رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

در هنگام انتخاب یک نام دامنه برای وب سایت خود شما باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید مردم وب سایت شما را در وب پیدا کنند. تصمیم گیری شما می تواند در رتبه بندی وب سایت شما در موتور های جستجو تاثیر گذار باشد.

شما اساسا می توانید به دو روش نام دامنه خود را انتخاب کنید روش اول نام تجاری و دوم کلمات کلیدی ( عبارات جستجو که مردم ممکن است در گوگل تایپ کنند  تا ببیند وب سایت شما چه خدمات ارائه می دهد ) .

اگر شما دارای یک مارک تجاری منحصر بفرد باشید و می خواهید مردم قادر به پیدا کردن وب سایت شما در وب با تایپ کردن نام تجاریتان باشد بنابراین شما باید نام تجاری خود به عنوان نام دامنه ثبت کنید. داشتن نام دامنه که نام تجاری کار خود باشد در موارد زیر منطقی میباشد :

- نام تجاری خود تاسیس شده باشد و به رسمیت شناخته شده باشد.

- شما برای ترویج نام تجاری تبلیغات یا برنامه ریزی برای انجام تبلیغات را داشته باشید.

- شما بخواهید وب سایت خود رتبه خوبی در نتایج جستجو با نام تجاری خود داشته باشد.

به عنوان یک جایگزین ، شما می توانید یک نام دامنه را انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی کسب و کار خود باشد. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما هاست باشد اما وب سایت شما چیزی در باره سفارش هاستینگ  باشد شما می توانید خیلی کاربر برای مشاهده وب سایت خود بدست اورید اگر دامنه شما hosting.com باشد تا دامنه companyname.com. موتور های جستجو می توانند کلمات هاستینگ را به راحتی تجزیه و برسمیت بشناسند و کلمات کلیدی که مشابه این را باشند می توانند به وب سایت شما هدایت کنند و با این کار رتبه وب سایت شما بیشتر می تواند باشد تا نام دامنه نام شرکت چون موتورهای جستجو نمی توانند تشخیص بدهند چه خدماتی می تواند این نام ارائه دهد ممکن است فروش خودرو تعمیر خودرو و غیره برای همین بالا اوردن وب سایت در نتایج گوگل کمی مشکل می شود. بهتر است نام دامنه خود را از کلمات کلیدی محور کار خود انتخاب کنید.

در اینجا چند نکته را برای شما بیان می کنم تا در هنگام انتخاب دامنه در ذهن خود داشته باشید :

طول نام دامنه : نام دامنه کوتاه بهتر از نام دامنه بلند میباشد. 3 دلیل برای این کار وجود دارد اول رشته Ulr برای فایل های خود می تواند کوتاه تر باشد دوم مردم تمایلی برای کلیک کردن بر روی لینک های URL بلند را ندارند و همیشه اجتناب می کنند سوم URL کوتاه به یاد سپردن آن آسانتر از ULR بلند و طولانی میباشد و URL کوتاه احتمال کمی برای غلط هایی املایی در هنگامی که کسی بخواهد آن را تایپ کند را دارد.

کلمات چندگانه : موتورهای جستجو هیچ مشکلی در تجزیه کلمات طولانی ( کلمات با هم بدون فاصله ) ندارد . اکثر دامنه های وب سایت های کسب و کار و تجاری از چند کلمه به هم گیوسته تشکیل شده اند مانند bestwesten.com , bankofamerica.com و غیره . نام دامنه از چند کلمه متصل شده بهترین عمل میباشد. با این حال شما گاهی اوقات نیاز به کلمات جداگانه برای درک آسان تر معنای آن برا کاربر دارید . هنگامی که شما نیاز دارید تا کلمات نام دامنه خود را جداگانه باشند از خط فاصله ( - ) استفاده کنید چون موتورهای جستجو خط فاصله را به عنوان یک کلمه تشخیص می دهند . خط ( _ ) به خوبی کار نمی کند و از آن استفاده نکنید چون موتور های جستجو آن را به عنوان یک حرف الفبایی تشخیص می دهند و به رسمیت می شناسند. تصور کنید شما یک کار و کسب تجاری به نام mans exchange یعنی صرافی داشته باشید و می خواهید نام دامنه ما نام تجاری شما باشد. حالا نام دامنه mansexchang.com می تواند به دو روش تجزیه شود برای اینکه مطمئن شوید نام سایت شما اشتباه گرفته نشود شما نیاز دارید تا از خط فاصله استفاده کنید در نتیجه استفاده از نام دامنه mans-exchang.com هر گونه سوء تفاهم را بر طرف خواهد کرد.

شما نباید بیشتر از یک خط فاصله و یا ( حداکثر دو خط فاصله ) در برای  نام دامنه خود استفاده کنید. چون استفاده از چندین خط فاصله باعث می شود موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان اسپم بشناسند و وب سایت را از نتایج جستجو حذف خواهند کرد.

مقالات : استفاده از خواندن مقالات ممکن است به فرد برای ایجاد یک دامنه منحصر به فرد کمک کند. می توانید قبل از انتخاب یک دامنه برای خود چند مقاله مطالعه کنید شاید در ایجاد یک نام خوب به شما کمک کند.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد