رتبه بندی این آیتم
رتبه 4 در 10 رای
از میزبان وب سایت خود خسته شده اید؟ می خواهید بدانید چگونه می توانید هاست وب سایت خود بدون اینکه وب سایت شما پایین بیاید تغییر بدهید؟ من به شما در باره این موضوع در این مقاله کمک می کنم. بسیاری از مردم به میزبان وب سایت بد خود می چسبند فقط به خاطر اینکه نمی خواهند اذیت ناشی از انتقال صفحات و داده های خود را به یک هاست بهتر ببینند. اگر شما مراحلی که در زیر برای شما بیان می کنم را انجام بدهید تغییر هاست وب سایت برای شما آسان و پایین آمدن وب سایت شما بسیار مدت کمی خواهد داشت. با دستور العمل هایی پایین شما می توانید وب هاستینگ خود را با چشم بسته تغییر بدهید.
روند تغییر میزبان وب سایت :
1 ) جمع آوری جزئیات ورود به سیستم : به منظور سوئیچ کردن یا تغییر هاستینگ وب ، شما نیاز به مطمئن شدن از جزئیات ورود برای همه چیز که نیاز به تغییر دارند خواهید داشت. این شامل حساب وب هاستینگ کنونی شما ، ثبت دامنه خود ( منظور حسابی مکانی که شما دامنه خود را در آنجا ثبت کردید ) و جزئیات ورود FTP شما میباشد.
2 ) پیدا کردن یک وب هاست جدید : اطمینان حاصل نمایید که شما به درستی تحقیقات و جستجو برای پیدا کردن یک وب هاستینگ جدید که تمام نیاز های شما را برآورده می کند انجام داده اید. شما نمی خواهید از یک میزبان وب بد به یک میزبان وب بد دیگر منتقل شوید. یک لیست از تمام ویژگی های مورد نیاز خود را از یک میزبان وب تهیه کنید و بعدا از جستجوی وب هاستینگ برای پیدا کردن بهترین پکیج وب هاستینگ که تمام نیاز های شما را برآورده می کند استفاده کنید . شما بهتر است با میزبان وب جدید تماس برقرار کنید تا مطمئن شوید انها از اسکریپ های خاص شما پشتیبانی می کنند و یا ببینید آیا آنها پیشنهاد ویژه ای در هنگام خرید وب هاست برای تغیر میزبان وب سایت خود دارند یا خیر. در هنگام خرید وب هاستینگ جدید مطمئن شوید که شما نام دامنه خود تغییر ندهید.
3 ) دانلود فایل های وب سایت خود از میزبانی کنونی و فعلی وب سایت : از طریق FTP وارد شوید و یک کپی از همه فایل های وب سایت خود ( PHP , HTML , تصاویر و غیره ) بر روی کامپیوتر خود انجام دهید. و ساختار کنونی دایرکتوری را همان گونه حفظ کنید . همچنین یک کپی از بک آپ پایگاه داده و از همه ایمیل ادرس هایی که شما ایجاد کردهید انجام دهید. اگر شما گواهینامه SSL داشته باشید یک درخواست کپی از آن و همچنین کلید خصوصی ( private key ) انجام دهید در غیر این صورت شما مجبور هستید در میزبان جدید خود یک کلید خصوصی جدید ایجاد کنید و گواهینامه ssl خود را از شرکت ارائه دهند دوباره صادر کنید.
4 ) آپلود فایل های وب سایت به میزبان جدید : تمام فایل های خود به هاست جدید با استفاده از FTP انتقال دهید. شما ممکن است نیاز به تغییر مجوزهای دسترسی فایل را برخی از فایل های خاص داشته باشید. ایجاد پایگاه داده جدید و ایمپرت کردن بک آپ قبلی پایگاه داده از میزبان قبلی وب سایت خود همچنین ایجاد حساب ایمیل یا همان ایمیل آدرس و هر تنظیمات مورد نیاز دیگر. اگر با هر گونه مشکل روبرو شدید به میزبان جدید خود بگویید و آنها را در اطلاع بگذارید.
5 ) تست کردن وب سایت خود : هنگامی که شما برای اولین بار یک هاست جدید بمنظور تغییر میزبانی وب سایت خود خرید می کنید شما قادر به دسترسی به وب سایت خود بر روی میزبان وب جدید خود با استفاده از نام دامنه نخواهید بود شما می توانید با استفاده از آدرس IP و یا یک زیر دامنه به وب سایت خود در میزبان جدید دسترسی داشته باشید. ( به عنوان مثال  mysite.mynewwebhost.com ) این شکل یک زیر دامنه که میزبان جدید می تواند آن را به شما بدهید میباشد. اطمینان حاصل کنید که همه توابع را ( پایگاه داده ، ایمیل ، ثبت نام کاربر ) را تست کنید. و اطمینان حاصل کنید که همه آنها کار می کنند .
6 ) به روز رسانی سرورهای نام دامنه خود : یک روز و زمان را انتخاب کنید هنگامی که سایت شما ترافیک کمتری داشته باشد و وارد سیستم شرکت ثبت نام کننده نام دامنه خود شوید. در آنجا گزینه تغییر نام سرورها ( DNS servers ) را پیدا کنید . آنها در حال حاضر به نام سرور های وب هاست قدیم خود اشاره می کنند . آنها را به نام سرورهای میزبان جدید خود تغیر دهید ( وب هاستینگ جدید باید این اطلاعات را با یک ایمیل برای شما بفرستد نام این سرورها DNS servers ) .
7 ) حساب وب هاست قدیمی خود را کنسل کنید :  بعد از اینکه مطمئن شدید که همه چیز با میزبان وب سایت جدید خود در حال کار و روبراه میباشد ( شما ممکن است خواستید حداقل یک هفته صبر کنید ) حساب میزبانی خود را با شرکت هاستینگ قبلی کنسل کنید.
این دستور العمل چگونگی تغیر میزبان وب سایت میباشد. این ممکن است کمی پیچیده تر باشد اگر شما یک وب سایت بزرگ و پویا داشته باشید. اگر شما مراحل بالا را با دقت انجام دهید شما می توانید میزبان وب سایت خود را مثل یک حرفه ای تغییر دهید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد