رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 2 رای

 

هاستهاست آی پی اختصاصی که این روزها تقاضای این چنین میزبانی بسیار بالا رفته است ، غالبا به عنوان میزبانی وب استاتیک نامیده می شود . اگر شما قادر نخواهید بود میزبانی وب آی پی اختصاصی به مشتریان خود ارائه دهید ممکن از طیف زیادی از مشتریان خود را از دست بدهید.

میزبانی آی پی اختصاصی چیست ؟

میزبانی آی پی اختصاصی یک آدرس آی پی منحصر بفرد را به دامنه سرور یا فضای آن سرور اختصاص می دهد. بنابراین هنگامی که سایت شما بروی آن سرور باشد سایت شما به تنهایی کار می کند و آدرس آی پی خود را با سایر سایت ها به اشتراک نمی گذارد . با چنین طرحهای میزبانی وب سایت شما می تواند مستقل تر با کارایی بیشتر نسبت به سایر سایت ها بروی همان سرور عمل کند همچنین آی پی اختصاصی باعث بالا رفتن رتبه بندی موتورهای جستجو در سایت های مثل گوگل  و غیره شود بعلاوه شما می توانید با اضافه کردن گواهینامه اس اس ال امنیت سایت خود را بهبود بخشید.

سرور آی پی اختصاصی و رتبه بندی در موتورهای جستجو

حالا شما شاید سوال کنید که برای میزبانی وب سایت خود بهتر از آی پی به اشتراک گذاشته شده داشته باشیم یا آی پی آدرس اختصاصی خوب بحث های در این زمینه برای مدتی در صنعت SEO بوجود آمده و من بعضی از آنها را برای شما بیان می کنم ، برخی از کارشناسان موتورهای جستجو بر این باورند که دستیابی به یک آدرس آی پی استاتیک هیچ کمکی در بالا بردن عملکرد و رتبه سایت شما نمی کند در صورتی که برخی دیگر معتقد هستند که انتخاب آدرس آی پی اختصاصی می تواند به رتبه بندی سایت شما بهبود بخشد ، هر چند به میزان بسیار کمی ، آنها این گونه فکر می کنند که موتورهای جستجو از آدرس آی پی به عنوان یک عامل برای تصمیم گیری در رتبه بندی سایت استفاده می کنند . اما در مورد سرویس میزبانی مشترک اگر یک سایت خاصی از طرف موتورهای جستجو در حالت ممنوع یا بلاک باشد تمام دامنه ها در همان سرور میزبانی با آدرس آی پی مشابه ممکن است بلاک یا ممنوع شوند . این مشکل را می توان با استفاده از میزبانی وب اختصاصی حل کرد این گونه هر سایت آدرس آی پی مخصوص به خودش را خواهد داشت و این دقیقا به همین دلیل است که حتی شرکت های متوسط از خدمات میزبانی وب اختصاصی برای وب سایت خود استفاده می کنند که ممکن است مورد نیاز آنها نباشد ولی برای اطمینان بیشتر و کارایی بهتر از این نوع میزبانی استفاده میکنند و آن را ترجیح می دهند.

مزایای استفاده از میزبانی وب آی پی اختصاصی چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از میزبانی وب آی پی استاتیک اینکه ارائه دهنده سطح بالایی از انعطاف پذیری را دارد . این به نوبه خود مفید می باشد هنگامی که سایت شامل یک گواهینامه اس اس ال خصوصی همراه با ارائه دسترس از طریق اف تی پی اجازه میدهد که افراد برای اشتراک گذاشتن اطلاعات آنلاین به شیوه امن عمل کند . همچنین کسانی که صاحب کسب و کار الکترونی از طریق اینترنت هستند می توانند با استفاده از میزبانی سرور اختصاصی و آدرس آی پی منحصر بفرد کنترل کامل و آسانی بروی وب سایت خود داشته باشند ، این امر به نوبه خود نتایج خوبی در رتبه بندی موتورهای جستجو خواهد داشت . اما در مورد میزبانی وب اشتراکی بدلیل اینکه تمام سایت در چنین میزبانی از یک آدرس آی پی مشترک استفاده می کنند هنگامی که سایت به خصوصی از میان این سایت ها در موتورهای جستجو بسته یا بلاک شود به احتمال بسیار زیاد تمام سایت های دیگر هم بسته یا بلاک خواهند شد ، این مشکل را می تواند با میزبانی وب سرور اختصاصی برطرف کرد چون در چنین میزبانی هر سایت آدرس آی پی منحصر بفرد خودش را خواهد داشت .

میزبانی وب آی پی آدرس اختصاصی برای چه کسانی مناسب خواهد بود ؟

میزبانی آی پی آدرس اختصاصی بهترین راه حل برای تجارت الکترونیک یا وب سایت های که از طریق آن کسب و کار و بیزنس بزرگ انجام می شود بسیار مناسب می باشد ، بدلیل اینکه این نوع میزبانی از امنیت بالای برخوردار خواهد بود . مزیت دیگر این نوع میزبانی برای صاحبان کسب و کار الکترونیک این است که از ورود انواع اسپم های به سایت جلوگیری می کند در صورتی که در میزبانی وب مشترک احتمال رخ دادن آن بسیار زیاد می باشد . این بدین معنی نیست که سایت شما دیگر در خطر نمی باشد البته میزبانی وب آدرس اختصاصی زمانی ضروری می باشد که شما نیاز به نوعی از دسترس ها برای سایت خود مانند  اف تی پی یا اس اس ال را دارید. با این حال هنگامی که مجبور به ارائه خدمات میزبانی آی پی اختصاصی هستید شما باید بسیار مراقب باشید تا از انواع حملات هک جلوگیری کنید ، چون این عمل باعث رضایت مشتریان نخواهد بود و نگرنی مشتریان شما را به همراه خواهد داشت . قابل توجه می باشد که تعداد کمی از ارائه دهندگان خدمات نمایندگی وب می تواند ارائه دهنده میزبانی وب آدرس آی پی اختصاصی هم باشند.

 



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد