگر سرور به طور قابل توجهی سرعت انتقال سایت را کاهش می دهد .

نرم افزار سرور

همچنین نرم افزار سرور بروی وب سایت تاثیر گذار میباشد . یونیکس و ویندوز NT شایع ترین محیط نرم افزاری سرور ها میباشند .شما باید آگاه باشید که از چه برنامه های برای وب سایت خود استفاده کرده اید و ارزیابی کنید که چه محیط نرم افزاری مناسب تر با نیازهای شما میباشد . بعضی از شرکت های هاستینگ فقط یکی از این دو محیط نرم افزاری را ارائه می دهند .

امنیت هاستینگ

حفاظت از داده های یک سایت از نفوذ ناخواسته و هکرها ، یکی از ویژگی های بسیار مهمی که باید در هنگام انتخاب یک وب هاست در نظر گرفته شود میباشد . حفاظت از حملات و هک های مختلف بروی سرور یک اقدام ضروری میباشد . شرکت هاستینگ باید مسئول ارتقاء و حفظ این اقدامات امنیتی باشد .

خدمات مشتریان هاستینگ

خدمات یکی دیگر از جنبه های مهمی میباشد که باید هنگام خرید هاست در نظر گرفته شود . شرکت های هاستینگ ارائه دهنده انواع خدمات به مشتریان میباشند . خدمات مشتریان باید تلفن رایگان 24 ساعته  کمک از طریق ایمیل 24 ساعته صفحات پرسش و پاسخ و یا فورم ها باشند . مقدار کمکی که شما ممکن است نیاز داشته باشید بستگی به تجربه شما و مشکلاتی که شما با سرور رویرو می شوید دارد .

قابلیت اطمینان هاستینگ

چک کردن قابلیت اطمینان از خدمات نیز بسیار مهم میباشد . هاست ها معمولا داری سیستم های پشتیبان گیری مختلفی در هنگام رخ دادن اشتباه با سرور اصلی میباشند .


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد