رتبه بندی این آیتم
رتبه 3 در 5 رای
چگونه می شود اگر شما خواستید وب سایت خود را در منزل میزبانی کنید؟ و آن به این دلیلی که شاید شما نمی خواهید بر روی میزبان وب صرف بیش از حد بگذارید و یا شما نتواستید یک شرکت میزبانی که تمام نیاز های شما را بر طرف کند پیدا کنید .
خوب اگر شما مانند اکثر کاربران اینترنت خانگی باشید و برای اتصال به اینترنت از یک مودم و یا خط DSL و یا کابل استفاده می کنید بنابراین به احتمال زیاد شما یک آدرس IP پویا ( dynamic ) خواهید داشت. هنگامی که شما به اینترنت متصل می شوید ISP شما یک IP آدرس برای مدت زمانی که شما به اینترنت متصل هستید به شما اختصاص می دهد هنگامی که شما دوباره به اینترنت متصل می شوید به شما یک آدرس IP مختلف اختصاص داده می شود و هر بار که متصل می شوید همین گونه میباشد ( اگر چه برخی از DSL یا کابل های ISP وجود دارد که با پرداخت اضافه به شما امکان داشتن استاتیک IP و یا آی پی بدون تغییر را خواهد داد ).
چه می شود اگر شما دارای یک IP پویا ( dynamic ) باشید؟
به طور کلی تغییر IP آدرس بر کاربر اینترنت معمولا تاثیر نمی گذارد. با این حال میزبانی وب سایت خود در خانه مشکل و پیچیده تر میباشد .چرا ؟ به خاطر اینکه راه اندازی سرور با استفاده از IP پویا ( dynamic ) دریافت کردن آن را برای مردم مشکل می سازد وهمچنین شما قادر نخواهید بود ip خود را به نام دامنه خود لینک کنید.
بنابراین شما چگونه دقیقا می توانید از این مشکل بگذرید؟
اینجاست که ارائه دهنده سرویس DDNS می آید . DDNS به عنوان یک روش برای نگهداری نام دامنه لینک شده به یک IP آدرس متغیر و یا آدرس پویا ( dynamic ip ) تعریف می شود.
بنابراین شرکتی که به کاربران اجازه می دهد تا در هر نقطه از اینترنت دنیا بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند با وجود اینکه شما از  IP آدرس متغیر استفاده می کنید از این سرویس DDNS استفاده می کند . با پرداخت هزینه کم این گونه شرکت ها به کسانی که به اینترنت از طریق IP  آدرس پویا ( dynamic ) متصل می شود به آنها قدرت و اجازه استفاده از برنامه های کاربردی که نیاز به داشتن IP آدرس استاتیک  نقشه برداری در سطح سوم نام دامنه با IP  آدرسی که شما  انتخاب می کنید را می دهند و این شامل dynip.com , dyndns.com , dns2go.com میباشد. کامپیوتر راه دور شما می تواند یک IP آدرس جدید به DDNS هر زمانی که ISP اینترنت شما یک آدرس IP  اختصاص می دهد را فروارد کند.
این همان چیزی است که اتفاق می افتد:
مردم نام دامنه شما را در مرورگر خودشان تایپ می کنند
اتصال اینترنت DNS را میباید
DNS نام دامنه شما را در پایگاه داده خود نگاه می کند و درخواست را به یک IP آدرس مناسب ارسال می کند
اگر شما IP آدرس پویا ( dynamic ) داشته باشید در این حالت
DDNS صفحه درخواست شده را به IP آدرس فعلی شما می فرستد
کامپیوتر شما این درخواست را دریافت می کند
وب سرور شما این صفحه را به کامپیوتر کاربر و مروگر او می فرستد .
DDNS سرور سیستم تنها به جای میزبان متعدد برای یک وب سایت استفاده نمی شود آن همچنین از رکورهای MS ( Mail Exchange ) هم پشتیبانی می کند . آدرس مقصد یک رکورد MS باید یک نام دامنه باشد تا یک IP آدرس .
الان چگونه DDNS همه این IP آدرس های متغیر را پیگیری می کند؟
وارد برنامه سرویس کاربری DDNS شوید. این برنامه معمولا توسط شرکت ارائه دهنده سرویس DDNS ارائه می شود و این برنامه به طور خودکار آدرسی که به آن فرستاده می شود را بروز رسانی می کند. آن به طور مداوم بر شماره IP کامپیوتر شما نظارت می کند و هنگامی که IP آدرس شما تغیر می کند به سرویس DDNS اطلاع رسانی می کند . هنگامی که تغییر بوجود آید این نرم افزار به صورت خودکار به کامپیوتر سرویس DDNS با استفاده از نام کاربری و رمز عبور شما وارد می شود و لیست شما را به IP آدرس جدید بروز رسانی می کند.
البته اگر شما حداقل یک IP آدرس استاتیک در هر جایی بروی شبکه عمومی داشته باشید می توانید سیستم خود را به جای آن با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف ایجاد کنید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد