رتبه بندی این آیتم
رتبه 4 در 3 رای

نحوه ایجاد و حذف یک دامنه Addon؟
یک دامنه Addon یک دامنه دوم هاست شده روی یک حساب کاربری cPanel می باشد.دامنه های Addon بطور نمونه وب سایت مجزای شخصی خود را دارند.
   دقت کنید: در صورتیکه دامنه ای ثبت نکرده باشید و یا آن دامنه خود را روی Addon روی سرور پارک نکرده باشید شما نمیتوانید دامنه داشته باشید .
برای Resellers ملاحظه ویژه بفرمایید: شما امکان ایجاد یک دامنه Addon  را در  cPanel ندارید مگر اینکه شما اجازه بیشتر از 0(صفر) در پکیج های خود داشته باشید. همچنین شما باید subdomains را برای یک عدد مساوی (یا بزرگتر از )  با عدد دامنه Addon که شما مجاز می کنید تنظیم نمایید.
نحوه ایجاد یک دامنه  Addon
با دامنه  Addon شما میتوانید چندین دامنه متفاوت را با محتوای وب سایت متفاوت که, همه تحت فضای دیسک یکسان و پهنای باند یک cPanel می باشند هاست کنید.

دقت بفرمایید: ممکن است ظاهر پنل کنترل شما با توجه به طرحی که شما استفاده میکنید تفاوت داشته باشد,  با این وجود مراحل برای همه تم های قرار گرفته تم X3  یکسان می باشد.
برای ایجاد دومین نام دامنه با وب سایت خود آن,  لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:
به cPanel خود وارد شوید و دامنه Addon را تحت دامنه ها کلیک کنید.
آنجا سه فیلد cPanel وجود دارد که از شما زمان ایجاد یک دامنه Addon را می پرسد.
1. نام دامنه جدید: domainname.com جدید را وارد کنید, ولی http یا www را در نام وارد نکنید.
2. نام کاربری/دایرکتوری/نام subdomains: این پوشه  cPanel  در پوشه public_html  شما ایجاد می شود.معمولا, شما میخواهید اطمینان حاصل کنید نامی که شما آماده میکنید هم اکنون در یک پوشه در public_html موجود نباشد, ولی cPanel بطور اتوماتیکی یک نام پیشنهاد می کند و ما به شما توصیه می کنیم پیشنهاد را بپذیرید.
3. رمز: هر رمزی که میخواهید در اینجا وارد کنید. این رمز برای یک حساب کاربری FTP که توسط cPanel بطور اتوماتیکی ایجاد شده استفاده می شود. خوشبختانه شما هرگز به این رمز نیازی ندارید, بنابراین ما به شما پیشنهاد می دهیم یک رمز تصادفی بردارید و سپس آنرا فراموش کنید.
دامنه جدید شما هم اکنون با موفقیت اضافه شد. شما میتوانید فایل های وب سایت را برای یک پوشه Addon مخصوص که در پوشه public_html ایجاد شده بارگذاری کنید.

یادآوری: نام دامنه جدید شما سایت شما را تا وقتیکه سرورهای نام دامنه تنظیم شود نمایش نمی دهد. شما باید به شرکتی که دامنه خود را ثبت نام کرده اید بروید, و نام سرور را در آنجا تغییر دهید.

یک دامنه Addon برای یک پوشه موجود یا مشخص پارک کنید
گاهی شما از قبل محتوای بارگذاری شده داخل یک پوشه در پنل خود دارید و یا میخواهید محتوا درون یک پوشه دلبخواه باشد. در این صورت, شما پوشه صحیح را در فیلد "نام کاربری/دایرکتوری/نام" درساختار بالا, به جای آنکه پیشنهاد شده مشخص میکنید. اگر پوشه موجود نباشد, آن برای شما ایجاد می شود.
اگر هم اکنون پوشه موجود می باشد, آن به شما یک هشدار میدهد که نام کاربری/دایرکتوری/subdomains هم اکنون موجود  باشند, ولی در این صورت, شما چیزی که هم اکنون روی مقصد موجود می باشد وارد میکنید. شما میتوانید بدون خطا این هشدار را رد کنید, بطوریکه هدف شما پارک کردن دامنه Addon به یک دایرکتوری که هم اکنون موجود است باشد.

نحوه حذف یک دامنه Addon

اگر شما یک دامنه Addon تنظیم شده دارید و مایل به حذف آن می باشید, لطفا دنبال کنید:
1. به cPanel خود وارد شوید و دامنه Addon را کلیک کنید.
2. در پایین, زیر عملکردها, حذف را کلیک کنید.

حذف دامنه Addon فقط دامنه را از DNS و تنظیمات سرور حذف می کند. پایگاه داده و فایل های شما حذف نشده یا توسط حذف کردن دامنه Addon تغییر نمی کند(به جز اینکه شما امکان دسترسی به فایل ها را با آن نام دامنه ندارید).    
 
 
    
    



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد