رتبه بندی این آیتم
رتبه 4 در 13 رای
مدت ها پیش من یک مقاله در مورد انتخاب نام دامنه نوشتم امروز 11 راهنمایی ضروری برای انتخاب نام دامنه برای شما بیان می کنم

1 – انتخاب دامنه از میان 5 کلمه کلیدی

هنگامی که شما برای اولین بار شروع به جستجو برای نام دامنه می کنید ، 5 واژه یا عبارت می تواند به شما در توصیف بهترین نام دامنه کمک کند. هنگامی که شما این لیست از واژها را آماده کردید آنگاه با جفت یا اضافه کردن پیشوند یا پسوند نام دامنه ایده ال خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال راه اندازی نام دامنه مرتبط با وام مسکن باشد شما ممکن است از کلماتی مانند امور مالی ، سهام ، نرخ بهره ، پرداخت خانه ، استفاده کرده تا بعد از کمی جستجو و فکر کردن نام دامنه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

2 – منحصر به فرد بودن دامنه

داشتن یک وب سایت که با یک وب سایت محبوب و پر بازدید کننده شخص دیگری اشتباه گرفته شود یک فاجعه به حساب می آید. بنابراین هیچ وقت دامنه را انتخاب نکنید که با دامنه کسی دیگر مشابه باشد.

3 – فقط دامنه های دات کام موجود را انتخاب کنید

اگر شما در مورد ساخت یک وب سایت موفق و طولانی مدت جدی هستید باید نگران نام تجاری ، نام و نام خانوادگی ، و شناخت در ترافیک باشید. همیشه هدایت ترافیک به دات نت و دات اورگ خوب میباشد. داشتن دامنه با پسوند دات کام با وجود تکنولوژی های موجود در این زمان حیاتی میباشد.

4 – نوشتن و تایپ کردن نام دامنه آسان باشد

اگر یک نام دامنه نیاز به توجه زیادی برای نوشتن آن بدلیل املایی یا طولانی  و سخت بودن نام آن داشته باشد شما احتمالا بخش زیادی از ارزش نام تجاری خود یا بازاریابی را از دست می دهید. سعی کنید در نام دامنه از حروفی زیر حتی الامکان اجتناب کنید. حروفی مثل P , Z , X , C

5 – آسان به خاطر سپردن نام دامنه

همیشه نام دامنه را انتخاب کنید که سر زبان بماند و در ذهن به خاطر سپرده شود. هنگامی که شما وب سایتی با ترافیک بالا داشته باشید هیچ وقت نمی خواهید که نام دامنه وب سایت شما قابل حفظ کردن نباشد و یک بازدید کننده نتواند نام وب سایت شما را به شخص دیگری معرفی کند.

6 – انتخاب نام دامنه کوتاه

نام دامنه کوتاه برای حفظ کردن و تایپ کردن بسیار آسان می باشد. و برای وب سایت های تجاری و رسانه های آنلاین بسیار مهم میباشد که نام دامنه کوتاه باشد تا مردم براحتی آن را حفظ کنند و بتواند به وب سایت دسترسی سریع داشته باشند.

7 – ایجاد و تحقق انتظارات دیگران

هنگامی که شخصی برای اولین بار نام دامنه شما را می شنود باید نام دامنه طوری باشد که آن شخص قادر باشد فورا و با دقت محتوای وب سایت شما را حدس بزند.

8 – اجتناب پذیری نقض حقوق مولف

در اغلب مورد ممکن است این اشتباه سهوا انجام گیرد و می تواند سبب از بین رفتن یک نام دامنه عالی و یا یک شرکت بزرگ شود و باید همیشه مطمئن شوید که نام سایت شما حقوق کپی رایت یک شرکت دیگر را نقض نکند. شما قبل از خرید در جستجو در وب سایت زیر از حقوق کپی رایت آن آگاه شوید.
www.copyright.gov

9 – مجموعه خود را جدا از نام تجاری دیگری بگذارید

استفاده از نام دامنه منحصر بفرد یک راه بسیار خوبی برای ایجاد ارزش اضافه به نام دامنه شما میباشد. همیشه بدانید که یک نام تجاری چیزی بیش تر از فقط ترکیبی از کلمات میباشد .

10 – از خط تیره و اعداد در نام دامنه استفاده نکنید

استفاده از خط تیره و اعداد نام دامنه شما را به صورت شفاهی دشوار می کند و به خاطر سپردن و تایپ آن را سخت می کند. بنابراین پیشنهاد می کنم سعی کنید از خط تیره و اعداد در نام دامنه استفاده نکنید استفاده از آنها می تواند برای بازدید کنندگان گیج کننده باشد.

11 - استفاده از ابزار انتخاب دامنه

استفاده از وب سایت هایی مانند https://sitedar.com/whois فوق العاده آسان برای تعیین در دسترس بودن نام یک دامنه میباشد. فقط به خاطر داشته باشید شما مجبور نیستید از طریق این وب سایت خرید انجام دهید فقط برای در دسترس بودن نام دامنه و انتخاب نام دامنه مناسب از این وب سایت ها استفاده کنید.

سایر اطلاعات



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد