رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 3 رای

خیلی از مردم چیز زیادی در مورد هاستینگ وب نمیدونن. البته قسمت اعظمش هم طبیعیه و هیچ اشکالی نداره اما اگه یه دفعه مجبور بشید برای سایتتون یه هاست انتخاب کنید چی؟ و با توجه به اینکه الآن روی وب سایت دارکوب هستید، حتما الآن میخواهید یه هاست بخرید. ما هم براتون یه راهنمای مختصر و مفید آماده کردیم تا براحتی بتونید مثل یه حرفه ای بشینید و خریدتونو بکنید.


اول اجازه بدید یه اصطلاح رو توضیح بدم تا همه تعریف واحدی از حرفها داشته باشیم.

 

هاستینگ وب و اسم دامنه

فرض کنید من و شما برای مشاوره در مورد طراحی سایتتون یه جلسه ترتیب میدیم، حالا من باید براتون آدرس شرکتمو بفرستم. این آدرس میشه اسم دامنه.
هاستینگ وب میشه شرکت دارکوب. یعنی برای خودش یه ساختمان واقعیه.

انواع خدمات هاستینگ وب

هاستینگ رایگان

مزیت اصلی هاست رایگان، رایگان بودنشه. اما پشتیبانی نداره، کنده، امنیت پایینی داره و پر از تبلیغه. من این گزینه رو هیچ وقت پیشنهاد نمیکنم.

هاستینگ اشتراکی

این هم از اسمش مشخصه. یه سرور رو با چند تا کاربر دیگه شریک میشید. مزیتش اینه که دیگه لازم نیست متحمل هزینه های گزاف بشید و تحت حافظت یه سرور امن­تر قرار میگیرید. بدی­اش اینه که نمیتونید سرعت سایتتونو کنترل کنید و اگه یکی از وب سایتهایی که باهاتون هاست رو شریک شده، خیلی محبوب باشه ممکنه سرعت سایتتون بیاد پایین و بهاش رو باید سایت شما با سرعت بارگذاری پایینش بپردازه.

سرور اختصاصی مجازی (VPS)

این یکی یه مرحله بالاتر از هاست اشتراکیه، چون مثل سرور اختصاصی عمل میکنه اما در واقع اشتراکیه. اینجا دیگه قیمت نرمال هاست اشتراکی رو نمیپردازید چون در اصل دارید از چند تا منبع اختصاصی استفاده میکنید. یعنی سایر سایتهایی که با شما سرور رو شریکند، سرعتتونو پایین نمیارن. قیمتهای این نوع هاست به CPU و حافظه ای که لازم دارید بستگی داره.

سرور اختصاصی

کل سرور مال خودتونه و اختیار کامل دارید که هر کار دوست دارید باهاش بکنید. اما اینجا دیگه باید یه ادمین استخدام کنید که مواظب کارهای تخصصی و فنی هاستتون باشه.
از بین انواعی که مطرح شد، سرور اختصاصی به منابع بیشتری نیاز داره. بخاطر این حقیقت که سایت باید با توجه به امنیت و تجربه کاربری برپا بشه، خدمات هاستینگتونو انتخاب کنید. از بین تمام گزینه ها، سرور اختصاصی و VPS از بقیه بهترند.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد