رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
هنگامی که می خواهید اقدام به تهیه یک سرور میزبانی برای بارگذاری وب سایت خود به منظور کسب و کار کوچک الکترونیکی کنید شما در ابتدا نیاز به دانستن چیزهای اساسی در مورد میزبانی وب دارید. خود شما بهترین فرد برای تعیین بودجه و ویژگی های مورد نیاز هاستینگ هستید. معمولا ، انتخاب میزبان وب مناسب برای سایت بستگی به زبان برنامه نویسی که در سایت به کار برده شده دارد. اگر زبانهایی مانند  پی اچ پی ، مای اس کیو ال ، ویا پرل در وب سایت استفاده شده ، بنابراین سرور میزبان لینوکس مورد ترجیح می باشد ، اما اگر شما به فکر استفاده از زبان اسکریپت ای اس پی هستید سرور میزبان ویندوز مورد ترجیح می باشد. اگر شما نیاز به برخی از امکانات تعاملی مانند چت یا بانک اطلاعاتی جستجوگر دارید لینوکس بهترین انتخاب می باشد. همچنین یک وب سرور مبتنی بر لینوکس با فن آوری های ویندوز به طور کامل سازگار نمی باشد ، اگر شما از فن آوری های ویندوز مانند ویژوال بیسیک  استفاده می کنید بنابراین سرور مبتنی بر ویندوز بهترین انتخاب برای شما میباشد.

مزایایی هاستینگ لینوکس

1 – لینوکس محصول جزو سیستم عامل های رایگان می باشد در نتیجه هزینه صدور لایسنز مثل دیگر سیستم های عامل را ندارد شما می توانید آزادانه هر چقدر که بخواهید دانلود کنید و استفاده از آن هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت.
2 – یک وب سایت لینوکس به راحتی و بدون هیچ زحمتی می تواند به یک وب سایت ویندوز تبدیل شود، همچنین وب سایت لینوکس می تواند به راحتی به تغییرات مورد نیاز کاربر تغییر و افزایش یابد.
3 – هاست لینوکس بسیار مقرون و به صرفه می باشد چون لینوکس یک سیستم عامل آزاد می باشد معمولا فقط هزینه توزیع به عهده میزبان یا مالک می باشد.
4 – هنگامی که زبان برنامه نویسی مانند پی اچ پی ، مای اس کی یو ال ، و یا پرل و غیره برای وب سایت مورد نیاز باشد ، سرور میزبانی لینوکس  قابل اعتمادتر و کم هزینه تر و موثر ترین راه حل برای شما میباشد.
5 – انواع بسیاری از پایگاه داده وجود دارد که بر روی هاست لینوکس اجرا می شوند اما گسترده ترین پایگاه داده ها در میان ارائه دهندگان میزبانی وب MYSQL ,MSQL,PostgreSQL می باشد.
6  – توسط بسیاری از مقالات و محافل میزبانی لینوکس امنیت بیشتری نسبت به میزبانی ویندوز دارد به همین دلیل سرور میزبانی لینوکس بسیار محبوب و پر طرفدار برای طراحان وب و برنامه نویسان می باشد.

مزایایی هاستینگ ویندوز

1 – فن آوری های دات نت مثل ای اس پی دات نت و ویجوال بیسیک دات نت در این پلت فرم ویندوز موجود میباشند اگر وب سایت شما با فن آوری های مایکروسافت دات نت طراحی شده باشد بنابراین شما باید سرور میزبانی ویندوز را برای میزبانی وب سایت انتخاب کنید .
2 – اگر شما نیاز به پایگاه داده داشته باشید برخی از ویژگی های مختلف وجود دارد که بروی پلت فرم لینکوس کار می کند اما اگر شما نیاز به پایگاه داده مایکروسافت MSSQL داشته باشید بنابراین سرور میزبانی وب ویندوز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
3 – دسترسی به بانک اطلاعاتی تنها از طریق سرور میزبان ویندوز قابل حصول می باشد دسترسی می تواند فقط بر روی یک پلت فرم ویندوز مایکروسافت اجرا شود در نتیجه آن بر روی سرور میزبان لینوکس قابل دسترس نمی باشد اگر سایت شما به این ویژگی نیاز داشته باشد در نتیجه شما باید سرور میزبانی ویندوز را انتخاب کنید.
4 – اگر شما از برخی خدمات شیرپوینت مایکروسافت استفاده میکنید در نتیجه سرور میزبانی ویندوز قابل اعتمادتر برای شما خواهد بود.
5 – برنامه های ویندوز به طور معمول بدلیل هزینه های تحت مجوز اجباری مایکروسافت بسیار پر هزینه می باشند.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد