رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب دو نوع هاستینگ ارائه می نمایند: هاستینگ لینوکس و هاستینگ ویندوز. به طور عمومی، هاستینگ لینوکس به هاستینگ های اشتراکی گفته می شود، که این نوع هاستینگ در این صنعت بسیار محبوب تر است. در واقع، اکثر وب سایت ها هم اکنون بر روی سرورهای لینوکس در حال میزبانی هستند با توجه به قیمت مناسب و انعطاف آنها. هاستینگ های لینوکس با PHP و MySQL سازگار می باشند، که برنامه های به مانند WordPress، Zen Cart ،  PhpBB و جوملا بر پایه آنها نوشته شده اند. هاستینگ های ویندوز از ویندوز به عنوان سیستم عامل سرور استفاده می نمایند و از ASP و .NET و  Access و  Microsoft SQL server (MSSQL)پشتیبانی می نماید.

در صورتی که کامپیوتر من ویندوز می باشد، آیا مجبورم وب هاستینگ ویندوز انتخاب نمایم؟
جواب خیر است. نوع هاستینگی که انتخاب می نمایید ارتباطی با سیستم عامل کامپیوتر شما ندارد.

دلیل آنکه وب هاستینگ لینوکس از ویندوز ارزانتر است چیست؟
لینوکس یک سیستم عامل رایگان می باشد بنابراین، شرکت های ارائه کنندگان خدمات میزبانی وب جهت استفاده سیستم عامل لینوکس نیازی به پرداخت هزینه ندارند. بنابراین، شرکت های ارائه کننده خدمات میزبانی وب قادر خواهند بود سرویس های وب هاستینگ لینوکس خود را با قیمت پایین تری ارائه نمایند.

کدام نوع وب هاستینگ را می بایست انتخاب نمایم؟
هر دو نوع هاستینگ خدمات مشابهی را ارائه می نمایند. بنابراین انتخاب هاست شما بر اساس تکنولوژی می باشد که شما در طراحی وب سایت خود از آن استفاده می نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که می خواهد یک بلاگ توسط WordPress راه اندازی نمایید، و یا یک فروم توسط PHPBB راه اندازی نمایید، شما می بایست هاست لینوکس انتخاب نمایید. در صورتی که وب سایت شما نیاز به تکنولوژی های مایکروسافت با مانند SQL Server را دارد انتخاب شما هاست لینوکس می باشد.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد