رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
دامنه می تواند اشاره به یک زیر شبکه محلی و یا به توصیف برای سایت های اینترنت باشد ( مانند www.joomir.com )

دامنه های زیر شبکه محلی

در یک شبکه محلی (LAN) ، دومین زیر شبکه متشکل از گروهی از مشتریان و سرورهای تحت کنترل یک پایگاه داده مرکزی ساخته شده است. در یک دومین، شناسایی کاربران توسط یک سرور مرکزی به نام دومین کنترولر ( domain controller) میباشد.  پذیرش کاربران در سرور را بر اساس تصویب دومین کنترولر میباشد . پیشرفته ترین نوع دامنه های دومین کنترولر بروی ویندوز سرور 2000 به بالا اجرا می شوند.

دامنه های اینترنتی

در اینترنت ، دامنه ، بخشی از هر آدرس شبکه ، از جمله آدرس وب سایت ، آدرس ایمیل ، و آدرس پروتوکل های اینترنتی دیگر،  مانند ، SSH ، IRC ، FTP  میباشد. تمام دستگاه ها بخشی از یک آدرس یا URL به اشتراک میگذارند تا گفته شود در همان دامنه باشند. به عنوان مثال در آدرس www.joomir.com/article/whatisdomain کلمه joomir دامنه میباشد و article یک دایرکتوری و what is the domain یک فایل در دایرکتوری میباشد .
برای بدست آوردن یک دامنه باید آن را از یک ثبت کننده دامنه خریداری کنید. دامنه های اینترنتی در چندین سطح سازمان یافته می باشند. اکثر مردم با دامنه های سطح بالا یا ( TLD ها) مانند،  .com ، .edu ، .net و .org آشنا هستند . TLD ها عمومی ترین و اساسی ترین بخش از URL میباشند. در واقع تعداد بسیاری از دامنه سطح بالا وجود دارد. برای هر کشوری بر حسب جغرافیایی یک دامنه سطح بالا تخصیص داده شده است که به انها ccTLD گفته می شود. شما می توانید لیست کامل این دامنه های کد کشوری را در بخش مقالات این شرکت مطالعه کنید .
دومین کتگوری به نام TLD ها عمومی( gTLDs ) نیز در دسترس میباشند . سازمان نظارت جهانی بر نام دامنه ICANN ( شرکت اینترنتی برای نام و ارقام تخصیص یافته ) میباشد . این شرکت یک شرکت غیر دولتی میباشد و درآمد آن از طریق نظارت بر ایجاد و توزیع TLD ها  میباشد.
جهت ثبت دامنه و هاستینگ کلیک نمایید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد