رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

اگه این اولین باریه که میخواهید وب سایت بسازید، شاید خودتون هم ندونید دقیقا چی میخواهید. حتی شاید همه دسته ها و برنامه های مختلفی که برای طراحی وب هست رو هم دیده باشید ولی اگه اطلاعاتتون در زمینه طراحی وب زیاد نباشه اینها بیشتر سردرگمتون میکنند.


این راهنما برای کسایی که برای اولین بار میخوان یه هاست انتخاب کنند یه سری چیزها رو روشن میکنه تا از سردرگمی دربیان و انتخاب درستی داشته باشن.

 

موقع انتخاب یک هاست این سوالها رو از خودتون بپرسید:

وقتی میخواهید در مورد هاست های مختلف تحقیق کنید، قبلش باید نیازها و اولویتهای خودتونو بدونید. نظر پرسیدن از همکارها و خوندن نظرات دیگران درباره هاست هم خوبه ولی در کنار اینها باید بدونید ممکنه نیازهای شما از دیگران متفاوت باشه. پس برای اینکه بهتر بدونید دنبال چی باید بگردید، از خودتون این هفت سوال رو بپرسید.

من میخوام سایتمو با وردپرس وب بسازم؟

تقریبا یک چهارم سایتهای اینترنت روی وردپرس ساخته شده اند. وردپرس انتخاب اول خیلی از شرکتها و رسانه هاست، چون کار باهاش راحته. اما مشکلش اینه که فقط کارهای ساده رو میشه باهاش انجام داد و اگه نیازهاتون پیچیده تر باشند باید از یه سیستم مدیریت محتوای دیگه استفاده کنید.
برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا میتونید به مقالات دارکوب، از جمله مقاله ای که لینکش رو در خط بالا دادم، مراجعه کنید. اکثر پلتفرم های هاستینگ وب پیشنهادهایی مخصوص وردپرس دارن که کار با وردپرس رو خیلی ساده میکنه. پس حتما اول ببینید چه سیستم مدیریت محتوایی رو میخواهید انتخاب کنید.

من قراره خودم وب سایتمو بسازم یا میخوام یکی رو استخدام کنم؟

اگه میخواهید خودتون وب سایتتونو بسازید و تجربه زیادی هم تو این زمینه ندارید، باید یه چیزی انتخاب کنید که طراحی وب سایت رو براتون راحتتر کنه. دنبال برنامه ای برای هاستینگتونو بگردید که سایت ساز هم داشته باشه. ساختن سایت از هیچی کار سختیه و مستلزم اینه که شما قبل از شروع کار اطلاعاتی داشته باشید، اما اکثر مدیران سایتها میتونن به کمک منابعی مثل سایت ساز که کار طراحی سایت رو ساده میکنه این کارو انجام بدن.
اما اگه میخواهید یکی رو استخدام کنید که با این کار آشناست، دیگه به سایت ساز نیازی ندارید. در عوض توسعه دهنده تون باید روی سرور مجازی آزادی و کنترل داشته باشه. سرورهای خصوصی مجازی یا VPS از نظر نصب نرم افزار و اعمال تغییرات انعطاف پذیری بیشتری دارند. اگه میخواهید کسی رو برای توسعه و طراحی وب استخدام کنید، با توسعه دهنده تون صحبت کنید و ببینید پیشنهادش چیه.

من بیشتر از یک دامنه احتیاج دارم؟

اگه الآن بیشتر از یک دامنه دارید یا فکر میکنید بیشتر از یکی لازمتون میشه، برای خرید هاست هر دو رو در نظر بگیرید. خیلی از سرمایه گذارها هستند که تو سرشون پره از فکر و ایده و در نتیجه در طول یک سال چند تا دامنه جورواجور میخرن. اگه کسی بخواد یه سایت واقعی بسازه باید هاستی براش بخره که پوششش بده.
اکثر برنامه های هاستینگ اجازه میزبانی چند دامنه رو میدن- معمولا این تعداد محدوده- اما بعضی ها که ارزون تر و ساده ترند فقط از یک دامنه پشتیبانی میکنند. پس اول به نیازهاتون توجه کنید و ببینید چند تا دامنه لازمتون میشه.

انتظار چه ترافیکی رو دارم؟

این یکی از مهمترین معیارهاست. حتی ساده ترین برنامه های هاستینگ اشتراکی هم میتونن تا هزاران بازدید کننده رو در ماه پشتیبانی کنند. این تعداد به خصوص برای شرکتهای تازه تأسیس کافیه.
اگه وب سایتتون به جایی رسیده که تعداد بازدیدکننده هاش در ماه از این هم بیشتر میشه، بهتره یه VPS ابری یا یه سرور اختصاصی بگیرید که بتونه ترافیک های سنگین رو هم ساپورت کنه. این روزها، بازدیدکننده های سایتها نسبت به سرعت و عملکرد سایت خیلی حساسند. پس اگه فکر میکنید تعداد کاربرهاتون از این تعداد بیشتره مطمئن باشید سرمایه گذاری برای خرید یه هاست گرونتر می ارزه به اینکه بازدیدکننده ها رو بخاطر افت سرعت از دست بدید.

وب سایتم قراره فروشگاه هم داشته باشه؟

برای انتخاب هاست وب سایتی که فروشگاه آنلاین هم داره باید یه سری چیزهای دیگه رو هم در نظر بگیرید. برای اینکه مطمئن باشید که انتقالات وجه در امنیت انجام میشن و برای آرامش خاطر مشتریهاتون از این بابت که اطلاعات شخصی حسابشون حفظ میشه، باید گواهی SSL داشته باشید.
ضمنا اگه میخواهید فروشگاه داشته باشید باید یه نرم افزار فروشگاهی بگیرید که بتونید سبد خرید و مراحل پرداخت روی سایتتون بذارید.
برای اینکه این مراحل رو بتونید براحتی انجام بدید باید یه بسته ای برای هاستتون انتخاب کنید که با نرم افزارهای فروشگاهی مهم سازگار باشه و یا خودش گواهی SSL داشته باشه و یا خریدش رو براتون ساده تر کنه.

به چه میزان پشتیبانی نیاز پیدا میکنم؟

همه مدیران وب سایتها به پشتیبانی نیاز دارند، اما بعضی ها بیشتر، بعضی ها هم کمتر. نوع منابعی رو که هر شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای آموزش مشتریهاش فراهم میکنه بررسی کنید. اگه اولین باریه که میخواهید سایت بسازید، برای مراحل اولیه یه سری راهنما یا مقاله های مقدماتی نیاز دارید.
اگه یه تیم پشتیبانی مشتری لازم دارید که سوالات تخصصی تونو ازشون بپرسید، باید شرکتی انتخاب کنید که پشتیبانی 24 ساعته ارائه بده. اون لحظه ای که به مشکل برخورد کنید، بخاطر همچین انتخابی از خودتون ممنون میشید.

چقدر میتونم هزینه کنم؟

تعداد کمی از شرکتها یا افراد در جایگاهی هستند که بتونند بدون کمک به قیمتها برای خودشون برنامه ریزی کنند. البته نمیشه فقط بر اساس قیمت تصمیم گیری کرد و بذارید قیمت محدودتون کنه، اما بالاخره باید بودجتونم در نظر بگیرید.
هزینه اکثر بسته های هاستینگ یا ماهانه هستند یا سالانه. پس فقط به بودجه الآنتون فکر نکنید، باید ببنید میتونید این برنامه رو به صورت دنباله دار ادامه بدید یا نه. تعرفه قیمتهای هاستینگ دارکوب رو میتونید از صفحه ای که لینک کردم مشاهده کنید.
انتخاب هاست چیزیه که در نهایت خودتون باید انجامش بدید. اگه هنوز نتونستید تصمیم بگیرید و باز هم کمک لازم دارید، پیشنهاد میکنم برای انتخاب هاست به مقاله 7 نکته مهم قبل از خرید هاست مراجعه کنید. اما اگه متوجه شدید چه هاستی میخواهید اما نمیدونید از چه شرکتی بهتره هاست تهیه کنید، مقاله 8 نکته مهم برای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست رو مطالعه کنید.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد