رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای

فهم جهت حفظ امنیت بیشتر بر روی سرور های میزبانی وب ، سعی در استفاده از آخرین مكانیزم های امنیتی می نماید ، لذا با توجه به مسائل جدید امنیتی اقدام به تدابیر امنیتی جدیدی نموده است.
طبق این تدابیر كاربران محترمی كه از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می كنند ، از این پس باید مجوز هایی را بر روی فایل ها و پوشه ها (فولدر ها) ی خود در صورت نیاز ، اعمال نمایند.
در حال حاضر سعی شده تا اكثر این مجوز ها بر روی وب سایت های موجود اعمال شود تا از بروز مشكل در وب سایت های مشتریان عزیز جلوگیری شود.
لذا ممكن است در آینده جهت اعمال تغییرات و یا استفاده از امكانات خاص در سیستم های مدیریت محتوا (از جمله نوشتن بر روی فایل ها ، نصب الحاقات مختلف و غیره) ، نیاز به تغییر مجوز های فایل ها و پوشه ها باشد.
در صورتی كه در سیستم خود ، با پیغامی جهت نیاز داشتن به مجوز نوشتن مشاهده نمودید (پیغام هایی نظیر: "عدم توانایی جهت ویرایش فایل" ، "فایل یا پوشه مورد نظر قابل نوشتن نمی باشد" یا "پیغام هایی حاوی كلمه permission") ، بایستی با ورود به پنل مدیریت میزبانی خود (پنل cpanel) به قسمت مدیریت فایل (File Manager) رفته و فایل یا پوشه مورد نظر را با استفاده از راهنمای زیر تغییر مجوز دهید.

- ابتدا به پوشه public_html بروید (یا انتخاب گزینه دوم پس از كلیك بر روی گزینه File Manager)
- پوشه یا فایل مورد نظر خود را بیابید و آن را انتخاب نمائید.
- با كلیك بر روی آیكون Change Permissions در بالای صفحه مدیریت فایل ، می توانید مجوز ها را به قرار زیر تغییر دهید
- برای قابل نوشتن كردن یك یا چند فایل از مجوز 666 استفاده نمائید.
- برای قابل نوشتن كردن یك یا چند پوشه (Folder) از مجوز 777 استفاده نمائید.
- این كار را می توانید با كلیك بر روی شماره مجوز فایل یا پوشه مورد نظر در ستون سمت راست نیز انجام دهید.
- توجه داشته باشید كه مجوز فایل ها برای نوشتن باید 0666 و مجوز پوشه ها یا فولدرها برای نوشتن باید 0777 باشد.

نكته بسیار مهم : جهت حفظ امنیت وب سایت شما ، پس از تغییر مجوز ها به حالت نوشتن (writable) ، در صورتی كه شما پس از انجام عملیات مورد نظر خود ، نیازی به قابل نوشتن بودن فایل یا پوشه مورد نظر خود ندارید ، بایستی مجوز آنها را مجددا به حالت قبل تعویض نمائید.
برای اینكار ، مراحل بالا را جهت غیر قابل نوشتن كردن فایل ها یا پوشه ها (not writable) ، با برگرداندن مجوز فایل ها به 0644 و پوشه ها به 0755 انجام دهید.
ممكن است سیستم مدیریت وب سایت شما جهت عملكرد های خاصی ، نیاز به مجوز نوشتن به صورت همیشگی بر روی پوشه های خاصی (مانند پوشه های cache یا tmpr) داشته باشد. در این صورت آن پوشه ها را به صورت همیشگی به قابل نوشتن تغییر دهید.
توجه داشته باشید كه به صورت معمول نباید هیچ فایل یا پوشه ای قابل نوشتن باشد و تنها در صورت نیاز باید تغییر مجوز داده شود.

پرسنل شرکت فناوری هوش مصنوعی آماده ارائه پیشنهاد و راهنمایی جهت این موارد امنیتی می باشند .
لذا در صورتی كه نیاز به اطلاعات بیشتر در این مورد دارید ، با ارسال یك تیكت به بخش پشتیبانی درخواست خود را ارسال نمائید.



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد