رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

صنعت بازاریابی دیجیتال هم مثل سایر صنایع به این حقیقت که بعضی از روشها (مثل سیگار کشیدن، جادو و جمل و ...) خوب نیستند احترام می­ذاره. تو دنیای بازاریابی دیجیتال دائما داریم می­بینیم بعضی از شرکتها با یه سری روشهای ساده از مشتری سوءاستفاده می­کنند. اجازه بدید در این مورد بیشتر صحبت کنیم.


درآمد ثابت برای هر کسب و کاری مثل روح و جان می­مونه. اگه شما یه درآمد ثابت مشخص نداشته باشید، حتما سعی می­کنید یه منبع درآمد دیگه هم برای خودتون جور کنید؛ این مدل تجاری همه ساله مسئول مرگ کسب و کارهای زیادیه. این یه واقعیت ترسناک کسب و کار در دنیای مدرنه و باعث شده خیلی از کارآفرینان مثل معتادی که دنبال موادشه، دنبال قرارداد بستن باشن.
تو دنیای طراحی وب، توسعه وب، بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هیچ استثنایی وجود نداره. شرکتها باید درآمد ثابت داشته باشن تا رشد کنند. یکی از معمول­ترین مدلهای مطرح فروش در دنیای وب، لیزینگ هاستینگ و دامنه است و اگه بخواهیم واقع بین باشیم، واقعا روش مزخرفیه.
نه تنها بخاطر هاست ازتون کلی پول می­گیرن، بلکه اصلا به اون زمان و خدماتی که باید شرکت ارائه بده هم نمی­ارزه. اگه شما هم این راهو انتخاب کردید، سرزنشتون نمی­کنم اما این چیزهایی که میگم، حرف مردمیه که از این سیستم استفاده کردند.

 

این داستان رو تموم کنید

شما یه شرکت دارید و به این نتیجه رسیدید که باید از روش بازاریابی دیجیتال به مخاطب هدفتونو برسید و حالا یه وب سایت لازم دارید. میرید سراغیه شرکت محلی کوچیک و ارزون که این کارو براتون انجام بده. اون شرکت بهتون میگه، ما براتون سایت رو درست میکنیم و ماهانه برای هاست و دامنه یه پولی ازتون می­گیریم. شما هم فکر می کنید خوبه دیگه، همه چی هلو بپر تو گلو درست میشه و کارها رو غلتک میفته.
حالا بیایید زمان رو ببریم به شش ماه بعد. شما که میبینید این شرکت کار زیادی براتون انجام نمیده، تصمیم گرفتید به همکاریتون باهاش خاتمه بدید. برای همین دنبال یه شرکت خوب یا یه متخصص میگردید که کار بازاریابی دیجیتال شرکتتونو قبول کنه. وقتی میخواهید سایتتونو به شرکت جدید منتقل کنید تازه متوجه میشید شما مالک هاست خودتون نیستید. یعنی حالا مجبورید علاوه بر اینکه هزینه های یه شرکت بازاریابی جدید رو بپردازید، هاست و دامنه هم بخرید.
و شرکت بازاریابی اول، احتمالا یکی از این دو تا رو بهتون میگه: "این دامنه منه، هاستینگ خودمه، پس تلاشت بی فایده است" یا "خب اگه بخواهید میتونم بهتون بفروشمش".
و بخاطر یه اشتباه مسخره باید برای چیزی که فکر می کردید مال خودتونه، پول بدید. من این داستان رو بارها و بارها دیدیم. شرکتهایی که با این مدل مسخره، سر مشتریهاشون شیره میمالن.
دارکوب اما برای خودش فرهنگ و آدابی مشخص کرده و تابع همونه. فریب دادن مشتری جزء آداب ما نیست. این کار از اخلاق به دوره و مثل کمین کردن برای کیف پول مردمه.

راهکار چیه؟

درسته که شرایط بدیه ولی این داستان ها در آینده هم ادامه خواهد داشت، اگر ما به مردم صنعت خودمون و دیگران یاد ندیم. اونچه که از عهده من برمیاد اینه که به مردم آگاهی بدم تا مواظب این گرگ­ها باشند و فریبشونو نخورند.
پس مواظب خودتون باشید، مواظب شرکتتون باشید، مواظب پول­هاتون باشید. همیشه باید دامنه و هاستینگ رو بخرید. نقطه، پایان.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد