رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
با ضربه اقتصادی امروزه که نه تنها بر افراد بلکه بر کسب و کار های گوناگون تاثیراتی داشت بسیاری از مردم بدنبال هاست رایگان برای میزبانی وب سایت خود بدلیل صرفه جویی در هزینه میباشند. از نظر مالی هاستینگ رایگان از اسم ظاهری آن عالی بنظر می رسد اما استفاده مجانی همیشه بهترین انتخاب و بی دلیل نمیباشد. در واقع هاست رایگان هزینه برای کسب و کار شما در دراز مدت است.
تبلیغات
اکثر شرکت هایی که ارائه دهنده هاستینگ رایگان میباشند تمایل به قرار دادن تبلیغات در وب سایت مشتریان خود را دارند. این تبلیغات ممکن است در دو طرف بالا و پایین صفحه وب قرار گیرد و به طور کامل خارج از کنترل مشتری میباشد. بعضی از شرکت ها سعی بر گذاشتن لینک تبلیغ دهنده موضوع وب سایت مشتری را دارند. متاسفانه این ممکن است که رقیب کاری شما در وب سایت شما قرار بگیرد و علاوه بر این تبلیغات باعث ترس بازدید کنندگان و مشتری بلقوه شما خواهد بود. نمایش تبلیغات در وب سایت اعتماد کمتری برای یک بازدید کننده را خواهد داشت.
پشتیبانی مشتریان
از آنجا که پکیچ های میزبانی وب رایگان هیچ پولی از صاحبان وب سایت دریافت نمی کند اکثر ارائه دهندگان هاست های رایگان پشتیبانی بسیار محدودی از مشتریانی خود را می کنند. شما ممکن است در بعضی از فروم های آنلاین سؤالات و مشکلات خود را پرسش کنید اما شما نمی توانید با شرکت هاستینگ میزبان کننده وب سایت خود تماسی حاصل نمایید و یا حتی ایمیلی ارسال کنید. این بدین معنا میباشد که اگر اتفاقی برای وب سایت شما بیفتد شرکت میزبانی هیچ مسؤلیتی را قبول نمی کند و سعی برای رفع مشکل وب سایت شما نمی کند. اگر وب سایت تجاری شما کار نکند این امر می تواند در نهایت هزینه مالی زیادی برای شما خواهد داشت.
محدودیت ها در تم وب سایت
محدودیت های بسیار زیادی در هاست رایگان وجود دارد. در حالی که برخی از ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان نیازی به ارسال تبلیغات در حساب کاربری میزبانی وب رایگان را ندارد اما اکثریت آنها هنوز قادر به ارائه ابزارها و راه حل های تجارت الکترونیکی نیستند. بسیاری از شرکت های هاست رایگان کنترل پنل و یا دسترسی به حساب FTP را برای مدیریت وب سایت را ارائه نمی دهند. وب سایت شما به سادگی یک دیگری از قالب های وب سایت خواهد بود و شما نمی توانید هیچ تغییری در ظاهر وب سایت خود انجام دهید و نمی توانید حتی یک کد و یا تصاویر اضافه به وب سایت خود آپلود کنید. خود را بسیاری خوش شانس بدانید از هاستینگ رایگانی را پیدا کنید که ارائه دهنده کنترل پنل و پهنای باند مناسب ماهیانه و فضای ذخیره سازی دیسک کافی و همینطور اینکه هیچ تبلیغاتی را در وب سایت شما قرار ندهد.
از واسطه بر حذر باشید
هنگامی که شما هاست ارزان خریداری می کنید ممکن است از شرکت اصلی هاست خرید نکرده باشید و واسطه وجود دارد که پکچ میزبانی شرکت دیگری را به شما بفروشد. این واسطه به عنوان نماینده فروش میزبانی وب معروف میباشد و کاری است که اجازه می دهد که کار آفرینان و صاحبان کسب و کار کوچک سودی از شرکت هاستینگ دریافت کنند. اگر چه نماینده میزبانی حتما به این معنا نیست که چیز بدی باشد فقط شما باید در ذهن خود داشته باشید که شما هیچ تماس مستقیم با شرکت هاستینگ یا همان شرکتی که تمام  کارها و در واقع میزبان وب سایت شما خواهد بود نخواهید داشت.
نتیجه
هاست ارزان و رایگان همیشه برای کسب و کار شما مناسب نیست و می تواند به کسب و کار شما صدمه بزند.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد