رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

این روزها، وبلاگ نویسی خیلی رایج شده. خیلی از شرکتها و سایتهای شخصی به دلایل مختلف، به وبلاگ نویسی روی آوردند. شرکتها با وبلاگ نویسی سعی میکنند مشتریهاشونو حفظ کنند و باهاشون تعامل داشته باشند. علاوه براین وبلاگ نویسی یکی از روشهای تازه کردن محتوای سایته که به سئوی وبسایت کمک میکنه و ترافیک و لینکهای ورودی رو بالا میبره.
برای وب سایتهای شخصی هم همین امر صادقه. خیلی از وبلاگ نویسها از وبلاگشون برای کسب درآمد استفاده میکنند و با جذب بازدیدکننده، تبلیغات کلیکی میگیرن. خیلی از سایتهای شخصی فقط جنبه سرگرمی دارند و درباره موضوعات جالبی که دوست داشتند با دوست و آشنا و آدمای دیگه در میون بذارن مطلب مینویسند.
اکثر مردم برای وبلاگ نویسی و توسعه وبلاگشون از یه سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنند. پلتفرم های مختلفی برای وبلاگ نویسی وجود داره، اما رایج ترین و محبوبترینش وردپرسه.

چرا باید وبلاگ نویسی رو با وردپرس شروع کنم؟

وردپرس یه نرم افزار وبلاگ نویسی رایگان و منبع بازه که نصب و استفاده اش راحته و به شدت قابلیت شخصی سازی داره. تقریبا 25% از کل وب سایتهای اینترنت از وردپرس استفاده میکنند و خیلی از متخصصان برای وبلاگ ها و حتی وبسایتها وردپرس رو پیشنهاد میکنند. برای شروع وبلاگ نویسی با وردپرس باید یه شرکت هاستینگ وب خوب پیدا کنید، چون خیلی از مردم از وردپرس استفاده میکنند، تقریبا همه ارائه دهنده های خدمات هاست باید از وردپرس پشتیبانی کنند.

برای شروع چی لازم دارم؟

اول باید یه هاست و دامنه برای وب سایتتون تهیه کنید. دارکوب علاوه بر دامنه، خدمات هاستینگ وب هم به ملت عزیز ایران ارائه میکنه که تو صنعت خودش، بین متخصصان جایگاه ویژه ای داره و خیلی از توسعه دهنده ها هاستینگ دارکوب رو توصیه میکنند. همه بسته های ما از وردپرس پشتیبانی میکنند. با خرید هاست ارزان دارکوب، دامنه رایگان بگیرید. برای مشاوره میتونید با متخصصان ما تماس بگیرید.

در یک بسته هاست وردپرس به چه نکاتی توجه کنم؟

اگه علاقه ای به هاستینگ ما ندارید، براتون تنوعی از خدمات هاستینگ رو که در بازار وجود داره توضیح میدیم. اگه یه هاست وردپرس خوب پیدا کنید، برای موفقیتتون تو وبلاگ نویسی به دردتون میخوره. اگه هنوز وبلاگ ندارید و تازه میخواهید کارتونو شروع کنید، بهترین کار اینه که از هاستینگی استفاده کنید که امکان نصب وردپرس رو با یک کلیک فراهم کنند. اینطوری نصب و راه اندازی وردپرس براتون خیلی ساده میشه. بعضی از هاستها مخصوص وردپرس اند و قالبهای وردپرسی به مشتریهاشون ارائه میدن. حتی بدون تجربه و یا بدون دانش کدنویسی و طراحی وب هم میتونید براحتی برای هر کاری که لازم دارید فقط یه افزونه روی قالبتون نصب کنید.
اگه در حال حاضر وبلاگ دارید، احتمالا میدونید چه منابعی لازم دارید، در غیر اینصورت بهتره با کوچیکترین بسته کارتونو شروع کنید ولی ببینید که قابل ارتقا باشه تا اگه بعدا کارتون گرفت و محبوب شدید بتونید هاستتونو ارتقا بدید. سایر ویژگی هایی که باید برای هاستتون در نظر بگیرید اینهاست:

درصد بالای آپ-تایم

اگه وبلاگ شلوغی دارید، باید مواظب باشید وبلاگتون در زمانهایی که ترافیک زیاد میشه از دسترس خارج نشه. سایتهای شخصی اگه قابل رؤیت نباشند، بازدیدکننده هاشونو خیلی راحتتر از دست میدن و اگه هدف کسب درآمد باشه، قطعا کسب و کارتون آسیب میبینه.

سرورهای قدرتمند

شاید از یه هاست کوچیک کارتونو شروع کنید اما اگه راجع به موضوعاتی بنویسید که برای مردم جالبه، ترافیک وبلاگتونو بالا میره. حالا اگه این ترافیک خیلی زیادی بالا بره، ممکنه سرور هاست زیادی استفاده کنه و در نتیجه سطح خدمات دهی، روی سایت خودتون و روی سایت دیگرانی که با شما روی یک هاست اشتراکی هستند، افت کنه. افت سرعت باعث سردرگمی مشتریها و بازدیدکننده های وب سایت میشه و در نتیجه اونها هم سایتتونو ترک میکنند.

خدمات مشتری سریع و مطمئن

با وجود خدمات مشتری سریع و مطمئن، اگه براتون هر مشکلی پیش بیاد میتونید به محض بروز مشکل، اونو گزارش کنید و مشکلتون حل میشه. اگه هاستی انتخاب کنید که شبانه روزی به مشتریهاشون خدمات و آموزش بدن، سریع میتونید جواب سوالاتتونو بگیرید.

شهرت خوب

یکی از بهترین راههای کاهش احتمال بروز یه تجربه بد اینه که ببینید دیگران چقدر یه شرکت رو پیشنهاد میکنند و مشتریهای اون شرکت چقدر رضایت دارند. پس برید سراغ وبلاگ نویسهای دیگه ای که از وردپرس استفاده میکنند. اگه اونها به مشکلی برخورده باشند، احتمالش زیاده که اگه هاست اونها رو انتخاب کنید، شما هم در آینده با همون مشکلات مواجه بشید. چون هر دو دارید از یه سیستم مدیریت محتوا و برای یک هدف و روی یک هاست استفاده میکنید.

برای شروع وبلاگ نویسی آماده اید؟

حالا که نیازهاتونو میدونید، قدم بعدی اینه که به دانسته هاتون عمل کنید! بعد از خرید هاست و دامنه، برای شروع به مقاله آموزش طراحی سایت با وردپرس مراجعه کنید. میتونید با استفاده از هاستهای دارکوب از خدمات پشتیبانی مشتری دارکوب بهره مند بشید. امیدوارم وبلاگ موفقی داشته باشید!



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد