رتبه بندی این آیتم
رتبه 3 در 2 رای
همانند هر کسب و کار دیگری صنعت وب هاستینگ دارای تعداد کمی از ارائه دهندگان است که کار و کسب شما را تحت هر قیمتی می خواهند. انها براین باورند که می توانند هر چیزی را به شما تحت هر قیمت بفروش برسانند. بعضی آنها وب هاستینگ خود را با قیمت بالاتر صرفا به این دلیل که آنها فکر می کنند که می توانند شما را به پرداخت پول بیشتر قانع کنند. و بعضی دیگر که کم می باشند خدمات بیشتری با وب هاستینگ خود را ارائه می دهند تا بتوانند شما را راضی نگه دارند.
با این حال اکثریت ارائه دهنده گان خدمات وب هاستینگ ممکن است دلایل واقعی برای بالا و یا پایین بودن قیمت های وب هاستینگ خود داشته باشند. در این مقاله ما عوامل واقعی که می توانند بر روی قیمت وب هاستینگ تاثیر بگذارد را توضیح می دهم. آگاهی از این عوامل سردرگمی خیلی از شما را در برابر قیمت های متفاوت یک پکیچ هاستینگ را روشن می کنند.
1 – پشتیبانی هاستینگ: این شاید مهمترین عامل برای تعیین قیمت باشد. شرکت هاستینگی که ارائه دهنده پشتیبانی فنی پاسخگو و سریع در حل مشکلات را داشته باشد بنابراین دارای نسبت بالایی از کارکنان خوب و آموزش دیده میباشد. با توجه به هزینه های متحمل شده در حفظ تعداد زیادی از پرسنل پشتیبانی کارآمد آنها معمولا هزینه بیشتری از مشتریان خود دریافت می کنند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب این اصل را باور ندارند و به طور کلی کسب و کار آنها هم زیاد دوام نخواهد داشت.
2 – شبکه وب هاست: اکثر شرکت های وب هاستینگ خود را در مراکز داده های مختلف در جهان قرار داده اند. برای یک شبکه با کیفیت بالا ( با قدرت و قابلیت اتصال سریع و قابل اعتماد ) شرکت وب هاست مجبور به پرداخت هزینه بیشتر به مرکز داده میباشد. و آنها به نوبه خود پکیچ های وب هاستینگ را مطالبه می کنند که سود منطقی را برای آنها حفظ کند.
3 – قدرت وب سرور: عامل دیگر سرعت سروری که وب سایت شما را میزبانی کرده است میباشد. دو پردازنده Dual Xeon می تواند صفحات را سریع تر و انجام عملیات ها را سریع تر از  P-IV انجام دهد. شرکت وب هاستینگی که کمتر برای سرورهای سریع و قابل اعتماد هزینه خرج کند شارژ کمتری از مشتریان خود می گیرد.
4 – از دست دادن فروش: گاهی اوقات شرکت های وب هاستینگ فروش خود را کمتر از قیمت پایه خرید مشتری خود می گذارند به این امید که باقی خدمات خود را در آینده به همان مشتری به قیمت خوب بفروش برسانند. به عنوان مثال بعضی از شرکت های قیمت یک پکیچ وب هاست خود را زیر قیمت پایه فروش مشتری می گذارند به امید فروش خدمات مانند طراحی وب سایت راه حل های تجارت الکترونیکی و بهینه سازی موتورهای جستجو و غیره. در حالی که با این کار مشتریان زیادی را به دلیل قیمت بی نظیر خود جذب می کنند ولی این کار مثل قمار میباشد و ممکن است نتیجه معکوس بدهد و کسب و کار خود را از دست دهند.
5 – امکانات وب هاستینگ: ویندوز و لینوکس و دیگر سیستم عامل های سرور دارای قیمت پایه متفاوتی میباشند. ویژگی های مانند پشتیبانی از پایگاه داده ها و JSP و زبان برنامه نویسی و پشتیبانی از SSL که از پکیجی تا پکیج دیگر متفاوت میباشد. شرکت وب هاستینگی که ارائه دهنده ویژگی های بیشتری ( در یک طرح مشابه میزبانی وب ) باشد به احتمال زیاد قیمت وب هاست بالاتر خواهد داشت.
نکته ای که باید آن را به یاد داشته باشید ضرب المثل هر چقدر شما پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد درست میباشد.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد