رتبه بندی این آیتم
رتبه 1 در 1 رای

خارج شدن وب سایت تجاری حتی برای چند ساعت، وبسایت رو با مشکلات زیادی مواجه میکنه. با این قضیه منفعلانه برخورد نکنید، دست به کار بشید و با پیشگیری از این مشکل، در وقت و هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

دلایل قطعی سرور

1- تعمیرات سرور: گاهی اوقات برای ارتقای سخت افزار یا بروزرسانی نرم افزارها، عامدانه سرور رو آفلاین میکنند. معمولا این کار رو در زمانهای کم ترافیک تر انجام میدن.
2- استفاده بیش از حد از منابع هاست: وقتی ترافیک وب سایت خیلی بالا بره، سرور ممکنه بیش از حد لود بشه. معمولا این مسئله روی سرورهای اشتراکی یا وب سایتهایی که روی سرور اختصاصی هستند اما ترافیکشون سنگین میشه، نیاز به پردازش دارن، یا در حجم بالای ایمیل بیشتر اتفاق میفته.
3- اشتباهات وبمستر: خطاهای کدنویسی، بهینه نکردن اسکریپتها یا اجرای بیش از حد اسکریپتها میتونن باعث بروز مشکل بشن. این مسئله در CMSها (سیستم مدیریت محتوا)، وبلاگها و انجمنها احتمالش بیشتره.
4- حمله های DDoS: یعنی عدم پذیرش سرویس توزیع شده. وقتی سایتها عامدانه به قصد استفاده بیش از حد از منابع سایت، از طرف منابع مختلف مورد هجوم ترافیک قرار میگیرن این مشکل پیش میاد.
5- مشکلات دیتاسنتر: دیتاسنترها مثل یه انبار میمونن که تعداد زیادی سرور رو در یک محیط کنترل شده بهم وصل کرده اند. قطع قدرت یا مشکلات سخت افزاری میتونه سایتهایی رو که روی سرورِ یک دیتاسنتر میزبانی میشن خراب کنه.

روشهای پیشگیری

از دستورالعمل CDN یا شبکه توزیع محتوا و راه حلهای جایگزین استفاده کنید تا وب سایتتونو از خرابی و از دسترس خارج شدن حفظ کنید.
1- خدمات شبکه توزیع محتوا: این شبکه، محتوای کش شده رو از وب سایتتون دریافت و ذخیره میکنه. روشی ساده و واقعی برای محافظت در برابر مدتهای کوتاهی که سایتتون در دسترس نیست. مثل claudflare و maxCDN.
2- پشتیبان گیری: دارکوب از نرم افزارهایی برای پشتیبان گیری از داده ها استفاده میکنه و خودشو برای حفاظت دائم از اطلاعات کاربرهاش مسئول میدونه.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد