رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
انتخاب یک وب سرور مناسب یک تصمیم بسیار مهم و حیاتی در کسب و کار آنلاین میباشد. با توجه به این واقعیت وب سرور می تواند باعث پیشرفت یک کسب و کار و یا باعث از بین بردن یک کسب و کار شود. دو نوع از سرورها وجود دارند اول سرور وب هاستینگ مجازی و دوم سرور خصوصی مجازی.
از انجایی که چندین سالی است که وب هاستینگ مجازی تنها راه رفتن برای انتخاب یک وب سرور میباشد و یکی از دلایل محبوبیت این نوع میزبانی این است که انها پشتیبانی از فایل های لازم را انجام می دهند و اجازه آزادی عمل بیشتری نسبت به هر گونه میزبانی وب معمولی را به کاربران می دهند. اما در حال حاضر می توانید آزادی عمل بیشتر از هر زمان دیگر را با سرورهای مجازی خصوصی داشته باشید. با این حال سرورهای مجازی خصوصی را نباید با هاست خصوصی اشتباه گرفت چون این دو نوع کاملا متفاوت از یکدیگر میباشند.
در این مقال سعی خواهم کرد تفاوت بین هاست مجازی و سرور مجازی خصوصی را برای شما توضیح دهم علاوه بر این معایب و مزایای هر دو سرور را برای شما توضیح خواهم داد.
هاست مجازی
هاست مجازی نیز به عنوان وب هاستینگ به اشتراک گذاشته شده شناخته می شود که در انجا می توان یک سرور فیزیکی و مجموعه از برنامه های کاربردی نرم افزار با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته می شود. هاستینگ مجازی در گذشته با توجه به ویزگی هایی که این نوع هاستینگ داشت مانند استقرار سریع منابع قوی و قیمت جذاب بسیار محبوب بود. یکی دیگر از مزایای ارائه شده توسط هاستینگ مجازی سرور قدرتمند و قابل اعتماد بودن و مدیریت حرفه ای آن بود که می توان آن را به راحتی و بدونه نیاز به داشتن مهارتهای پیشرفته فنی اداره و مدیریت کرد. در نتیجه استفاده از آن برای وب سایت های شخصی و کسب وکارهای کوچک و حتد وب مستر لایو ایده آل بود.
بزرگ ترین نقطه ضعف هاستینگ مجازی این است که سرور با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شده است و پیکربندی و حتئ کنترل آن توسط ادمینستریتور بود نه کاربر. در نتیجه هیچ کنترلی در دست کاربران نیست و در صورتی که کاربری نیاز به تنظماتی داشته باشد باید با مدیر تماس بگیرد تا آن تظیمات را برای او انجام دهد.
سرور مجازی خصوصی
سرور خصوصی مجازی در حال حاضر بدلیل دادن نتایج خوب و رضایت بخش بسیار محبوب میباشد. سرور خصوصی مجازی یک سرور میباشد که در روت به سرورهای متعدد اختصاصی تقسیم بندی شده است. و این فرد را قادر می سازد تا هزینه های اتصال به شبکه و سخت افزار و تعمیر و نگهداری سیستم را با دیگر مشتریان هاستینگ به اشترک بگذارد با حفظ انعطاف پذیری سرور و آزادی عمل برای هر کاربر.
مهمترین مزیت سرورهای مجازی خصوصی این است که انها اجازه کنترل کامل را به کاربران و مزایای امنیتی یک سرور اختصاصی را با هزینه بسیار پایین را در اختیار انها می گذارند. به این ترتیب کاربر می تواند دسترسی به روت مجازی، شبکه راه دور ، فایل های پیکربندی وب و دسترسی کامل CGI-BIN را داشته باشد. نه تنها این همچنین می تواند دسترسی به رمز عبور و ارسال ایمیل فایل های پیکربندی به کاربران را داشته باشد. بنابراین با در نظر گرفتن مزایای عالی سرور مجازی خصوصی می توان به این نتیجه رسید که این یک راه حل عالی برای کسب کار متوسط و کوچک با نیازهای پیچیده میباشد.
با این حال هیچ نقطه ضعفی با سرور مجازی اختصاصی وجود ندارد فقط نیاز به داشتن کمی دانش در بعضی برنامه ها به منظور کنترل و پیکربندی تنظیمات میباشد. توسط بعضی از شرکت های یک کتابچه راهنمای دقیق برای پیکربندی و کنترل سرور به کاربران ارائه داده می شود به این ترتیب کاربر دیگر نیاز به یاد گیری برنامه را نخواهد داشت.
حالا شما می توانید تصمیم بگیرید که چه سروری برای کار شما مناسب میباشد با این حال این بستگی به احتیاجات مورد نیاز کاربر و انذازه شبکه او دارد.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد